Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Briatore: Už chápeme, proč nás BAR loni předstihl

Briatore: Už chápeme, proč nás BAR loni předstihl

Reakce na diskvalifikaci jsou spíše odměřené, BAR odjíždí.

Šéf Renaultu Flavio Briatore nyní lépe chápe, proč jej BAR v závěru loňského šampionátu předstihl a získal druhé místo poté, co byl včera BAR diskvalifikován z Grand Prix San Marina a z následujících dvou velkých cen.

Renault nakonec boj o druhé místo prohrál o 14 bodů.

"Nyní zcela určitě lépe chápeme, proč nás BAR loni předstihl," řekl Briatore, přičemž ignoroval včerejší rozsudek odvolacího soudu FIA, který BAR z podvádění očistil, přičemž se pouze provinil proti pravidlům.

"Bylo to bolestivé a nyní ještě více," dodal.

Jarno Trulli, který Renault opustil před koncem sezóny, si pokládá otázku, za jakých podmínek BAR závodil v loňském roce poté, co byl z GP San Marina diskvalifikován.

Diskvalifikace přinesla nečekané body některým jiným jezdcům. Rakušan Alex Wurz skončil třetí, jeho kolega z týmu Red Bull Vitantonio Liuzzi získal při svém debutu ve formuli 1 bod, byť k jeho úspěchu vedla diskvalifikace ne jednoho, ale hned tří jezdců (Button, Sato a R. Schumacher).

"Radši bych získal body na trati, ale jsem rád, že jsem se hned dostal do tabulky," řekl Liuzzi.

Jacques Villeneuve se posunul na čtvrté místo, jeho šéf Peter Sauber si libuje, že loni touto dobou měl Sauber jeden bod. "Bravo, Jacquesi!"

"Takhle snadno jsem ke dvěma bodům snad ještě nikdy nepřišel," vtipkoval Villeneuve. "To už bude tak tři roky, co jsem z jednoho závodu přivezl tolik bodů.

Nemohu samozřejmě vědět, co se v BARu stalo, jestli něco provedli s autem, pak je to asi správně, jestli jen udělali chybu, pak je to moc přísné," dodal Kanaďan.

Reakce na diskvalifikaci a distanc týmu BAR byly vesměs smíšené. Někteří tvrdí, že z toho BAR vyvázl ještě dobře, další, že lehčí trest stačil.

"Pokud je realita taková, jakou ji soud popsal, pak to byly věty spíše mírné, ale pokud měly pochybnosti, proč nepožádali o upřesnění?" ptá se technický šéf Toyoty Mike Gascoyne.

"Neznám detaily, ale diskvalifikace je správná, nicméně distanc na dva závody je možná přísný," řekl šéfkonstruktér Ferrari Rory Byrne.

Giancarlo Fisichella trest schvaluje: "Jestli BAR porušil pravidla, pak jde o nesportovní chování a musí být potrestáni."

"Pamatuji si, jak Toyota dostala velmi přísný test v rally," řekl Giancarlo Minardi. "Samozřejmě nemožnost zúčastnit se Grand Prix Španělska a Monaka je velkou ztrátou."

Rubens Barrichello odmítl kauzu BAR komentovat, řekl jen, že "je mi jen líto, že uvidímě zase o něco méně aut na startovním roštu. Je to velká škoda pro sport."

BAR, který je v dějišti Grand Prix Španělska, se balí a odjíždí domů. Šéf týmu Nick Fry řekl, že podle právníků je to příliš komplikovaný případ a řešení by nebylo dříve než příští týden, a to ještě pouze ve Francii. BAR se taktéž smířil se svou absencí v Monaku - podle Frye by právní bitva neprospěla nejspíš nikomu.

Nick Fry taktéž prozradil, že i další týmy používají stejný systém palivové nádrže, který byl jedním z hlavních aktérů kauzy. FIA taktéž o nádrži prohlásila, že je legální. Popis celého dění u odvolacího soudu bude vydáno na webových stránkách týmu BAR. Podle Frye tím dokonce BAR prozradí některé tajné detaily soupeřům.

"Jeden nebo dva týmy nyní pozorněji studují své vozy," prozradil dále šéf BARu.