Stříbrný šíp vystřelil na špici i nováčka Mazepina

Testy v Barceloně – 2. den
Dokonce i s nezkušeným Mazepinem za volantem dosáhl Mercedes nejlepšího času ve druhé části testů v Barceloně. V případě mladého Rusa se stopky zastavily na hodnotě 1:15,775. Byl tedy o tři desetiny pomalejší než včera Bottas, zato ale o 1,3 sekundy rychlejší než dnešní zbytek pole. Je však nutno podotknout, že používal (ještě spolu s Räikkönenem, Yellolym a Latifim) nejměkčí dostupné pneumatiky.
Alex Albon odvedl pro Toro Rosso poctivý kus práce
Mazepin se ovšem předvedl i jinak. Těsně před polední přestávkou nezvládl průjezd dvanáctou zatáčkou a zahrabal se v kačírku. Sportovní ředitel Mercedesu Ron Meadows byl přesto spokojen. „Tři čtvrtiny dne jsme se zabývali aerodynamikou a motorem. Zbytek jsme věnovali ostrým kolům, přičemž jsme zkoušeli různé specifikace obutí. Plánovaný program jsme splnili do puntíku,“ podotkl.
Většinu účastníků tentokrát tvořili „záložníci“. Z aktivních pilotů F1 se do akce dostali jen Räikkönen, Albon, Magnussen, Leclerc a Stroll, přičemž poslední dva jmenovaní sbírali data pro Pirelli.
Muže na snímku vpravo asi neznáte - Nick Yelloly ostatně žádnou závodnickou superstar není
Práci navíc měli mechanici u Red Bullu a McLarenu. Jak Ticktum dopoledne, tak Sette Camara odpoledne totiž z technických důvodů skončili předčasně.
Další testovací blok se uskuteční v Abú Zabí až po zakončení této sezony.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:15,775 | 128 | |
2. | ![]() |
![]() |
Honda | 1:17,079 | + 1.304 | 110 |
3. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:17,284 | + 1.509 | 120 |
4. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:17,349 | + 1.574 | 127 |
5. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:17,393 | + 1.618 | 110 |
6. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:17,621 | + 1.846 | 75 |
7. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:18,101 | + 2.326 | 106 |
8. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:18,212 | + 2.437 | 83 |
9. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:18,573 | + 2.798 | 88 |
10. | ![]() |
![]() |
Honda | 1:19,458 | + 3.683 | 79 |
11. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:20,712 | + 4.937 | 52 |
12. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:20,745 | + 4.970 | 119 |
13. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:21,565 | + 5.790 | 19 |