Novinky

  • 26.02.2020 Good Robert Kubica (Alfa Romeo) zůstal nejrychlejším jezdcem 4. dne testů F1

  • 26.02.2020 Good V poločase 4. dne testů F1 v Barceloně patří nejlepší čas Robertu Kubicovi (Alfa Romeo)

  • 25.02.2020 Bad Kvůli epidemii koronaviru byla uzavřena muzea Ferrari v Modeně a Maranellu

Facebook Instagram

Z louže do špíny

Z louže do špíny

Rekonstrukce trati se v Rijádu moc nepovedla

Piloti formule E nebojují v Rijádu jen mezi sebou, ale i s tratí. Takřka jednohlasně na ni, respektive její povrch, nadávají.

Problém se projevil už loni, když se se, k údivu mnohých, ukázalo, že pršet může i v Saúdské Arábii. Voda nestačila odtékat, tvořily se hluboké louže a časový harmonogram nabral pořádné zpoždění.

Pořadatelé se proto rozhodli vybudovat více odtokových kanálů a nechali nově vyasfaltovat asi 80 procent okruhu. Účinnost opatření se dosud nepodařilo prokázat, neboť zatím nespadla ani kapka. Stížnosti se však kupí z jiného důvodu.

Úpravy na okruhu v Rijádu se moc nepodařily

Na mnoha místech je dráha strašně kluzká a hrbolatá,“ poukázal Jean-Éric Vergne na to, že s dodržováním technologických postupů si patrně při rekonstrukci nikdo moc hlavu nelámal. „Špína má na svědomí, že je tak nízká přilnavost,“ přidal se Sam Bird, jenž na to sám doplatil v pátečním superpole.

Asfalt se navíc v okolí kanalizačních mříží láme a propadá. Bird z toho viní těžké jaguary z doprovodné série, hlavní příčinou je nicméně nejspíše opět šlendrián stavební firmy. „Praskat to začalo už po několika kolech. Když to takhle půjde dále, dopadneme jako v Santiagu,“ připomněl Sébastien Buemi hororový závod v minulém ročníku.

Komentáře ke článku