Novinky

  • 20.10.2019 Neutral Ital Alessandro Zanardi, účastník 41 velkých cen, slaví 53. narozeniny

  • 18.10.2019 Bad McLaren ukončí po sezoně spolupráci s brazilským petrolejářským koncernem Petrobras

  • 17.10.2019 Good Kimi Räikkönen dnes slaví 40. narozeniny

Facebook Instagram

Vítěz měl velké potíže s motorem

Vítěz měl velké potíže s motorem

Inženýři nevěřili, že dojede do cíle

Mercedes nabízí částečné vysvětlení toho, proč byl Max Verstappen včera v některých fázích závodu o tolik rychlejší než Lewis Hamilton a až do kolize s Oconem jel za suverénním vítězstvím. Toto Wolff si v 28. kole závodu vyslechl zprávu, že motor v Hamiltonově voze vydrží už jen jedno kolo.

"Lidé od motorů sedí vzadu v garáži a další jsou online z naší továrny," začal vysvětlovat šéf týmu Mercedes. "Ve vysílačce mám otevřených asi tak 10 kanálů a z toho pro běžnou komunikaci se ozvalo: Lewis Hamilton, nezbytné selhání pohonné jednotky. V dalším kole se rozpadne. Ale nerozpadla se, tak jsem se zeptal: Lidi, když budete mít minutku, řekněte mi, co se to děje!

Brzy nám odejde výfuk, všechny teploty jsou vysoko nad maximem. Zeptal jsem se, co se s tím dá dělat. Řešilo se to šetřením motoru, teplota klesla pod 1000 °C. Tak na 980, ale to je stále strašně moc. Byly to strašné chvíle."

Wolff se mohl pouze modlit, zatímco inženýři si dělali svou práci a Hamilton vůz dovezl až do cíle.

"Cítil jsem to," řekl britský závodník. "Motor už velmi dobře znám. Cítím, když se něco děje a vím, co to je. Každý kousek motoru znám jako vlastní dlaň. Ze začátku bylo všechno v pořádku, ale pak jsem cítil, že motor nepracuje v obvyklé harmonii. Nemohl jsem ale připustit, aby se mě zmocnily obavy a negativní myšlení.

Soustředil jsem se na to, že musím na konci rovinek dříve pouštět plynový pedál a nechat vůz pouze doplachtit do zatáček. Netlačit na to, být k motoru co nejněžnější, ale přitom stále závodit. Tep mi jistě vyskočil alespoň na 190. Pneumatiky odcházely, ale já jsem potřeboval red bull (Maxe Verstappena), který byl mnohem rychlejší, udržet mimo dosah DRS."

Komentáře ke článku