Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Janiš pojede zítra závod italské F3000

Janiš pojede zítra závod italské F3000

V dnešní kvalifikaci si vybojoval druhou příčku.

Japonská formule Nippon je zhruba v polovině své bezmála měsíční pauzy, český jezdec Jarek Janiš však nezahálí. Jak jsme Vás informovali, minulý týden se objevil v Brně při závodech českého mistrovství cestovních a sportovních vozů. Tento víkend se účastní druhého letošního závodu italské série F3000 ve Vallelunze.
 
Janišův manažer Antonín Charouz uvedl, že chtěl svému svěřenci dát šanci na spravení nálady po nevydařeném úvodu sezóny ve formuli Nippon. "Po závodu českého šampionátu v Brně, jsme využili možnosti jet i v Itálii. Zatím jde jen o tento jeden závod, ale není vyloučen jeho start i v některém dalším," prozradil Charouz.
 
Na rozdíl od dvou zbývajících českých zástupců, Jana Charouze a Michaela Vorby, už Janiš trať ve Vallelunze zná. K tomu, že vybojoval skvělou druhou startovní příčku, přispěly i jeho zkušenosti s vozem formule 3000.
 
"Vůz fungoval v obou kvalifikacích výborně a díky tomu jsem mohl jet agresivněji, protože jsem věděl, že mě vůz podrží. Je škoda, že nám těsně unikl pole position. Ze zpětného pohledu jsme možná mohli počkat s výjezdem až na samý konec kvalifikace, ale to už teď nezměníme. První řada je skvělou výchozí pozicí do závodu. Doufám, že tady budu mít letos více štěstí, než když jsem tu jel v roce 2002 evropskou F3000," svěřil se Janiš.
 
V týmu Ma-Con nahradil Michaela Vorbu, který se přesunul do stáje Sighinolfi. Týmový kolega Charouz si danou situaci pochvaloval: "Určitě je pro mě dobré, že můžu srovnat data s Jarkem, který má s vozem F3000 hodně zkušeností."
 
Vorba, který úvodním podnik sezóny po startu z druhé řady nedokončil, naopak přiznal, že tato změna poznamenala dosavadní průběh závodního víkendu. "Změna týmu pro mě nebyla lehká, protože přeci jenom už jsem si zvyknul na vůz i lidi. To se odrazilo i na výkonech na trati, zatím se nám stále nepodařilo optimálně vyladit vůz."