Novinky

  • 08.11.2019 Good V areálu PVA Expo Praha v Letňanech dnes začíná výstava závodní techniky Racing Expo

  • 06.11.2019 Neutral V Brixworthu probíhají oslavy zisku obou titulů Mercedesu ve F1

  • 04.11.2019 Neutral Alfa Romeo potvrdila, že Antonio Giovinazzi za ni bude závodit ve F1 i v roce 2020

Facebook Instagram

Špičkoví jezdci ještě více zbohatnou

Špičkoví jezdci ještě více zbohatnou

Marko a Brown by chtěli jejich platy dostat pod strop

Majitelé F1 spolu s FIA před pár dny zveřejnilinávrh vozu a pravidla zamýšlená pro sezonu 2021. Některé týmy se vyjádřily, že chtějí ještě dosáhnout změny a Concordskou dohodu zatím nepodepsal ani jeden, ale přinejmenším Ferrari nevyužilo právo veta. Za rok a dva měsíce by tak měl začít platit rozpočtový strop nastavený na 175 milionů amerických dolarů a jeden milion dolarů za každý závod nad 21, což je nový základní počet. Pod strop však nemají patřit náklady na vývoj motorů, marketing, cestování, aktivity mimo F1, platy tří členů managementu a dvou závodníků. Právě díky tomuto by mohli špičkoví jezdci vydělávat ještě pohádkovější částky než v současnosti.

"Když budou mezi vozy menší rozdíly, opět bude nejdůležitějším faktorem závodník. Jezdci jako Hamilton, Verstappen a Leclerc se na tom napakují. Pokud se s tím něco neudělá, týmy mohou brzy na jejich výplaty začít utrácet 50 milionů dolarů ročně. Je velkou chybou, že se jejich platy nezahrnuly pod rozpočtový strop," řekl Helmut Marko z Red Bullu.

Šéf McLarenu Zak Brown souhlasí.

"Oni spolu s vozem rozhodují, jaký bude čas na kolo. Kdyby byli součástí rozpočtu, týmy by si musely vybrat, zda chtějí dát více peněz na jezdce nebo na auto. Vždyť o tom je rozpočtový strop, utratit stejně velké peníze lépe než ostatní," obává se.

Může se ale jednat o složitější problém. Velká část příjmů jezdce jde od sponzorů nebo mateřské automobilky, za což se jezdec povinně účastní PR a sponzorských akcí. Ty si týmy beztak účtují jako náklady na marketing, které, z pochopitelných důvodů, pod stropem také nejsou. Rovněž nelze omezit platby sponzorů přímo jezdci.

Komentáře ke článku