Novinky

  • 17.07.2018 Neutral Antonio Giovinazzi pojede místo Ericssona za Sauber 1. trénink na VC Německa

  • 17.07.2018 Bad Před třemi lety zemřel na následky těžkého zranění Jules Bianchi

  • 16.07.2018 Neutral Audi Sport Abt Schaeffler vyhrál klasifikaci týmů ve 4. ročníku šampionátu formule E

Facebook Instagram
reklama
reklama

Ve Phoenixu se z vítězství radoval Newgarden

Ve Phoenixu se z vítězství radoval Newgarden

Grand Prix of Phoenix – závod

Loňský šampion Josef Newgarden si připsal první letošní vítězství. Konkurenci nedal šanci na mílovém oválu ve Phoenixu. Velmi blízko byl, tak jako v St. Petersburgu, vítězství nováček Robert Wickens, Tým v závěru zariskoval a zůstal na trati na starých pneumatikách, na nich Wickens ale Newgardenovi nemohl konkurovat. Stejně jako v úvodním závodě sezony dojel na třetí příčce Alexander Rossi.

Desert Diamond Phoenix Grand Prix – IMS Raceway
Nejrychlejší kolo: Sébastien Bourdais – 0:20,6270 v 2. kole
 dvě žluté fáze – celkem 24 kol
12 změn ve vedení - devět jezdců ve vedení
Nejvíce kol ve vedení: Will Power – 80 kol

Přitom Rossi měl zřejmě v sobotu večer na arizonském oválu nejlepší vůz. Musel se ale vypořádat s penalizací, kterou dostal po prvních pit stopech. K těm jezdci zamířili pod žlutou vlajkou poté, co nováček Fittipaldi ve 41. kole najel do nečistot, ztratil kontrolu nad vozem a přišel lehký náraz do zdi. Po slibné kvalifikaci tak pro něj závod skončil velmi záhy.

V boxech měli problémy hned tři piloti, kteří startovali z prvních dvou řad. Vítěz kvalifikace Bourdais a právě Rossi špatně najeli do svých stání a srazili mechaniky. V obou případech se to naštěstí obešlo bez zranění. Pagenaudův tým měl zase problémy při výměně jednoho z kol a Francouz vypadl z první desítky.

Senzačně se výměna povedla jeho stájovým kolegům. Mechanici dostali na první místo Powera a na druhé Newgardena. Za nimi bylo kanadské duo Wickens a Hinchcliffe a Jones z týmu Chipa Ganassiho. Restart přišel v 50. kole.

Ani další pit stop se neobešel bez problémů. Ve 121. kole upadlo Leistovi špatně upevněné levé zadní kolo, a to hned po vyjetí z boxového stání. Naštěstí se nedostalo na dráhu a ani nebylo nutné vyvěsit žluté vlajky.

Wickens jel opět skvělý závod. Poté, co se nejprve kanadské duo společně s Hunter-Reayem a Jonesem dostalo v boxech před dvojici pilotů týmu Penske, se Wickens opět probojoval do čela závodu. Využil k tomu chyby svého stájového kolegy HInchcliffea při pokusu předjet o kolo pomalejšího Chavese. Hinchcliffe se dostal příliš blízko za vůz kolumbijského pilota týmu Harding a ztratil přítlak. Wickens se tak před něj ve 149. kole protáhl.

O šanci na dobrý výsledek se o čtyři kola později připravil Power. V souboji s Rossim se dostal příliš na vnějšek a stejně jako Fittipaldi se otřel o zeď. Zvládl ale stočit svoje auto do boxů a na trať nemusel zpomalovací vůz, který nově řídil Oriol Servia.

Newgarden se díky dřívějšímu pit stopu dokázal vrátit na první místo. Na piloty ale čekal velmi dlouhý poslední stint, v němž museli šetřit palivo a hlavně pneumatiky. Druhá příčka patřila Jonesovi a sotva jej majitel stáje Chip Ganassi v televizním přenosu pochválil, jak jede skvěle, udělal Brit závodící s licencí Spojených arabských emirátů chybu a narazil 21 kol před koncem do zdi.

