Novinky

  • 06.09.2025 Good Pierre Gasly prodloužil smlouvu s Alpine do konce roku 2028

  • 06.09.2025 Good Daniele Ricciardo je ambasadorem Ford Racingu, značky Raptor

  • 06.09.2025 Good Monako má smlouvu na pořádání GP F1 do roku 2035

Facebook Instagram

Podle Hamiltona nelze technologie vracet zpět

Podle Hamiltona nelze technologie vracet zpět

Co mají společného nové předpisy a brexit

Fanoušci na ně stále nemohou zapomenout. Deset tisíc otáček, fantastický zvuk, řazení přes klasické „háčko“ a téměř žádná elektronika. To jsou atributy speciálů pro německý šampionát DTM z počátku devadesátých let.

S jedním z těchto kousků se před časem v rámci oslav 125 let přítomnosti Mercedesu v motorsportu svezl také Lewis Hamilton. V Silverstone se spolu s Totem Wolffem proháněli v Mercedesech 190 E Evo II z roku 1992. Pětinásobný mistr světa se svým týmovým šéfem prohrál, což zavdalo příčinu k řadě zlomyslných komentářů.

O to ale teď nejde. Byl by návrat k technické úrovni DTM před čtvrtstoletím řešením, jak se vymotat z nudy současného závodění? „Nemyslím,“ vyjádřil se Hamilton. „Podívejte se na automobilky, co dnes produkují a jak vše pokročilo. Řeč je hlavně o technologiích, u nich se těžko vrací zpět.“ 

Návrat do minulosti není podle Hamiltona řešením

Je to příspěvek do nekončící diskuse o tom, zda by formule 1 neměla nabrat kurz do „starých zlatých“ časů, zejména pokud jde o pohonné jednotky. Také o znovuzavedení řadicí páky se vícekrát uvažovalo, nikdy se ale tato myšlenka ani nepřiblížila realizaci. Jediné, v čem je F1 důsledná, je zákaz pomocných systémů pro řízení vozu, jakým je například kontrola prokluzu.

Existuje tolik věcí ve F1, které je potřeba zlepšit. Na tom nyní všichni pracují. V roce 2021 uvidíme, jestli se vydali správným nebo špatným směrem,“ konstatoval Hamilton, jenž si neodpustil narážku na aktuální situaci ve své vlasti: „To máte stejné jako s brexitem. U něj také nikdo netuší, jak to dopadne. Poznáme to teprve, až se spustí.