Novinky

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

Facebook Instagram

Montezemolo kritizuje pneumatiky, Schumi se nevzdává

Montezemolo kritizuje pneumatiky, Schumi se nevzdává

Bridgestone poslal pneu do Japonska, stěžuje si na málo testů.

Navzdory ztrátě 34 bodů na vedoucího Fernanda Alonsa, Michael Schumacher není připraven boj o titul vzdát. A to i přesto, že žádný jezdec v minulosti takovou ztrátu nedohnal.

"Není pochyb o tom, že se titul vzdaluje, není ale ještě tak daleko, abychom boj o něj vzdali," řekl Michael Schumacher. "Tlak uvnitř týmu je ve skutečnosti menší, protože máme čím dál tím méně co ztratit. Pochopitelně jsou všichni zklamaní."

Ferrari ani Bridgestone ještě nepřišly na příčinu toho, co vedlo levé pneumatiky Michaela Schumachera k tomu, aby vypustily vzduch jen pár kol po sobě.

"Myslím, že bych jinak měl třetí místo po Räikkönenovi a Alonsovi," dodal.

Pneumatiky z jeho F2005 jsou na cestě do Japonska na analýzu, aby se přišlo na pravou příčinu jejich poškození. Velké podezření je na ostré nečistoty na trati.

Ačkoli se soupeři Ferrari dohodli na třicetidenním limitu testů během sezóny, zatímco Ferrari testuje neomezeně, Bridgestone se k této záležitosti poprvé vyjádřil. A to prohlášením, že jsou oproti Michelinu v nevýhodě.

Bridgestone dodává pneumatiky kromě Ferrari pak už jen Jordanu a Minardi, kteří testují minimálně.

"Testujeme nedostatečně," prohlásil suše šéf vývoje Hirohide Hamashima.

To je právě důvod, proč Ferrari a Bridgestone prosazuje omezení testů z pohledu nikoli dní ale kilometrů. Nikoli na týmy, ale na výrobce pneumatik. S tím ale soupeři Ferrari nesouhlasí, protože by to do nevýhody postavilo prozměnu je.

"Jediným problémem je rychlost na jedno kolo," dodal Hirohide Hamashima.

Šéf Ferrari Luca di Montezemolo poukázal na pneumatiky Bridgestone jako "hlavní důvod" nedostatečné rychlosti jeho vozů.

"S novými pneumatikami se spíš jedná o šampionát pneumatik než vozů," řekl. "Vidím, že máme velmi silné auto, ale velký problém je s pneumatikami. Bridgestone v posledních letech pracoval skvěle, ale s novými pravidly je to kritický faktor," dodal. Pneumatiky letos musí vydržet kvalifikaci a celý závod.

"Některé změny podle mě nejsou důležité z pohledu formule 1 obecně, jako z pohledu toho, aby zpomalily Ferrari," dodal di Montezemolo.