Novinky

  • 16.06.2022 Good V Melbourne budou od příštího roku závodit F2 i F3.

  • 19.05.2022 Good Choť Sergia Péreze mu povila třetí dítě, syna Emilia.

  • 13.05.2022 Good Jack Doohan o víkendu otestuje v Kataru vůz stáje Alpine z roku 2021.

Facebook Instagram

Red Bull těsně před Ferrari?

Red Bull těsně před Ferrari?

Mercedes zajímá legálnost bočnic Red Bullu.

Sice se během zimních testů nikdo nechce rozptylovat řečmi o budoucí konkurenceschopnosti jednotlivých vozů, ale je jasné, že velké týmy se navzájem sledují a po skončení testu se podívají i na fotografie vozů konkurence. A vypadá to tak, že tři nejsilnější týmy posledních let budou vpředu i po revoluci v technických pravidlech. Šéf motorsportu Red Bullu vidí RB18 o fous před červeným F1-75.

Jezdci sedli do vozu a řekli: „Ano, zdá se být dobrý.“ První dojmy byly dobré," tvrdí Helmut Marko. „Dosažené časy na kolo mě nezajímají a fanoušky by také neměly. Důležité je pouze to, že jsme prošli celým naším programem. Vůz má horší místa, ale vše lze odstranit, ani nás to nebude stát mnoho úsilí. Jsem si docela jistý, že jsme jezdili s větším množstvím paliva než ostatní. Takže si nemyslím, že jsme byli pomalejší než Mercedes a měli bychom být o kousek rychlejší než Ferrari.

Mezitím Ferrari podezírá Red Bull a Mercedes, že si pár nejodvážnějších aerodynamických prvků nechali až na test v Bahrajnu, tedy dosud ukryté před fotoaparáty konkurence. Ferrari nic takového do Bahrajnu neposílá.

Myslím, že teď bychom měli optimalizovat balík, který máme. Zdaleka vůz nevyužíváme naplno. Nejen kvůli velkému množství paliva v nádrži a nižšímu výkonnostnímu režimu motoru, ale prostě proto, že jej ještě neznáme dokonale,“ míní Mattia Binotto. „Samozřejmě předpokládáme, že konkurenti přijdou s vylepšeními. A nepochybuji, že potom budou jejich vozy velmi, velmi silné. Říká se, že mají v záloze opravdu velké věci.

Mercedes teď zaměstnávají bočnice Red Bullu. Podle Auto Motor und Sport panuje v Brackley přesvědčení, že si v Milton Keynes nová pravidla vyložili dost svérázně. Bočnice jsou přitom oblastí, kde jsou vidět odlišná designérská řešení. Red Bull (s jeho mimořádně vykrojenými bočnicemi) a Alpine mají dlouhé bočnice, zatímco Mercedes, McLaren a mnozí další krátké.

Samozřejmě se na to musíme blíže podívat a popřemýšlet nad tím,“ řekl technický ředitel Mercedesu, Mike Elliot. „Víceré týmy si nová pravidla vyložily posvém. Přijde mi, že některé týmy přišly s řešeními, která jsou na hraně, nebo která jdou proti duchu pravidel. Ale je úkolem FIA vše zkontrolovat a v případě potřeby zajistit nápravu.

Třeba dodat, že inspektoři FIA se v Barceloně zajímali o zadní křídlo Red Bullu.

Dlouhé bočnice Red Bullu versus krátké Mercedesu. Foto: Red Bull, Mercedes

Mezitím se McLaren nechce nechat unést dobrou rychlostí v prvních kolech a raduje se hlavně z toho, že téměř nezaznamenal motýlí efekt, takže nemusí na voze nic spěšně předělávat. Vůz Alpinu v prvním testu nijak nevynikal a tým určitě zamrzelo, že kvůli poruše přišel prakticky o celý poslední den v Barceloně, ale alespoň výkon zcela nové pohonné jednotky je prý dobrý. AlphaTauri si pochvaluje korelaci dat, která se zlepšila díky používání větrného tunelu sesterského Red Bullu, kde lze testovat model vozu v 60% velikosti.

Motorsport, Auto Motor und Sport, RTL, úvodní foto: Ferrari