Novinky

  • 22.03.2019 Bad Šampionát European Masters F3, který se měl jet v rámci víkendů DTM, byl zrušen

  • 22.03.2019 Neutral Pirelli finišuje s testy 18palcových pneumatik pro F1 v roce 2021

  • 22.03.2019 Neutral V Barceloně dnes probíhají rozhovory o prodloužení kontraktu na pořádání VC F1

Facebook Instagram

F1 musí vyřešit otázku B-týmů

F1 musí vyřešit otázku B-týmů

Áčka zneužívají béčka, tvrdí McLaren

Prakticky celou sezonu se mluví o tom, že existence B-týmu přináší A-týmu možnosti, jak získat konkurenční výhodu. Jediné oficiální béčko sice má Red Bull, ale během roku se hodně mluvilo o progresu mladého Haasu i o rychlé obrodě Sauberu, dvou týmů do velké míry závislých na Ferrari. V létě se mluvilo o tom, že Mercedes si koupí tým Force India, aby s Ferrari dorovnal síly, což se ale nepotvrdilo. Přesto se pro období po roce 2020 připravují pravidla, která by měla takové vztahy omezit, pokud už ne přímo ukončit. Tlačí na to hlavně týmy Renault a McLaren, které rozhodně nechtějí být béčky, ale ani samy žádná béčka nemají.

"Myslím, že Liberty určitě něco udělá s obchodním modelem B-týmů, protože v současné době mohou A-týmy z nich těžit. Profitují všude, v technické sféře, v politické oblasti i na trati, čehož jsme byli svědky. A to není správné," řekl ředitel McLarenu Zak Brown.

"Ani jedna z těch tří věcí nemá ve F1 co pohledávat a změna se musí udělat pro zdraví šampionátu. A věřím, že ji udělají. Liberty to má ve svých plánech, problém B-týmů a míru, do které jím bude možné být.

Haas odvedl velmi dobrou práci a v souladu s platnými pravidly. Avšak my jsme přesvědčeni, že B-tým nebude nikdy moci soupeřit s A-týmem. To znamená, že rozhodnout se pro tento obchodní model může tým za krátký čas udělat konkurenceschopným, jenže zároveň tím padnou veškeré naděje na to, že bude v boji o titul."

Komentáře ke článku