Novinky

  • 28.03.2024 Good Z Güntera Steinera je ambasador VC Miami.

  • 23.03.2024 Good Roman Staněk vybojoval ve sprintu v Austrálii 2. místo

  • 22.03.2024 Good Vettel bude testovat Porsche 963 LMH.

Facebook Instagram

Grafiku přenosů vylepší umělá inteligence

Grafiku přenosů vylepší umělá inteligence

Dočkáme se informací o pneumatikách

Díky spolupráci formule 1 s Amazon Web Services (AWS) se šéfové F1 dostanou k Sagemakeru, nástroji pro strojové učení vyvinutého Amazonem, který by se měl příští rok naučit předvídat strategie jezdců a odhadovat pravděpodobnost úspěšnosti předjížděcích manévrů. Ross Brawn to řekl na konferenci re:Invent uspořádané Amazonem v Las Vegas. Některé plány tak mohou být "smělé", ale minimálně bychom se měli dočkat informací o stavu pneumatik a díky tomu při sledování televizního přenosu lépe pochopit dění na trati.

"Pro příští sezonu rozšiřujeme F1 Insights pro naše diváky. Integrujeme více telemetrických dat včetně pozice vozu, stavu pneumatik, ale i počasí, takže můžeme Sagemaker využít k předpovídání rychlosti vozu, zastávek v boxech a závodní strategie," řekl ředitel sportovních záležitostí F1. "Pro příští rok připravujeme několik vzrušujících způsobů integrace umělé Inteligence do televizního vysílání."

Brawn zmínil tři příklady. Jedním je sledování a rozpoznávání aktuálního stavu pneumatik.

"My víme, když je někdo v problémech, když se mu přehřívají pneumatiky. Můžeme se podívat do minulosti pneumatik, jak fungovaly a v jaké fázi závodu je aktuálně tento jezdec. Strojové učení nám může pomoci správně vyhodnotit situaci. Informaci potom můžeme předat fanouškům a umožnit jim tak pochopit, zda má jezdec problém nebo kontroluje situaci. Týmy tyto věci sledují léta, ale teď to nabídneme fanouškům, aby věděli, co se zrovna děje na trati."

Dalším je odhadování pravděpodobnosti úspěšného předjížděcího manévru.

"Souboje kolo na kolo jsou esencí, kritickým aspektem našeho sportu. Nyní za pomoci strojového učení, online dat a jejich historie můžeme odhadovat, co se stane. Skvělé je, že ani týmy nemají všechna tato data. My jako F1 máte data z obou vozů a můžeme je srovnávat."

A třetím je analyzování strategií zastávek v boxech.

"Zastavení ve správném kole a obutí správných pneumatik mohou rozhodnout o vítězi závodu. Vezmeme všechna data a fanouškům jejich prostřednictvím umožníme vidět důvody, proč jezdci vyměnili pneumatiky teď a ne potom, a zda to bylo správné rozhodnutí."