Novinky

  • 19.05.2022 Good Choť Sergia Péreze mu povila třetí dítě, syna Emilia.

  • 13.05.2022 Good Jack Doohan o víkendu otestuje v Kataru vůz stáje Alpine z roku 2021.

  • 13.05.2022 Good Zrušený podnik ve Vancouveru byl v letošním kalendáři formule E nahrazen Marrakéšem.

Facebook Instagram

Verstappen zůstal v čele i odpoledne

Verstappen zůstal v čele i odpoledne

VC Turecka - 2. trénink

I druhý volný trénink patřil Verstappenovi. V porovnání s prvním tréninkem jsme byli svědky o poznání rychlejších časů. Nizozemec vylepšil svůj výkon o téměř sedm sekund. Druhý skončil Leclerc a třetí Bottas. Řada závodníků se ocitla v potížích.

Před druhým volným tréninkem měl vzduch teplotu patnáct stupňů. Teplota trati činila devatenáct stupňů.

Ihned po odstartování druhého volného tréninku se na trať vydal Giovinazzi. Ital nazul tvrdou směs pneumatik. Krátce po Giovinazzim se objevili v akci rovněž jeho týmový kolega Räikkönen, dále Bottas a Ricciardo. Tato trojice nazula střední specifikaci gum.

První čas stanovil Giovinazzi. Jeho výkon měl hodnotu 1:48,220. Vzhledem k tomu, že nasadil tvrdé pneumatiky, se ale dalo očekávat, že jezdci na žlutě značené střední směsi budou rychlejší. A tak se také dělo. Giovinazziho brzy přeskočili Bottas (1:38,443), Räikkönen (1:43,442) a Ricciardo (1:43,835).

Mezitím na trať vyjížděly další vozy. Své první kilometry ve druhém volném tréninku si postupně připsali Vettel, Sainz, Leclerc, Pérez, Stroll, Grosjean, Magnussen, Hamilton, Norris a Kvjat.

Po deseti minutách stále vedl Bottas (1:35,107). Druhý byl Räikkönen (1:35,929), třetí Vettel (1:36,781), čtvrtý Pérez (1:37,212), pátý Magnussen (1:38,271), šestý Stroll (1:38,375), sedmý Sainz (1:38,784), osmý Leclerc (1:38,797), devátý Ricciardo (1:39,849) a nejlepší desítku uzavíral Grosjean (1:42,805).

V úvodu kraloval Valtteri Bottas. Foto: Mercedes

 

Hamilton, který si v neděli může definitivně zajistit sedmý titul, zatím figuroval na dvanácté příčce. Zajetý čas stále neměli na kontě Ocon, Verstappen, Albon, Latifi a Russell. Posledního jmenovaného, který by měl v neděli kvůli výměnám komponent pohonné jednotky startovat z konce roštu, jsme do té doby ještě na dráze neviděli. Zanedlouho se ale i on vydal na trať.

U jezdců jsme stejně jako v prvním tréninku mohli vidět potíže s přilnavostí. Již po deseti minutách se ale vedoucí Bottas nacházel pouze 30 tisícin sekundy od Verstappenova vítězného času z prvního volného tréninku.

Bottas ale byl brzy z prvního místa sesazen. Nejprve se na první pozici dostal Leclerc. Vzápětí ale Monačana pokořil Verstappen a nakonec to byl Albon, kdo se posunul do čela.

Problémy potkaly Grosjeana. Pilot Haasu se roztočil a šel do hodin.

Romain Grosjean se během tréninku ocitl v hodinách. Foto: Haas

 

Bottas sice vypadl z první trojice, mimo ní ale dlouho nezůstal. Brzy se vklínil mezi Albona s Verstappenem a posunul se na druhé místo.

Druhý volný trénink již měl za sebou dvacet minut a u Latifiho jsme stále neregistrovali žádný čas. Kanaďanův vůz se navíc tou dobou nacházel v garáži. Na trať se vrátil zpět na nejměkčí  červené směsi pneumatik. Byl tak prvním pilotem, který tuto specifikaci ve druhém volném tréninku použil. Jeho prvotní časy s těmito gumami ale nebyly reprezentativní. Až později zajel čas 1:44,757, který mu pomohl odlepit se z úplného chvostu a posunout se na osmnácté místo.

