Plus pro Verstappena a další Vettelův nezdar
VC Velké Británie – 1. trénink
Bohužel znovu se ukázalo, že vstupní měření sil o možnostech jednotlivých aktérů napoví hodně málo nebo vůbec nic. Ví to nesporně i vítězný Verstappen, protože zejména mercedesy se pohybovaly spíše v úsporném režimu. Zaznamenání hodným faktem je však výpadek Vettela, zaviněný technickým problémem. To nedodá příliš optimismu do žil...
V Silverstone je horko, na zdejší poměry až nezvyklé. Teplota vzduchu atakovala třicítku, asfalt měl ještě o sedm stupňů více.
Nejdůležitější událost nesporně představovala náhrada Péreze, u něhož se prokázala nemoc Covid-19, Hülkenbergem. Němec musel v šibeniční lhůtě stihnout spoustu věcí a tak není divu, že ještě několik minut před začátkem se v padoku promenádoval v civilu. Do auta se posléze posadil v kombinéze, vypůjčené od Strolla. Situaci zpočátku nezvládali ani časoměřiči, kteří ve svém přehledu nadále uváděli Péreze.
Úvod závodního víkendu byl, jak jsme si již zvykli, rozpačitý. Po trati kroužil osamělý Sainz s mírně vylepšeným mclarenem. Změny se měly dotknout hlavně podlahy.
Jen pomalu se přidávali další, včetně navrátilce Hülkenberga. Referenční čas 1:32,66 ale nakonec zajel Räikkonen. Relevantnějších bylo až 1:29,43 v podání Norrise. Verstappen si stěžoval, že v kokpitu nemůže pořádně hýbat hlavou. Räikkönen se po hodinách ocitl v kačírku, dostal se z něj nicméně vlastní silou.
Do čela se s 1:29,19 posunul Verstappen. Za něj se seřadili Norris, Ocon a Ricciardo.
Giovinazzi se roztočil v zatáčce Becketts. Po návratu z výletu do zeleně natolik zaneřádil povrch trati, že trénink musel být přerušen a maršálové se pustili do úklidu.
Hülkenberg to zvládl! Stihl i začátek prvního tréninku. Foto: Racing Point
Jedno to už bylo Vettelovi. Na jeho ferrari selhal chladič, takže po dvou instalačních kolech mohl jít klidně na oběd.
Po desetiminutové pauze se pokračovalo, teď již i s mercedesy. Bottas se prezentoval s 1:29,12, Hamilton byl prozatím o více než sekundu pomalejší. S tím se samozřejmě nespokojil a výrazně přitlačil na 1:28,34. Za černými šípy se drželi Verstappen a Stroll, zatímco Leclerc byl nejlepší desítce zatím na hony vzdálen. O kvalitách „růžových mercedesů“ svědčí to, že Hülkenberg bez jakékoliv zkušenosti s nimi již postoupil na osmou pozici.
Z Hamiltonovy porážky se nedají vyvozovat žádné závěry. Uvidíme, kdy pořádně šlápne na plyn. Foto: Mercedes
Giovinazziho trápení neskončilo. Bude ještě popotahován sportovními komisaři za to, že po výše zmíněném incidentu se vlekl se zničenými gumami do boxů hlemýždím tempem a navíc jejich kousky rozesel po nemalé části okruhu.
Verstappen se zlepšil na 1:27,422 a znovu se ujal vedení. Z jeho soupeřů se pod 1:28 dostal jen Hamilton, jenže s o stupeň tvrdším obutím. Bottas se propadl na šesté místo, přes něj se přehnali Stroll, Albon a Leclerc. Na rozdíl od nich však Fin dosáhl svého maxima na tvrdých pneumatikách.
V konci se spíše zkoušela výdrž, takže pořadí nejrychlejších časů se již nepohnulo.
| p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Max Verstappen |
Red Bull |
Honda | 1:27,422 | 27 | |
| 2. | Lewis Hamilton |
Mercedes |
Mercedes | 1:27,896 | + 0.474 | 27 |
| 3. | Lance Stroll |
Racing Point |
Mercedes | 1:28,004 | + 0.582 | 22 |
| 4. | Alexander Albon |
Red Bull |
Honda | 1:28,129 | + 0.707 | 24 |
| 5. | Charles Leclerc |
Ferrari |
Ferrari | 1:28,221 | + 0.799 | 22 |
| 6. | Valtteri Bottas |
Mercedes |
Mercedes | 1:28,519 | + 1.097 | 29 |
| 7. | Esteban Ocon |
Renault |
Renault | 1:28,559 | + 1.137 | 26 |
| 8. | Daniel Ricciardo |
Renault |
Renault | 1:28,575 | + 1.153 | 22 |
| 9. | Nico Hülkenberg |
Racing Point |
Mercedes | 1:28,592 | + 1.170 | 23 |
| 10. | Daniil Kvjat |
AlphaTauri |
Honda | 1:28,868 | + 1.446 | 21 |
| 11. | Pierre Gasly |
AlphaTauri |
Honda | 1:28,909 | + 1.487 | 24 |
| 12. | Carlos Sainz |
McLaren |
Renault | 1:28,988 | + 1.566 | 24 |
| 13. | Lando Norris |
McLaren |
Renault | 1:28,990 | + 1.568 | 22 |
| 14. | Kevin Magnussen |
Haas |
Ferrari | 1:29,532 | + 2.110 | 23 |
| 15. | Romain Grosjean |
Haas |
Ferrari | 1:29,576 | + 2.154 | 25 |
| 16. | Kimi Räikkönen |
Alfa Romeo |
Ferrari | 1:29,746 | + 2.324 | 24 |
| 17. | George Russell |
Williams |
Mercedes | 1:29,899 | + 2.477 | 23 |
| 18. | Antonio Giovinazzi |
Alfa Romeo |
Ferrari | 1:29,925 | + 2.503 | 17 |
| 19. | Nicholas Latifi |
Williams |
Mercedes | 1:30,703 | + 3.281 | 20 |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
Ferrari | 2 |
Zdroj: původní reportáž redakce, úvodní foto: Red Bull

Filip Salač se v neděli 2. listopadu ve 13 hodin zúčastní besedy na Racing Expo
Sainz potrestán ztrátou 5 míst na startu v Mexiku

31.07. 2020
Max Verstappen
Red Bull
Lewis Hamilton
Mercedes
Lance Stroll
Racing Point
Alexander Albon
Charles Leclerc
Ferrari
Valtteri Bottas
Esteban Ocon
Renault
Daniel Ricciardo
Nico Hülkenberg
Daniil Kvjat
AlphaTauri
Carlos Sainz
McLaren
Kevin Magnussen
Haas
Alfa Romeo
Williams
Antonio Giovinazzi