Týmy řešily dilema, zda poslat jezdce k mechanikům pro nové gumy. Většina se k tomu rozhodla, na trati zůstali jen Wickens, Hinchcliffe a Rossi. Závodní inženýr posledně jmenovaného Rob Edwards vysvětlil, že Rossimu se v sobotu večer dařilo na sjetých pneumatikách nejlépe ze všech závodníků. Brzy se ale ukázalo, že Newgardenovi na novém obutí konkurovat nemohl.

Loňský šampion potřeboval po restartu sedm kol před koncem sotva pár metrů, aby se prohnal kolem Rossiho a Hinchcliffea. Wickens se už ukázal jako těžší oříšek. Kanaďan se skvěle bránil, ale čtyři kola před koncem se Newgardenovi útok povedl. Hinchcliffe se po restartu propadl až na šestou příčku. Na jedné sadě pneumatik ujel 73 kol, Wickens o kolo méně a Rossi měl v závěru závodu obutí o 10 kol mladší.

Rossi byl ale ve Phoenixu s přehledem největším bojovníkem, během závodu předjel 53 aut. Pro srovnání: vítězi Newgardenovi zaznamenala IndyCar 15 předjetí, druhý Wickens a čtvrtý Dixon jich měli na kontě jen devět. Přesto právě pro Dixona je nakonec výsledné čtvrté místo skvělým výsledkem, vzhledem k tomu, že do závodu vyrazil ze 17. příčky.

Sezona IndyCar pokračuje už za týden, v neděli 15. dubna na městském okruhu v Long Beach. Newgarden do Kalifornie pojede s pětibodovým náskokem na Rossiho jako lídr šampionátu.

p. jezdec tým motor čas body
1. Josef Newgarden Team Penske Chevrolet 01:44:00,3552 50+1
2. Robert Wickens Schmidt Peterson Motorsports Honda + 2,9946 40+1
3. Alexander Rossi Andretti Autosport Honda + 3,489 35+1
4. Scott Dixon Chip Ganassi Racing Honda + 3,8175 32
5. Ryan Hunter-Reay Andretti Autosport Honda + 4,0122 30+1
6. James Hinchcliffe Schmidt Peterson Motorsports Honda + 9,4497 28+1
7. Ed Carpenter Ed Carpenter Racing Chevrolet + 9,4731 26
8. Tony Kanaan A.J.Foyt Enterprises Chevrolet + 9,865 24
9. Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Honda + 10,1747 22+1
10. Simon Pagenaud Team Penske Chevrolet + 10,3247 20+1
11. Takuma Sató Rahal Letterman Lanigan Honda + 10,9443 19
12. Marco Andretti Andretti Herta Autosport Honda + 1 kolo 18
13. Sébastien Bourdais Dale Coyne Racing/Vasser-Sullivan Honda + 1 kolo 17+1+1
14. Spencer Pigot Ed Carpenter Racing Chevrolet + 1 kolo 16
15. Gabby Chaves Harding Racing Chevrolet + 1 kolo 15
16. Zach Veach Andretti Autosport Honda + 1 kolo 14
17. Charlie Kimball Carlin Chevrolet + 2 kola 13
18. Max Chilton Carlin Chevrolet + 3 kola 12
19. Matheus Leist A.J.Foyt Enterprises Chevrolet + 9 kol 11
20. Ed Jones Chip Ganassi Racing Honda Havárie 10
21. Kyle Kaiser Juncos Racing Chevrolet Havárie 9
22. Will Power Team Penske Chevrolet Havárie 8+2+1
23. Pietro Fittipaldi Dale Coyne Racing Honda Havárie 7
reklama
reklama

Komentáře ke článku