 

Nicholas Latifi nazul jako první nejměkčí směs pneumatik. Foto: Williams

 

Pořadí se současně míchalo i v čele. Tam nejprve sebral Albonovi první místo Leclerc. Dopředu se posunul i Verstappen, který překonal Bottase a usadil se na třetím místě.

Ani Leclerkovo vedení ale nemělo dlouhého trvání. Brzy se totiž do čela vrátil Albon. A aby toho nebylo málo, na druhé místo se posunul Verstappen.

Latifi byl jediným jezdcem na měkké směsi pneumatik jen krátce. Brzy totiž přezul na červené také Kvjat.

Těsně před koncem první půlhodiny zamířil k mechanikům Verstappen. Nizozemec uvedl, že se jeho pneumatiky drolí. Stěžoval si také Kvjat, který se mezitím zbavil měkké směsi a nasadil nejtvrdší bílou. Nebyl ale spokojen s chováním brzd.

Verstappen během svého pobytu v garáži ztratil druhé místo. Na to se posunul Hamilton. Na vedoucího Albona ale Britovi stále chybělo 636 tisícin sekundy.

Po uplynutí první půlhodiny tedy vedl Albon (1:30,872) před Hamiltonem (1:31,508) a Verstappenem (1:31,514). Na čtvrtém místě figuroval Leclerc (1:31,540), na pátém Bottas (1:32,112), šestý byl Pérez (1:33,831), sedmý Räikkönen (1:34,086), osmý Sainz (1:34,349), devátý Stroll (1:34,508) a nejlepší desítku uzavíral Vettel (1:34,567).

Na adekvátní čas jsme stále čekali u Ocona. Pilot Renaultu se nacházel na posledním místě se ztrátou téměř pěti sekund na předposledního Grosjeana.

Esteban Ocon se zajetím prvního seriózního času nespěchal. Foto: Renault

 

Krátce po vstupu do závěrečné hodiny pátečních jízd jsme viděli další přezouvání na nejměkčí sadu pneumatik. Na tu se vrátil Kvjat. Krom toho ji obuli i Vettel s Russellem.

Leclerc se brzy stal dalším jezdcem, který nazul měkké pneumatiky. Spokojen s nimi ale nebyl. Týmu oznámil, že se hodně drolí.

Ocon konečně smazal svou propastnou ztrátu na posledním místě. O mnoho výše se ale neposunul. Bylo z toho předposlední devatenácté místo. Zlepšení ale dosáhl i Grosjean a byl to tak Giovinazzi, na koho vyšel černý Petr a propadl se na poslední příčku.

Leclerc si sice stěžoval na pneumatiky, ze zajetých časů však jeho nespokojenost znát nebyla. Pokořil totiž Albonův výkon a posunul se na první místo.

Kromě Leclerca přezula na měkké pneumatiky i většina pole včetně Albona. Thajský pilot se vzápětí vrátil před Leclerca na první místo. Ani jeho pobyt v čele ale neměl dlouhého trvání. Leclerc totiž vrátil úder a znovu vedl on. Rychleji než Albon navíc zajel také Vettel, který se posunul na druhé místo. Ferrari tak v tu chvíli mělo v držení první dvě příčky.

Také tento stav byl ale pouze dočasný. Přetahovaná mezi Leclercem a Albonem o první místo totiž pokračovala a zanedlouho to byl opět Albon, kdo tahal za delší konec.

Kromě Leclerca se propadl i Vettel. Toho vyšoupl ze třetího místa Verstappen. Mercedesy tou dobou kroutily na měkkých pneumatikách své první kilometry a na první časy na této sadě jsme u Hamiltona s Bottasem stále čekali.

Charles Leclerc se během tréninku několikrát objevil v čele. Foto: Ferrari

 

Čtyřicet minut před koncem si Albon pojistil vedení, když zrychlil. Čas vedoucího závodníka tak v ten moment činil 1:29,363. Albon byl již o necelých šest sekund rychlejší než Verstappen v prvním volném tréninku.

