Novinky

  • 13.08.2020 Good Sebastian Montoya, patnáctiletý syn Juana Pabla, pojede závod ADAC F4 na Nürburgringu

  • 13.08.2020 Good Sergio Pérez je zdráv a nastoupí do víkendové VC Španělska

  • 13.08.2020 Neutral Divina Galicaová, která se třikrát pokoušela kvalifikovat do velké ceny, slaví 76. narozeniny

Facebook Instagram

Vozy třetí generace budou doplňovat energii během závodu

Vozy třetí generace budou doplňovat energii během závodu

Nové monoposty formule E se objeví v sezoně 2022/23

Mezinárodní automobilová federace FIA zveřejnila první představy o monopostech třetí generace, tedy takzvaných Gen3. Nasazeny by měly být počínaje sezonou 2022/23.

Dle vypsaného výběrového řízení vozy budou disponovat výkonem 476 koní, přenášeným výhradně na zadní nápravu, a bude možné je dobíjet během závodu. Zájemci o post výlučného dodavatele podvozků, baterií a pneumatik jsou povinni předložit potřebné podklady do 31. března 2020. FIA své rozhodnutí o vítězi sdělí 19. června.

Další časový harmonogram předpokládá, že v říjnu 2020 bude schválena podoba vozidla a v srpnu 2021 proběhnou jeho nárazové zkoušky. Hotová auta mají k týmům zamířit nejpozději o rok později. 

Vozy třetí generace bude možné dobíjet během závodu

Vozy budou kompaktnější – na délku se zkrátí o 160 milimetrů na 5000 milimetrů a na šířku o 70 milimetrů na 1700 milimetrů. Klesne také jejich hmotnost z 900 na 780 kilogramů.

Převratnou novinkou se stane šance zajet jednou v průběhu ePrix do boxů za účelem doplnění energie. Nepůjde tedy o povinnost. Počítá se se s tím, že délka zastávky, při níž přijde ke slovu pokročilá technologie rychlodobíjení (450 kW nebo 600 kW, standard bude činit 80 kW), nepřesáhne třicet sekund. Tato lhůta nesmí být překročena, není třeba ji ale celou vyčerpat.

Pneumatiky zůstanou i nadále univerzální, místo osmnáctipalcových ráfků se však zvažuje i zavedení dvacetipalcových.

Z materiálu FIA také vyplývá, že se uvažuje o rozšíření kalendáře, a to až na 18 podniků za sezonu plus šest testovacích dnů.

Komentáře ke článku