Novinky

  • 13.03.2024 Neutral Massa kvůli ne-titulu žaluje FIA a FOM o dvě miliardy korun

  • 20.02.2024 Good Takuma Sato je výkonným poradcem Honda Racing Corporation

  • 13.02.2024 Good FIA má nového technického ředitele monopostů - Jana Monchauxe

Facebook Instagram

Kalendář 2019 - DTM mění kurz

Kalendář 2019 - DTM mění kurz

Opouští Spielberg, Budapešť a Zandvoort

Vedení série DTM nesdílí názor Tima Glocka, že jezdit by se mělo desetkrát na Hockenheimringu, jelikož tato trať nabízí nejlepší závodění, a představilo v rámci posledního víkendu sezony kalendář na příští rok. Ten doznal výrazných změn a šampionát opouští některé tradiční destinace.

Oficiální předsezónní testy se přesunuly z Hockenheimringu na Lausitzring. Na okruhu vlastněném společností Dekra, která příští rok oslaví 30 let spolupráce s DTM, se finální příprava na novou sezonu uskuteční 15.–18. dubna.

Po letošní sezoně čítající deset zastavení klesne počet mistrovských závodních víkendů znovu na devět. Důvodem jsou v minulosti již několikrát zmiňované vysoké náklady. Pětkrát se pojede v Německu a čtyřikrát DTM zavítá za hranice své domoviny.

Nebude to ale už do Budapešti, Zandvoortu ani Spielbergu. Nové nizozemské útočiště šampionát našel v Assenu, do Rakouska se však příští rok nepodívá vůbec. S Red Bull Ringem nenašel promotér vhodný termín a podmínky a Salzburgring zase nedisponuje potřebnou licencí FIA.

Zůstaly naopak závody v italském Misanu a v Anglii na Brands Hatch. Novým přírůstkem je pak belgický Zolder. Termíny plánovaných společných klání s japonskou sérií Super GT budou ještě upřesněny.

 

p. Datum Okruh Země
1. 3. - 5. května Hockenheimring Německo
2. 17. - 19. května Zolder Belgie
3. 7. - 9. června Misano Itálie
4. 5. - 7. července Norisring Německo
5. 19. - 21. července Assen Nizozemsko
6. 10. - 11. srpna Brands Hatch Velká Británie
7. 23. - 25. srpna Lausitzring Německo
8. 13. - 15. září Nürburgring Německo
9. 4. - 6. října Hockenheimring Německo

 


Jinou podobu bude mít v příštím roce také doprovodný program, do kterého se po jednoleté absenci vrátí pohárové závody Porsche. Novou podpůrnou platformou se stane formulová W Series, ve které budou závodit pouze ženy, a staronovým bodem programu budou souboje strojů, které v současnosti jezdí pod hlavičkou FIA v evropském šampionátu F3.