Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Prokop jede Dakar s novým navigátorem

Prokop jede Dakar s novým navigátorem

Druhé auto bude řídit trucker Kolomý

Obhajovat skvělé šesté místo z minulého ročníku Rallye Dakar se chystá Martin Prokop. Do Saúdské Arábie se vydává s osvědčeným Fordem Raptor, ale s novým spolujezdcem Viktorem Chytkou.

Fanoušci si často myslí, že by výsledek mohl být ještě lepší než minule, ale ono je to strašně těžké, působí tam fakt moc proměnných. K úspěchu na Dakaru se musí všechno dokonale sejít: perfektně fungující auto, rychlý a spolehlivý jezdec, precizní práce spolujezdce, vynikající podpůrný tým – a k tomu ještě veliká dávka štěstí. Mým cílem je stejně jako předtím boj o první desítku,“ prohlásil Prokop.

Ve složení posádek stáje MP Sports došlo k zásadním změnám. Stálý Prokopův navigátor Jan Tománek se ještě zotavuje po zranění z rallye v Maroku, proto ho nahradí již vzpomenutý Viktor Chytka. „S Vikim jsme už v březnu odjeli soutěž v Abú Zabí, a tak to naštěstí nebude úplný začátek naší spolupráce. Viktor je podle mě jeden z mála lidí u nás, kdo dokáže v takhle rychlém autě navigovat na špičkové úrovni,“ zdůvodnil volbu jihlavský pilot. 

Prokop obhajuje šesté místo z minulého ročníku Rallye Dakar

Do druhého Fordu Raptor usednou Martin Kolomý a Jiří Stross. Kolomý je dakarským veteránem, ovšem prozatím nastupoval vždy v kategorii kamionů. Nyní dostane za úkol krýt Prokopovi záda a v případě potřeby mu pomoci – včetně poskytnutí dílů ze svého vozidla.

Nemůžeme si myslet, že by Martin mohl jet s prstem v nose,“ upozornil Prokop. „Potřebuji, aby byl v pořadí blíž za mnou než minule Tomáš Ouředníček. Navíc bude mít auto dost těžké, plné náhradních dílů. Takže musí jet tempo a rozumně volit míru rizika.“

Na automobilu, nesoucím přezdívku Shrek, byla po těžkém karambolu v Maroku spousta práce. „Stihli jsme vlastně postavit jen kopii toho rozbitého auta. Udělali jsme pouze úpravy, které už byly v plánu. Máme nové a důkladně otestované tlumiče, maličko jsme ještě vylepšili motor. Podařilo se nám také třikrát zrychlit vysouvání hydraulických zvedáků, kterými si pomáháme při zapadnutí v písku. V prosincových testech jsme jeli pěkně, bylo to parádní svezení, už mi to zatraceně scházelo. Otázkou je, co se stane, až se dostaneme na rychlé pisty a poletíme na roztočenou šestku. Tam už je nutná trocha odvahy. V hlavě to ale pořád někde je,“ svěřil se Prokop.