Novinky

  • 23.07.2019 Neutral Vedení F1 zamítlo návrh na znovuzavedení aktivního zavěšení kol

  • 22.07.2019 Neutral Mercedes pojede na Hockenheimringu na oslavu své 200. VC F1 se speciálním lakováním

  • 22.07.2019 Neutral Haas popřel informaci, že chce nahradit Romaina Grosjeana Estebanem Oconem

Facebook Instagram

Red Bull uvažuje o odchodu ze šampionátu F1

Red Bull uvažuje o odchodu ze šampionátu F1

Marko: S Valkyrií bychom mohli vyhrát Le Mans

Red Bull nemusí nezbytně zůstat ve F1. Podle Helmuta Marka se po roce 2020 otevírají i jiné možnosti, například účast v Le Mans.

Po sezoně 2020 vyprší platnost aktuální dohody mezi týmy a vlastníkem šampionátu, jímž je v současnosti Liberty Media. Ke stejnému datu doběhne i kontrakt o dodávkách motorů Honda Red Bull Racingu. Nikde není psáno, že nemůže být prodloužen, jenže při nejistotě o podobě budoucích technických předpisů je potřeba myslet na zadní kolečka.

Nesmíme se znovu dostat do situace, že bychom byli závislí na někom jiném, jak tomu bylo v minulosti. Abychom se stali prosebníky a nedodržovaly se předběžné úmluvy,“ vysvětluje Marko.

Naráží na rok 2015, kdy se Red Bull Racing nedočkal očekávaných pohonných jednotek od Mercedesu a musel se pokorně vrátit k Renaultu. Aby se něco podobného neopakovalo s Hondou, je připraven plán B: „Můžeme to úplně zabalit. Nebo jít někam jinam. Do jiné série. Například Valkyrie pro Le Mans by mohla být tématem.

Hypercar Aston Martin Valkyrie, disponující 1100 koňskými silami a dosahující maximální rychlosti 400 km/h, je společným dílem firmy Red Bull Technology, vedené Adrianem Neweyem, a britského výrobce sportovních vozů. Shodou okolností by právě v roce 2020 mohly být vozy této specifikace připuštěny do WEC, aby nahradily skomírající třídu LMP1.

 

Helmut Marko v době, kdy vyhrál čtyřiadvacetihodinovku v Le Mansu

 

Vypadá to, že bychom vytrvalostní mistrovství s autem na bázi Valkyrie zvládli absolvovat za rozumné peníze. Je to něco, o čem usilovně přemýšlíme. Kdybychom zcela skončili s motorsportem, přišla by spousta lidí o práci. Tomu chceme pokud možno zabránit. Navíc část nákladů by nesl Aston Martin. A také by samozřejmě potom získal coby automobilka největší porci slávy. I tak ale tenhle projekt zapadá do našeho konceptu,“ tvrdí Marko, který legendární francouzskou čtyřiadvacetihodinovku vyhrál v roce 1971 s Porsche 917.

Komentáře ke článku