Novinky

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

Facebook Instagram

Leclerkova převodovka je v pořádku

Leclerkova převodovka je v pořádku

Sainz měl rychlost, nedostal šanci.

Málokdy vídáme vítěze kvalifikace na Velkou cenu Monaka s tak malým úsměvem, jaký byl včera na tváři Charlese Leclerka. Domácí závodník byl nejrychlejší v první vlně pokusů finálové části kvalifikace a pouze díky tomu mu připadla pole position, jelikož druhou vlnu přerušila červená vlajka. Problémem je, že havaroval Leclerc.

"Popravdě, je to dost blbé," vypadlo z Monačana po skončení kvalifikace. "Teď musím čekat, zda přežila převodovka. Není to úplně čítankový příklad dokonalé kvalifikace."

Ferrari předběžně informovalo, že pokud převodovka po bočním nárazu do svodidel nebude ve stoprocentním stavu, určitě ji vymění a přijme penalizaci, která by Leclerka připravila o první místo na startu i naději na vítězství v závodě.

"Určitě nebudeme riskovat," řekl šéf Scuderie Ferrari, Mattia Binotto. "Po takové kvalifikaci musíme jít vstříc co největšímu bodovému zisku, a k tomu je třeba závod dokončit."

Vše se však dobře skončilo. Tedy, alespoň pro Leclerka. Soupeři nejspíš nebudou nadšení.

"Rychlá inspekce převodovky ve voze Charlese Leclerka neodhalila žádné vážnější poškození," dalo Ferrari vědět prostřednictvím tiskové zprávy.

Leclerc chyboval a zvítězil. Foto: Ferrari

Leclerc tedy pravděpodobně navzdory chybě, nebo s její pomocí, obsadí pole position. Týmový kolega by samozřejmě chtěl být na jeho místě. Čtvrté místo v kvalifikaci je pěkný výsledek, ale s nejlepším místem na startu se srovnat nedá.

"Popravdě řečeno, velmi zklamaný," odpověděl Carlos Sainz, když se ho novináři po kvalifikaci zeptali, jak se cítí. "Musím se s tím nějak smířit. Ne každý den v životě máte šanci dostat se na pole position VC Monaka. Rychlost jsem na to měl, ale vzhledem k okolnostem jsem nedostal šanci ukázat ji. Teď si asi víte představit, jak moc jsem frustrovaný."

Oněmi okolnostmi Sainz přirozeně narážel na to, že jako všichni soupeři Ferrari, i on měl ve finálové části kvalifikace pouze jeden pokus, ve kterém jsou jezdci zpravidla opatrnější, aby měli před druhou vlnou pokusů dobrou pojistku.

Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Ferrari