Novinky

  • 20.09.2019 Good Druhý trénink na VC Singapuru vyhrál Lewis Hamilton (Mercedes)

  • 20.09.2019 Bad Lewis Hamilton dostal pokutu 5000 eur za příliš chladné palivo

  • 20.09.2019 Good Úvodní trénink na VC Singapuru se stal kořistí Maxe Verstappena (Red Bull)

Facebook Instagram

Podle Hamiltona nelze technologie vracet zpět

Podle Hamiltona nelze technologie vracet zpět

Co mají společného nové předpisy a brexit

Fanoušci na ně stále nemohou zapomenout. Deset tisíc otáček, fantastický zvuk, řazení přes klasické „háčko“ a téměř žádná elektronika. To jsou atributy speciálů pro německý šampionát DTM z počátku devadesátých let.

S jedním z těchto kousků se před časem v rámci oslav 125 let přítomnosti Mercedesu v motorsportu svezl také Lewis Hamilton. V Silverstone se spolu s Totem Wolffem proháněli v Mercedesech 190 E Evo II z roku 1992. Pětinásobný mistr světa se svým týmovým šéfem prohrál, což zavdalo příčinu k řadě zlomyslných komentářů.

O to ale teď nejde. Byl by návrat k technické úrovni DTM před čtvrtstoletím řešením, jak se vymotat z nudy současného závodění? „Nemyslím,“ vyjádřil se Hamilton. „Podívejte se na automobilky, co dnes produkují a jak vše pokročilo. Řeč je hlavně o technologiích, u nich se těžko vrací zpět.“ 

Návrat do minulosti není podle Hamiltona řešením

Je to příspěvek do nekončící diskuse o tom, zda by formule 1 neměla nabrat kurz do „starých zlatých“ časů, zejména pokud jde o pohonné jednotky. Také o znovuzavedení řadicí páky se vícekrát uvažovalo, nikdy se ale tato myšlenka ani nepřiblížila realizaci. Jediné, v čem je F1 důsledná, je zákaz pomocných systémů pro řízení vozu, jakým je například kontrola prokluzu.

Existuje tolik věcí ve F1, které je potřeba zlepšit. Na tom nyní všichni pracují. V roce 2021 uvidíme, jestli se vydali správným nebo špatným směrem,“ konstatoval Hamilton, jenž si neodpustil narážku na aktuální situaci ve své vlasti: „To máte stejné jako s brexitem. U něj také nikdo netuší, jak to dopadne. Poznáme to teprve, až se spustí.

Komentáře ke článku