Novinky

  • 17.07.2018 Neutral Antonio Giovinazzi pojede místo Ericssona za Sauber 1. trénink na VC Německa

  • 17.07.2018 Bad Před třemi lety zemřel na následky těžkého zranění Jules Bianchi

  • 16.07.2018 Neutral Audi Sport Abt Schaeffler vyhrál klasifikaci týmů ve 4. ročníku šampionátu formule E

Facebook Instagram
reklama
reklama

Souhra náhod nebo neuvěřitelné selhání?

Souhra náhod nebo neuvěřitelné selhání?

Ferrari podalo vysvětlení k incidentu v Bahrajnu

Ještě jednou se vracíme k případu nešťastné zastávky Kimiho Räikkönena během VC Bahrajnu. Causa se totiž znovu oživila po nepříliš obratném vyjádření šéfa Scuderie Ferrari Maurizia Arrivebeneho na páteční tiskové konferenci v Šanghaji. Na ní prohlásil, že příčinou předčasného vyjetí vozu a tím i zranění mechanika bylo selhání elektronického systému.

To vyvolalo okamžité protesty soupeřů, dle nichž Ferrari porušuje bod 12.8.4. technického reglementu, v němž se praví: „Senzory smějí při výměně kol hrát jen pasivní roli.“

Podle BBC ovšem italská stáj promptně zareagovala a všem účastníkům F1 rozeslala dopis, v nichž celou věc uvádí na pravou míru. Ubezpečuje v něm, že zařízení v žádném případě není ilegální. Jde o to, že hlavice utahováků jsou opatřeny čidly, indikujícími, zda je matice našroubována ve správném směru.

Na Sachiru ovšem dotyčný při sundávání kola na první pokus utahovákem matici minul. Nepovedlo se to ani napodruhé, protože nešťastník omylem nastavil režim pro utahování. Systém tak vyhodnotil, že je práce hotova. V tomto okamžiku selhal lidský faktor, protože dvě osoby, které v dané chvíli měly zasáhnout, tedy člověk se zvedákem u levého zadního kola a kontrolor, daly zmáčknutím tlačítka nepochopitelně souhlas k odjezdu. Proto se Räikkönenovi rozsvítila zelená.

Ferrari v reakci na incident oznámilo, že od nynějška bude operaci přítomen ještě jakýsi supervisor, disponující právem veta. Bez jeho svolení se tudíž vůz nerozjede.

Ředitel velkých cen F1 Charlie Whiting vysvětlení a přijaté opatření akceptuje: „Byli vůči nám velmi otevření a předložili opravdu obsáhlý report. Nebude však zveřejněn, protože obsahuje i detailní informace o monopostu a boxovém vybavení.

reklama
reklama

Komentáře ke článku