Novinky

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

Facebook Instagram

Podle Hamiltona nelze technologie vracet zpět

Podle Hamiltona nelze technologie vracet zpět

Co mají společného nové předpisy a brexit

Fanoušci na ně stále nemohou zapomenout. Deset tisíc otáček, fantastický zvuk, řazení přes klasické „háčko“ a téměř žádná elektronika. To jsou atributy speciálů pro německý šampionát DTM z počátku devadesátých let.

S jedním z těchto kousků se před časem v rámci oslav 125 let přítomnosti Mercedesu v motorsportu svezl také Lewis Hamilton. V Silverstone se spolu s Totem Wolffem proháněli v Mercedesech 190 E Evo II z roku 1992. Pětinásobný mistr světa se svým týmovým šéfem prohrál, což zavdalo příčinu k řadě zlomyslných komentářů.

O to ale teď nejde. Byl by návrat k technické úrovni DTM před čtvrtstoletím řešením, jak se vymotat z nudy současného závodění? „Nemyslím,“ vyjádřil se Hamilton. „Podívejte se na automobilky, co dnes produkují a jak vše pokročilo. Řeč je hlavně o technologiích, u nich se těžko vrací zpět.“ 

Návrat do minulosti není podle Hamiltona řešením

Je to příspěvek do nekončící diskuse o tom, zda by formule 1 neměla nabrat kurz do „starých zlatých“ časů, zejména pokud jde o pohonné jednotky. Také o znovuzavedení řadicí páky se vícekrát uvažovalo, nikdy se ale tato myšlenka ani nepřiblížila realizaci. Jediné, v čem je F1 důsledná, je zákaz pomocných systémů pro řízení vozu, jakým je například kontrola prokluzu.

Existuje tolik věcí ve F1, které je potřeba zlepšit. Na tom nyní všichni pracují. V roce 2021 uvidíme, jestli se vydali správným nebo špatným směrem,“ konstatoval Hamilton, jenž si neodpustil narážku na aktuální situaci ve své vlasti: „To máte stejné jako s brexitem. U něj také nikdo netuší, jak to dopadne. Poznáme to teprve, až se spustí.