Novinky

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

Facebook Instagram

F1 se o malé týmy postará, věří Horner

F1 se o malé týmy postará, věří Horner

Logický by prý byl návrat zákaznických vozů

Šéf týmu Red Bull Racing Christian Horner věří, že majitelé formule 1 nenechají malé týmy padnout a v případě potřeby jim půjčí, aby překlenuly současné finančně náročné období.

"Potřebují ochránit svůj vlastní byznys, proto věřím, že budou ochotni pomáhat, což v tomto případě znamená otevřít peněženku, pokud to bude jediný způsob, jak mít příští rok dostatek týmů," uvedl Horner, jenž šéfuje jednomu ze tří největších týmů ve F1.

Brit se v rozhovoru pro The Guardian snažil vysvětlit, že šéfové slabších týmů se snaží něco vytěžit i z krizové situace, proto přišli s nápadem snížit rozpočtový strop až na 100 milionů amerických dolarů, když původní dohoda byla na 175 milionů.

"Každý tým F1 je nekompromisní bestie a samozřejmě každý chce i v současné situaci dosáhnout nějakého toho vítězství. Diskuse o rozpočtovém stropu je diskusí o konkurenceschopnosti, nikoli o penězích. Celé je to snaha stáhnout velké týmy na úroveň, kde s nimi dokážou bojovat stáje ze středu pole. Realitou ale je, že při každém stropu budou některé týmy vpředu a jiné vzadu."

Poté, co tohle řekl, neměl problém podělit se o nápad vrátit do F1 zákaznické vozy, což by samozřejmě Red Bullu vyhovovalo, jelikož by zůstal jedním z mála konstruktérů.

"Kdyby se to s omezováním nákladů myslelo opravdu vážně, hlavně u malých týmů, tak já bych byl všemi deseti pro to, aby se na dva roky dovolily plně zákaznické vozy. Menší stáje by pak měly nulové náklady na výzkum a vývoj. Zůstaly by jim pouze členové závodních týmů. To by byla obrovská úspora," navrhl.

Odvolal se přitom na to, že malé stáje beztak hodně věcí nakupují od továrních týmů. A části aerodynamiky, se kterou se obchodovat nesmí, dokáží okopírovat, jak to letos předvedl Racing Point.

"Moderní technologie 3D fotografování umožňuje, aby každý kopíroval každého. Časy se mění, doba jde kupředu. V minulosti ve F1 byly zákaznické vozy. Bylo možné si prostě koupit vůz March nebo Ferrari a zapojit se do závodění," dodal Horner.

Ve F1 se bojuje, i když se nejezdí. Foto: Red Bull

Zdroj: FORMULE.cz