Novinky

  • 22.09.2019 Good Kvalifikaci na závod IndyCar v Laguně Seca vyhrál Colton Herta (Harding Steinbrenner)

  • 21.09.2019 Good Pole position pro VC Singapuru si vyjel Charles Leclerc (Ferrari)

  • 21.09.2019 Good Vítězem závěrečného tréninku na VC Singapuru se stal Charles Leclerc (Ferrari)

Facebook Instagram

Navrhovaný strop je příliš vysoký i pro Renault a McLaren

Navrhovaný strop je příliš vysoký i pro Renault a McLaren

Soukromé týmy tak vysoko nevyskočí

Aktuálně to vypadá, že FIA, majitelé F1 a týmy se dohodnou na zavedení rozpočtového stropu na úrovni 175 milionů amerických dolarů, s tím, že hodně nákladových položek bude z této částky vyjmuto. Z toho, co víme o rozpočtech týmů F1, by se zdálo, že velké týmy si budou muset ohromně utahovat opasky, úkolem malých týmů bude dostat se ze 120 až 150 milionů na 175 a síly se vyrovnají. Problémem je ale množství výjimek, které si zřejmě prosadily velké týmy Mercedes, Ferrari a Red Bull.

Pod strop přirozeně nepatří marketing, ale nejsou tam zahrnuty kupříkladu ani platy jezdců, část nákladů na pohonné jednotky, na cestování týmu kolem světa a další. Odhaduje se, že tým F1 od roku 2021 dokáže efektivně využít až 250 milionů dolarů. A to už je moc i pro týmy vlastněné velkými korporacemi, jakými jsou Renault a McLaren.

"Jsme hluboce pod stropem, takže v souvislosti s námi nemůže být řeč o šetření," řekl nespokojený šéf týmu Renault Cyril Abiteboul. "Teď si musíme dobře rozmyslet, co s tím máme udělat. Zůstaneme na současné úrovni, což je pod úrovní stropu, ale zároveň velmi efektivní, nebo budeme nuceni růst? Je ale pravděpodobné, že budeme růst, jelikož strop je vyšší, než jsme původně očekávali. Podstatně vyšší. Bude to ale záviset na rozhodnutí akcionářů, protože tohle je už mimo mých kompetencí."

"Zavázali jsme se nemluvit o detailech toho, co nám bylo na schůzce prezentováno, ale obecně mohu říci, že my bychom byli pro mnohem nižší částku," uvedl Andreas Seidl, ředitel týmu McLaren. "Původním cílem bylo vytvořit udržitelné prostředí pro sport i byznys. Většina týmů by ale potřebovala mnohem nižší strop."

Podle odhadu webu RaceFans menší, ale stabilní týmy jako Williams a Toro Rosso loni utratily kolem 150 milionů dolarů, Renault a McLaren 190 až 220 milionů.

Komentáře ke článku