Novinky

  • 27.02.2020 Good Nejrychlejším mužem 5. dne testů F1 zůstal Sebastian Vettel (Ferrari)

  • 27.02.2020 Good Sebastian Vettel (Ferrari) drží po dopoledni nejlepší čas v 5. den testů F1

  • 26.02.2020 Good Robert Kubica (Alfa Romeo) zůstal nejrychlejším jezdcem 4. dne testů F1

Facebook Instagram

Pirelli to bude mít v Zandvoortu těžké

Pirelli to bude mít v Zandvoortu těžké

Očekávejte hodně tvrdé pneumatiky

Když formule 1 letos na začátku května zavítá na nizozemský okruh Zandvoort, má to být fantastická podívaná. Promotér mohl vsadit na příběh o návratu jednoho z klasických evropských závodů do kalendáře F1, místo toho se ale propagace soustřeďuje na extrémy. Pozornost se upíná na klopené zatáčky s minimálně dvěma stejně rychlými jízdními stopami.

Takhle by po dokončení úprav mělo vypadat kolo na okruhu Zandvoort

Pirelli ale již dopředu přibrzdilo nadšení. Masivní aerodynamický přítlak vozu F1 v rychlé klopené zatáčce vystaví jeho pneumatiky maximální zátěži. Řešení je jediné, a to extrémně vysoká hodnota minimálního tlaku v pneumatikách. Pneumatiky tvrdé jako skála se nebudou ani při vysokých přetíženích moc deformovat, ale obětována bude jejich mechanická přilnavost. Ve výsledku nebudou  jezdci v klopených zatáčkách tak rychlí, jak se mohlo očekávat.

"Jediné, co proti tomu můžeme udělat, je zvýšit tlak v pneumatikách. Předpisy nám neumožňují přivézt odlišnou konstrukci nebo specifikaci pneumatiky. Nemůžeme vyrobit pneumatiky speciálně pro klopené zatáčky, nic zvláštního pro Zandvoort. Jediné, s čím můžeme hýbat, je sklon kol a tlak v pneumatikách," vysvětlil Mario Isola, šéf sekce dvoustopého závodění Pirelli.

Komentáře ke článku