McLaren vás zaváděl, ujišťuje Marko
Jeho rychlost v zatáčkách byla vždy na úkor maximálky
McLaren dal v roce 2017 Hondě kopačky a v roce 2018 oznámil nové partnerství s ní Red Bull. Není to pro jeden z trojice špičkových týmů příliš velký risk? Dr. Helmut Marko nemá pochybnosti a ani nevěří, že motory Hondy byly v minulosti tak ubohé, jak McLaren tvrdil. Letošní vůz McLarenu trpěl mimořádně nízkou maximální rychlostí, přestože už používal motory Renault. A prý to není poprvé, co McLaren postavil takový vůz a orientoval se na rychlost v zatáčkách.
"Letos jsme mclareny dvakrát předjížděli o kolo, přitom jsme používali stejné motory. Tak co si o tom asi myslet? Když hledíte pouze na přítlak, tak to takhle dopadne. Podívejte se, s jakými křídly jeli loni ve Spa. Plná křídla, plný přítlak. Samozřejmě, že pak byli v zatáčkách nejrychlejší!“ posmívá se Marko.
"Jenže na rovinkách… Kdybychom my postupovali stejně, nebyli bychom tak úspěšní, jak jsme byli. Kompromisy jsou nezbytné. Rozhoduje konečný čas na kolo, ne rychlost v zatáčkách.
Jistěže, jisté riziko tady je. Honda musí dohánět konkurenty, musí být agresivní ve vývoji, ale nebojíme se. Nemyslím si, že vydržíme se třemi motory, jako se to může povést Mercedesu a Ferrari. Jenže Max a Daniel nejednou předvedli, že můžeme startovat z osmnáctého, devatenáctého místa a o dvě, tři kola později být opět vpředu."