Wittmann se dočkal domácího vítězství
Norisring – 2. závod
Šampion z let 2014 a 2016 Wittmann prožil o víkendu svůj norimberský sen. Nejprve v sobotu premiérově zavítal na zdejší stupně vítězů, o den později úspěch před domácím publikem ještě vyšperkoval a vybojoval ve Frankách své první vítězství.
K triumfu jezdci BMW pomohla správná strategie, dravá jízda (startoval až ze sedmé pozice!) a také kolega Spengler, který po návratu z boxů umně blokoval soupeře z Mercedesu a umetl místnímu oblíbenci cestu do čela.
Včerejší vítěz Mortara a dnešní držitel pole position Juncadella sice v závěrečných kolech neúprosně ukrajovali metry a desetinky z Wittmannova náskoku, ani za asistence DRS však nenašli příležitost k předjetí. V cíli pak vedoucí trio dělilo pouze necelých devět desetin.
"Od startu jsem bojoval a předjížděl. Myslím, že to byl můj nejlepší závod v DTM," zářil v padoku jindy poměrně rezervovaný Wittmann. Důvod k velké spokojenosti měl i druhý Mortara, jenž si z Norimberku odváží celkem 46 bodů a poskočil na druhé místo v šampionátu.
Zábavu ve druhé polovině jezdeckého pole si vzalo na starost osvědčené duo Paffett-Glock. Angličan po startu z první řady rozhodně doufal v souboje o lepší příčku než-li tu poslední bodovanou, ale podprůměrná zastávka v boxech jej odsoudila k bitvám s jeho hockenheimským sokem.
Tentokráte však na sebe oba aktéři ódy nepěli. „Jel jsem za Timem a pokoušel se jej předjet, ale pokaždé mne tlačil na zeď. To se stalo tak desetkrát. Nakonec mi došlo DRS a zůstal jsem frustrovaný. Byl tak neférový. V Hockenheimu jsme měli úžasný závod, ale tady to byl přesný opak. Byla to tragédie. Dnes bylo strašné proti němu závodit,“ láteřil Paffett.
Nejrychlejší vůz Audi v rukou úřadujícího šampiona Rasta dnes zastavily technické problémy v boxech. I tak se ale automobilce se čtyřmi kruhy podařilo dostat dva stroje do první desítky. Vedle Müllera bodoval i Frijns, kterému podobně jako Wehrleinovi pomohla strategie bodovat z takřka beznadějných startovních pozic (16. a 18.).
Norisring coby pomyslný vrchol sezony nezklamal a přinesl opět napínavé závodění, třebaže oproti minulosti s méně vyhrocenými duely. Další dvojici závodů nabídne za tři týdny holandský Zandvoort.
Výsledky závodu (55 minut + 1 kolo):
| p. | Jezdec | Značka | Tým | Čas | Odstup | Kol |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Marco WITTMANN | BMW | RMG | 56:13.000 | 68 | |
| 2. | Edoardo MORTARA | Mercedes-AMG | HWA | 56:13.450 | +0.450 | 68 |
| 3. | Daniel JUNCADELLA | Mercedes-AMG | HWA | 56:13.860 | +0.860 | 68 |
| 4. | Bruno SPENGLER | BMW | RBM | 56:18.497 | +5.497 | 68 |
| 5. | Lucas AUER | Mercedes-AMG | HWA | 56:19.062 | +6.062 | 68 |
| 6. | Paul di RESTA | Mercedes-AMG | HWA | 56:24.707 | +11.707 | 68 |
| 7. | Nico MÜLLER | Audi | Abt Sportsline | 56:25.724 | +12.724 | 68 |
| 8. | Robin FRIJNS | Audi | Abt Sportsline | 56:26.748 | +13.748 | 68 |
| 9. | Pascal WEHRLEIN | Mercedes-AMG | HWA | 56:30.917 | +17.917 | 68 |
| 10. | Timo GLOCK | BMW | RMG | 56:42.239 | +29.239 | 68 |
| 11. | Philipp ENG | BMW | RBM | 56:42.559 | +29.559 | 68 |
| 12. | Joel ERIKSSON | BMW | RBM | 56:44.139 | +31.139 | 68 |
| 13. | Gary PAFFETT | Mercedes-AMG | HWA | 56:45.071 | +32.071 | 68 |
| 14. | René RAST | Audi | Rosberg | 56:46.201 | +33.201 | 68 |
| 15. | Jamie GREEN | Audi | Rosberg | 56:48.547 | +35.547 | 68 |
| 16. | Mike ROCKENFELLER | Audi | Phoenix | 56:50.893 | +37.893 | 68 |
| 17. | Augusto FARFUS | BMW | RMG | 57:00.521 | +47.521 | 68 |
| 18. | Loïc DUVAL | Audi | Phoenix | 56:33.919 | +1 kolo |
67 |
Průběžné pořadí šampionátu po osmi odjetých závodech: 1. Paffett 99, 2. Mortara 93, 3. Wittmann 92, 4. Glock 92, 5. Di Resta 87, 6. Auer 72, 7. Eng 53, 8. Wehrlein 43, 9. Spengler 43, 10. Rockenfeller 34...

Němka Mathilda Paatz bude jezdit za Aston Martin ve FIA Academy 2026
Vozy týmu McLaren byly vyloučeny z VC Las Vegas

24.06. 2018