Krátce po tomto počinu se ovšem Albon musel o čelní příčku strachovat. Verstappen se totiž posunul na druhé místo. Na parťáka od Red Bullu mu navíc chybělo pouze sedm tisícin sekundy.

Přiblížil se i Leclerc. Ten se sice ze třetího místa neodlepil, po stanovení nového osobního maxima ale ztrácel na prvního Albona sedmnáct a na druhého Verstappena deset tisícin sekundy.

V problémech se ocitl Pérez. Mexičan nedobrzdil do první zatáčky a udělal si výlet mimo trať. Krátce nato měl trable i Vettel. Ten ale pouze výrazně probrzdil a na dráze se udržel.

Třicet šest minut před koncem se měnil lídr. Při přechozím měřeném kole sice Verstappen za Albonem zaostal o sedm tisícin sekundy, tentokrát už ale šel do čela.

Brzy ale znovu pobýval na druhém místě. Jeho kolo totiž pokořil Leclerc a byl to tak on, kdo se ocitl na prvním místě.

Zatímco Leclerc se ocitl na prvním místě, Sainz zakotvil u mechaniků. Důvodem bylo rozbité zpětné zrcátko na jeho voze.

Carlos Sainz měl problémy se zpětným zrcátkem. Foto: McLaren

 

Pár minut po Leclercově posunu do čela už zase kraloval Verstappen. Zajel čas 1:28,330.

Do bojů v první trojici konečně promluvil i Hamilton. Šestinásobný šampion se posunul na třetí pozici. Stalo se tak krátce poté, co ho ze čtvrtého místa na páté odsunul týmový kolega Bottas.

Verstappen si po zajetí nejrychlejšího kola dopřál oddech. Zamířil do boxové uličky a tam byl zatlačen do garáže. O třetí pozici přišel Hamilton. Ta totiž putovala do rukou Bottase.

Lewis Hamilton byl poražen týmovým kolegou. Foto: Mercedes

 

Zhruba dvacet pět minut před koncem tréninku se v krátkém sledu ocitli v potížích oba piloti Williamsu. Zatímco v první zatáčce se roztočil Russell, v sedmé zatáčce potkala stejná situace Latifiho. Z dráhy vycestoval také Leclerc.

Šestnáct minut před koncem se „klub hodinářů“ rozšířil o dalšího člena. Roztočil se totiž také Räikkönen. Krizovku zažil i Leclerc. Ten dostal přetáčivý smyk. Situaci ale ustál.

Ani tím ale potíže jezdců nekončily. V závěrečných deseti minutách jsme mohli spatřit roztočeného i Kvjata. O pár minut později pak Rus vycestoval mimo trať.

V závěrečné fázi tréninku jsme již žádná zlepšení neviděli. První místo tedy udržel Verstappen.

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Max Verstappen Red Bull Honda 1:28,330   37
2. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:28,731 + 0.401 45
3. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:28,905 + 0.575 43
4. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:29,180 + 0.850 39
5. Alexander Albon Red Bull Honda 1:29,363 + 1.033 42
6. Daniil Kvjat AlphaTauri Honda 1:29,689 + 1.359 43
7. Pierre Gasly AlphaTauri Honda 1:29,944 + 1.614 43
8. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:30,022 + 1.692 41
9. Lance Stroll Racing Point Mercedes 1:30,297 + 1.967 38
10. Lando Norris McLaren Renault 1:30,907 + 2.577 39
11. Sergio Pérez Racing Point Mercedes 1:31,104 + 2.774 38
12. Esteban Ocon Renault Renault 1:31,380 + 3.050 36
13. Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Ferrari 1:31,493 + 3.163 39
14. Carlos Sainz McLaren Renault 1:31,498 + 3.168 40
15. Daniel Ricciardo Renault Renault 1:31,660 + 3.330 35
16. Kimi Räikkönen Alfa Romeo Ferrari 1:31,932 + 3.602 43
17. George Russell Williams Mercedes 1:32,302 + 3.972 39
18. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:32,570 + 4.240 33
19. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:32,807 + 4.477 37
20. Nicholas Latifi Williams Mercedes 1:33,488 + 5.158 40

Zdroj: původní reportáž redakce, úvodní foto: Red Bull