Novinky

  • 22.09.2019 Good Kvalifikaci na závod IndyCar v Laguně Seca vyhrál Colton Herta (Harding Steinbrenner)

  • 21.09.2019 Good Pole position pro VC Singapuru si vyjel Charles Leclerc (Ferrari)

  • 21.09.2019 Good Vítězem závěrečného tréninku na VC Singapuru se stal Charles Leclerc (Ferrari)

Facebook Instagram

Wittmann si poradil s deštěm i audinami

Wittmann si poradil s deštěm i audinami

Assen – 1. závod

Tovární jezdec BMW Wittmann se dokázal v premiérovém závodě DTM v nizozemském Assenu nejlépe vypořádat s nepřízní počasí i tlakem soupeřů z Audi.

Kvůli intenzivnímu dešti se začínalo za safety carem. Za ním obkroužilo pole tři kola, teprve potom se auta rozjela naplno. Prakticky okamžitě odpadl Juncadella, zatímco Spengler otočil Van der Lindeho a vysloužil si za to nucený průjezd boxovou uličkou.

Kvůli odstavenému Juncadellovu aston martinu byl znovu povolán na trať zpomalovací vůz. Restart vyšel nejlépe Wittmannovi před Rastem. Pilot Audi na svého soupeře neustále dotíral, ale naprosto bezúspěšně. 

Závod odstartoval za safety carem

V 16. kole zabočil Rast k povinné zastávce. Wittmann zamířil k mechanikům o kolo později a na dráhu se vrátil před svým pronásledovatelem. Do čela se posunul zrychlující Müller, který se v něm udržel i po dlouho odkládané výměně pneumatik.

Trvalo mu však pak příliš dlouho, než je zahřál na optimální teplotu. „Asfalt je tady extrémně jemný. Dnes navíc bylo celkem chladno. Proto chvíli trvalo, než se podařilo zcela nové obutí do mokra dostat do pracovního režimu. Možná jsme mohli zastavit ještě o něco později, pak bychom snad přežili. Ale to je to kdyby,“ prohlásil v cíli.

Na stupních vítězů zprava Rast, Wittmann a Müller

Wittmann toho využil, ztrátu rychle smazal a bez větších problémů se přes švýcarského závodníka dostal. Ten měl ve finiši ještě plné ruce práce s Rastem, stříbrnou pozici nicméně obhájil.

Nebylo to tak jednoduché, jak to vypadalo,“ svěřil se vítěz Wittmann. „Nikdo netušil, jak tady jet na vodě, protože jsme v Assenu na ní nikdy předtím nezávodili. Navíc audi byla hlavně v počáteční fázi hodně silná.“ Pro BMW získal 86. prvenství v DTM a páté v této sezoně.

 

pořadí jezdec vůz počet kol čas ztráta
1.  Marco Wittmann  BMW M4 DTM 31  1:01:15.672
2.  Nico Müller  Audi RS 5 DTM 31  1:01:18.809  +3.137
3.  René Rast  Audi RS 5 DTM 31  1:01:23.766  +8.094
4.  Philipp Eng  BMW M4 DTM 31  1:01:40.985  +25.313
5.  Timo Glock  BMW M4 DTM 31  1:01:41.206  +25.534
6.  Jonathan Aberdein  Audi RS 5 DTM 31  1:01:43.559  +27.887
7.  Jamie Green  Audi RS 5 DTM 31  1:01:51.750  +36.078
8.  Loic Duval  Audi RS 5 DTM 31  1:01:58.168  +42.496
9.  Mike Rockenfeller  Audi RS 5 DTM 31  1:01:59.328  +43.656
10.  Sheldon van der Linde  BMW M4 DTM 31  1:01:59.856  +44.184
11.  Pietro Fittipaldi  Audi RS 5 DTM 31  1:02:00.834  +45.162
12.  Jake Dennis  Aston Martin Vantage DTM 31  1:02:01.541  +45.869
13.  Ferdinand von Habsburg  Aston Martin Vantage DTM 31  1:02:03.766  +48.094
14.  Paul Di Resta  Aston Martin Vantage DTM 31  1:02:04.589  +48.917
15.  Bruno Spengler  BMW M4 DTM 31  1:02:09.050  +53.378
16.  Joel Eriksson  BMW M4 DTM 31  1:02:16.869  +1:01.197
   Robin Frijns  Audi RS 5 DTM 21  44:39.317  -10 kol
   Daniel Juncadella  Aston Martin Vantage DTM 3  8:56.527  -28 kol

Komentáře ke článku