Rychle degradující pneumatiky pouze do roku 2020
Pirelli dostane nové zadání
Týmy ještě neznají detaily, ale má se za to, že management F1 zavede do pravidel pro sezonu 2021 vozy s podlahou vytvářející přísavný efekt. To by mělo umožnit mnohem těsnější závodění než současná generace vozů závislá na citlivé aerodynamice, založené na obřích přítlačných křídlech. Byla by škoda, kdyby se záměru postavily do cesty přecitlivělé pneumatiky, takže Pirelli nejspíš také čeká hodně práce.
A není řeč o osmnáctipalcových pneumatikách, ale o tom, že rychlá degradace a hlavně citlivost na výkyvy teplot mají být definitivně minulostí. Má se vrátit klasické závodění na perfektně držících gumách s konstantními vlastnostmi, pokud takové italská společnost dokáže vyrobit.
"Jsme uprostřed velké diskuse s Pirelli o způsobu, jak zařídit, aby jezdci nemuseli vedle závodění myslet na degradaci pneumatik, pečovat o ně," řekl Nikolas Tombazis, bývalý šéfkonstruktér Ferrari i McLarenu, jenž je nyní ve službách FIA jako technický ředitel formulových sérií. "Pneumatiky musejí mít větší pracovní okno a nesmějí být tak citlivé jako současné. Již jsme přišli na spoustu věcí, které nám to pomohou realizovat.“
S novým směrem souhlasí i Pat Symonds, bývalý technický ředitel Benettonu a Williamsu a konstrukční ředitel týmu Renault, ze kterého Liberty Media udělala vrchního technického ředitele F1: "Rychlá degradace není správnou cestou, ovšem věříme, že zastávky v boxech jsou pro F1 důležité a že fanouškům se líbí jejich současná dvousekundová podoba. Některé týmy souhlasily, že nám pomohou se simulacemi."