Novinky

  • 15.02.2021 Neutral Stáje Red Bullu ve F1 oficiálně potvrdily, že po roce 2022 budou pokračovat s motory Honda

  • 12.02.2021 Bad Fernando Alonso se zranil během cyklistického tréninku ve Švýcarsku

  • 11.02.2021 Bad Ferrari zrušilo veškeré plány na svůj vstup do seriálu IndyCar

Facebook Instagram

Seidl by chtěl rotující závody

Seidl by chtěl rotující závody

F1 nemůže být každý rok všude

Majitelé F1 chtějí příští rok 23 velkých cen, přičemž kalendář se má hodně podobat tomu, jak před propuknutím pandemie vypadal ten pro letošní sezony. Přirozeně chtějí, aby formule 1 navštívila co nejvíce dobře platících okruhů. Z padoku se však ozývají hlasy, že to není správná cesta. Mnoho lidí si myslí to, co řekl šéf týmu McLaren Andreas Seidl. Závodů by mělo být méně a měl by se najít způsob, jak sérii alespoň občas dostat na evropské okruhy jako Portimão, Imola, Mugello a Nürburgring, které letos okořenily sezonu poznamenanou koronavirem i dominancí týmu Mercedes.

"Nejsem fanouškem kalendáře s 23 závody. Podle mě by 20 úplně stačilo," nechal se slyšet Seidl. "Nejlepší by bylo, kdyby se zavedl rotační princip. Díky tomu bychom mohli pokračovat v navštěvování různých lokalit a nadále přidávat i nové tratě."

Jeho závodník,Carlos Sainz zcela souhlasí.

"Myšlenka dvoudenních závodních víkendů (díky kterým je možné nahustit kalendář) se mi tedy vůbec nelíbí. Jsme v podstatě cirkus a když ten přijede někam do města, má způsobit nadšení. Ale jak to máme udělat, když někde zastavíme pouze na dva dny, zamáváme na rozloučenou a jsme hned pryč?

Tato sezona nám ukázala, že je několik tratí, na kterých F1 může předvádět skvělou show. A tohle neplatí pro všechny tratě v kalendáři. Je dobrý nápad střídat je. Imola, Portimão, Mugello, všude bychom se ukázali alespoň jednou za pár let, jako zpestření kalendáře. Raději by se to mělo udělat takto, než prodlužováním kalendáře a zkracováním závodních víkendů."

Říká se, že tradiční evropské okruhy by mohly rotovat pod hlavičkou Velké ceny Evropy. Zrušení Velké ceny Vietnamu umožní týmům vrátit se do Evropy dříve a okno na další závod tam je. Otázkou zůstává, zda hlasy majitelů týmů, jezdců a evropských fanoušků budou vyslyšeny.

O velké ceně na okruhu Portimão se mluvilo od jeho otvoření v roce 2008. Nakonec tam F1 musel vyhnat Covid-19. Foto: Mercedes

Zdroj: grandprix, úvodní foto: Racing Point

Komentáře ke článku