Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Frentzen první den ve Spa nejrychlejší

Frentzen první den ve Spa nejrychlejší

DTM začala v Belgii poslední předsezónní testy.

První závod sezóny už netrpělivě klepe na dveře a série DTM začala včera poslední oficiální testování, které bude do 1. dubna hostit belgické Spa-Francorschamps. Před třemi týdny opanovala testy v Mugellu automobilka Opel a nejinak tomu bylo i v Ardénách.
 
Na legendární trati se v úterý představilo celkem patnáct jezdců, z nichž nejrychlejší okruh 2:14.312 si připsal suverén předchozích testovacích jízd Heinz-Harald Frentzen. "Spa-Francorschamps je pro mě téměř domácí trať, leží totiž pouze 100 kilometrů od mého rodného města Mönchengladbachu," svěřil se bývalý pilot formule 1. "Nevím, zda je to důvod, proč jsem byl nejrychlejší. Každopádně mohu říci, že náš první testovací den proběhl bez problémů."
 
Necelé čtyři desetiny za Frentzenem zaostal nováček Jamie Green s AMG Mercedesem třídy C následovaný kolegou Jeanem Alesim, který v úterý se 77 okruhy najel nejvíce kilometrů. Pouze 10 kol stačil odkroužit vítěz prvního závodu American Le Mans Series v Sebringu Tom Kristensen, po těžké havárii v rychlé zatáčce Blanchimont pro něj první den testů skončil. Dánský pilot vyvázl z nehody bez zranění, ale nárazem o bariéru z pneumatik vážně poškodil loňský model Audi A4. Mechanici tak budou mít napilno, jelikož za volantem vozu se má ve středu objevit Rinaldo Capello.
 
Audi bylo středem pozornosti nejen díky Kristensenově nehodě, ale především díky nové verzi vozu A4 DTM, která se letos poprvé oficiálně představila na trati. V kokpitu letošní specifikace, která zaujala hlavně agresivnějším vzhledem oproti loňskému modelu, byl Martin Tomczyk. Na Frentzenův nejlepší čas mu scházelo pět sekund a byl na trati nejpomalejší. "Splnili jsme dnes, co jsme měli. Časy nás tady nezajímají," vysvětlil Tomczyk a přiznal, že už se nemůže dočkat na první závod s novým vozem.  
 
Bezmála sedm kilometrů dlouhý okruh patří mezi závodními jezdci k těm nejoblíbenějším. I pro piloty jako Alesi, McNish nebo Frentzen, kteří trať znají už z formule 1, je jízda s vozem DTM slavnými zatáčkami jako Eau Rouge, Stavelot či Blanchimont výjimečným okamžikem. "Je to skvělý pocit jet s Opelem Vectra GTS V8 zatáčkou Eau Rouge," popisuje nadšeně Frentzen. Jeho soupeř Jean Alesi má na trať v Belgii ty nejlepší vzpomínky: "Nebyl jsem ve Spa už tři roky, naposledy jsem zde jel s formulí 1 a předtím s F3000. V roce 1989 jsem tady s formulí 3000 vyhrál závod."    
 
I jezdci, kteří nemají s tratí takové zkušenosti, si dokázali jízdu přírodním okruhem užít. "Je to působivá trať, hlavně Eau Rouge a zatáčka před šikanou Bus Stop, kterou jezdíme na šestku," podělil se o dojmy nejrychlejší muž Audi Christian Abt. Pro Jamieho Greena je jízda ve Spa zábavou: "Velice mě baví zde jezdit. Pro každého jezdce je to velká výzva."
 
p.
 Jezdec  Vůz
Čas
Kol
1.
 H.H.Frentzen  Opel Vectra GTS V8
2:14.312
26
2.
 J.Green  AMG-Mercedes C-Klasse
2:14.701
36
3.
 J.Alesi  AMG-Mercedes C-Klasse
2:14.721
77
4.
 S.Mücke  AMG-Mercedes C-Klasse
2:15.148
51
5.
 C.Abt  Audi A4 DTM
2:15.217
50
6.
 F.Stippler  Audi A4 DTM
2:15.329
53
7.
 A.McNish  Audi A4 DTM
2:15.357
74
8.
 L.Aiello  Opel Vectra GTS V8
2:15.378
28
9.
 B.Schneider  AMG-Mercedes C-Klasse
2:15.454
41
10.
 B.Spengler  AMG-Mercedes C-Klasse
2:15.522
67
11.
 M.Fässler  Opel Vectra GTS V8
2:15.585
60
12.
 M.Reuter  Opel Vectra GTS V8
2:16.617
45
13.
 T.Kristensen  Audi A4 DTM
2:17.720
10
14.
 P.Kaffer  Audi A4 DTM
2:18.013
15
15.
 M.Tomczyk  Audi A4 DTM
2:19.371
38

Všechny časy neoficiální