Novinky

  • 21.03.2019 Neutral Devatenáctiletý Američan Juan Manuel Correa je novým vývojovým jezdcem Alfy Romeo

  • 20.03.2019 Neutral Někdejší pilot F1 Heikki Kovalainen se účastní japonského mistrovství v rallye

  • 20.03.2019 Neutral Podle FIA nebude možné Charlieho Whitinga nahradit jen jedním člověkem

Facebook Instagram

Aston Martin, Japonci, zákaznické týmy a nové jméno

Aston Martin, Japonci, zákaznické týmy a nové jméno

Tak bude vypadat DTM po odchodu Mercedesu

V předvečer velkého finále aktuální sezony pořadatelé a účastníci DTM potvrdili několik veřejných tajemství, když odkryli své plány pro následující ročníky. Ultimátním cílem promotérské ITR zůstává rozšiřování internacionalizace šampionátu a s ní spojená změna názvu v roce 2020.

Největší událostí posledních dnů je však bezesporu potvrzení příchodu automobilky Aston Martin. Účast britského výrobce luxusních sportovních vozů je přímou reakcí na odchod Mercedesu s koncem letošní sezony a bude částečně těžit z jeho existující infrastruktury.

Tým HWA, jenž doposud provozoval závodní speciály pro stuttgartskou značku, se bude spolu se švýcarskou stájí R-Motorsport podílet na výrobě vozu založeném na modelu Vantage. Pokud bude testovací program probíhat dle plánu, lze očekávat start první dvojice strojů již zkraje příští sezony.

Ročník 2019 přitom uvede novou generaci vozů, která vzešla z globální platformy zvané Class 1. Tu původně zastavilo právě veto Mercedesu, z archivů však byla vytažena a oficiálně znovu oživena v červnu, kdy série DTM a japonská Super GT potvrdily definitivní sjednocení technických regulí.

Zatímco Němci pojedou dle nových pravidel už v následujícím roce, v Japonsku je nasazení nových speciálů plánovano o dvanáct měsíců později. Minimálně jeden společný závod, a sice v zemi vycházejícího slunce, se však bude konat již ke konci roku 2019.

Vedle promotérské ITR na budoucnosti šampionátu pilně pracovaly také obě zůstávající automobilky Audi a BMW. Startovní pole plánují rozšířit za pomoci zákaznických týmů. Jako první nové partnerství oznámil Ingolstadt, když si jeho zástupci v pátek plácli s belgickou stájí WRT, která značku již úspěšně zastupuje v závodech vozů GT3 a sérii TCR.

 

 

 

 

Komentáře ke článku