Nejrychlejší bylo Ferrari, jenže v Alfě

Testy v Barceloně - 4. den
Už podruhé dosáhla Alfa Romeo nejlepšího denního času během předsezonních testů v Barceloně. Tentokrát se o něj postaral její testovací jezdec (a čerstvá posila šampionátu DTM) Kubica, který zajel kolo za 1:16,942.
Dosažený výkon je samozřejmě relativizován odlišnou strategií jednotlivých týmů, projevující se volbou pneumatik i množstvím paliva v nádrži. Důkazem budiž i to, že Poláka odpoledne v kokpitu vystřídal Räikkönen a skončil předposlední.
Verstappen skončil druhý, ale zároveň zapříčinil předčasné ukončení testování
Z objektivního srovnání vychází opět jako vítěz Mercedes. „Vůz je stabilní a i za silného větru z něj máme výborný pocit,“ pochvaloval si šéf stáje Toto Wolff. „Vypadá to, že disponujeme pro úvod seriálu dobrým základem.“ Hamilton obsadil sedmé a Bottas deváté místo.
Oba porazili rudé monoposty z Maranella. Zatímco Wolff znovu vyslovil podezření, že Ferrari do toho stále nejde naplno, jeho protějšek Mattia Binotto více méně jen opakoval to, co prohlašoval už minulý týden: „Myslíme si, že momentálně nemáme nejrychlejší auto. Počítáme s tím, že v úvodních velkých cenách budeme zaostávat. V zatáčkách je to v pořádku, ale na rovinkách ztrácíme. Jenže to byl náš cíl při konstrukci vozu.“
Racing Point pořád drží krok s nejlepšími
Vettel zkoušel pozměněné přední i zadní křídlo. Zaujal však především poměrně divokým tancem v kombinaci zatáček číslo sedm a osm, čímž zapříčinil vyvěšení červených vlajek. Pět minut před koncem programu ho napodobil Verstappen.
p. | jezdec | tým | motor | čas | kol |
---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:16,942 | 53 |
2. | ![]() |
![]() |
Honda | 1:17,347 | 84 |
3. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:17,428 | 84 |
4. | ![]() |
![]() |
Honda | 1:17,456 | 61 |
5. | ![]() |
![]() |
Honda | 1:17,540 | 25 |
6. | ![]() |
![]() |
Honda | 1:17,550 | 29 |
7. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:17,562 | 89 |
8. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:17,787 | 43 |
9. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:18,100 | 90 |
10. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:18,113 | 84 |
11. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:18,214 | 53 |
12. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:18,221 | 46 |
13. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:18,244 | 80 |
14. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:18,300 | 48 |
15. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:18,535 | 59 |
16. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:18,670 | 107 |
17. | ![]() |
![]() |
Renault | 1,18,826 | 57 |
18. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:19,515 | 51 |
19. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:21,542 | 74 |