Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Proč Mercedes hlasoval za změnu pravidel?

Proč Mercedes hlasoval za změnu pravidel?

Helmut Marko má vlastní teorii

Před týdnem jste si mohli přečíst o obavách Christiana Hornera z toho, že přední křídla, a tím pádem do značné míry i celý aerodynamický koncept vozů, se budou měnit zbytečně, což v F1 znamená mnoho milionů eur vyhozených oknem. Prezident Mezinárodní automobilové federace Jean Todt přitom mluví o "zázraku".

"Snažíme se F1 zlepšit, proto jsme přišli s tímto návrhem a jenom zázrakem byl odsouhlasen," řekl, přičemž naznačil, že by byl rád, kdyby v budoucnu už změny pravidel nemusel dostávat přes Strategickou skupinu a Komisi F1.

Helmut Marko však žádný zázrak nevidí a myslí si, že přesně ví, proč polovina týmů v Komisi hlasovala spolu s FIA. A se zlepšením show, zjednodušením jízdy v těsném závěsu a tím pádem i jednodušším předjížděním to prý nemá nic společného.

"Mercedes chtěl nová pravidla, protože už vyčerpal možnosti svého (současného) aerodynamického konceptu. Teď mu restart vyhovuje, protože nás to poškodí," cituje Marka německý Auto Motor und Sport.

Odsouhlasení změny technických pravidel umožnily hlasy týmů Mercedes, Force India, Williams, Ferrari a Sauber, čili výhradně Mercedesu a Ferrari a jejich zákazníků. Je ale třeba zmínit, že Force India, Williams a Sauber aktuálně bojují s vlastními problémy s aerodynamikou.

A co na to šéf Mercedesu Toto Wolff?

"Vlastně jsme byli tak na 60 % proti a na 40 % pro. Potom jsme tento koncept prozkoumali a zjistili, že má svou logiku. Nemůžete být vždy proti," řekl.