Novinky

  • 21.09.2020 Good Brit Kenneth McAlpine, účastník sedmi velkých cen, slaví 100. narozeniny

  • 21.09.2020 Neutral Na VC Eifelu na Nürburgringu bude umožněn vstup až 20 000 diváků

  • 20.09.2020 Good Posádka Buemi - Nakadžima - Hartley (Toyota) vyhrála letošních 24 hodin Le Mans

Facebook Instagram

Příští týden vyvrcholí aféra Copygate

Příští týden vyvrcholí aféra Copygate

Byl nebo nebyl Tombazis v Silverstone?

Příští týden se dozvíme, zda se výsledky dosavadních velkých cen nebudou muset předělávat. V mezidobí mezi oběma podniky v Silverstone dojde k vyřešení protestu Renaultu proti letošnímu vozu Racing Pointu. Stížnosti už byly vlastně podány dvě, po VC Štýrska a Maďarska, a očekává se, že k nim dnes přibude třetí, identická s těmi předchozími.

Slyšení má mít vzhledem k současné mimořádné situaci zčásti podobu videokonference. Verdikt vysloví speciálně sestavené grémium, jehož členové zatím nejsou známi.

Renault je přesvědčen, že Racing Point získal nedovolenou výhodu tím, že od Mercedesu obdržel určité díly nebo dokumentaci k nim, ačkoliv podle pravidel je měl vyvíjet sám. Konkrétně se spor točí kolem brzdových šachet. Obě strany již poskytly „tribunálu“ veškerý materiál, který má dokazovat jejich pravdu. 

Trpí slabou pamětí Andy Green (na snímku) nebo Nikolas Tombazis? Foto: Racing Point

Domnívám se, že naše argumenty jsou hodně silné,“ prohlásil technický šéf Racing Pointu Andy Green. „Předpis v tomto bodě mluví jasnou řečí a jeho znění je identické s naším stanoviskem. Nezůstali jsme dlužni žádnou odpověď.

Více než tyto sebevědomé projevy je zajímavá více méně na okraj pronesená Greenova poznámka, týkající se březnové návštěvy komise FIA v továrně v Silverstone. Podle ní se totiž technický ředitel mezinárodní federace Nikolas Tombazis inspekce vůbec nezúčastnil! Oba pánové si tak ve svých výpovědích zásadně odporují.

Green navíc uvádí, že právě brzdové šachty byly při této příležitosti předmětem poměrně obsáhlé diskuse, zatímco činitel FIA tvrdí přesný opak.

Zdroj: Motorsport. Úvodní foto: Racing Point

Komentáře ke článku