Pole position na druhý závod získal Newgarden
Chevrolet Detroit Grand Prix – Kvalifiakce na 2. závod
Josef Newgarden získal první letošní pole position pro tým Penske a do nedělního závodu v Detroitu odstartuje z první řady. V té mu bude dělat společnost Herta. Druhou řadu vytvoří v sobotu stříbrný VeeKay a lídr šampionátu Palou. Třetí pak Grosjean a Dixon.
Před kvalifikací odhalil tým McLaren, jak se popasuje se zraněním Felixe Rosenqvista, který skončil po sobotním závodě v nemocnici. Do vozu usedl ten, koho Rosenqvist u týmu vystřídal – Oliver Askew. Askew mohl těžit z toho, že tým dobře zná a navíc v Detroitu byl fyzicky přítomný, byť ne úplně vybavený, například na sobě měl overal, který v Indianapolisu nosil Juan Pablo Montoya. Na druhou stranu Askew nikdy na Belle Isle nezávodil – vloni byl závod zrušený kvůli covidu, a když Askew startoval v juniorských sériích, neměly závod v Detroitu na programu.
Stejně jako v sobotu bylo před kvalifikací pole rozdělené na dvě poloviny. V té první zajel nejlepší čas Herta – 1:16.0809. Následovali Rahal, Dixon, Newgarden, Ferrucci a Jones. Z první skupiny překvapivě nepostoupili Bourdais, Hunter-Reay či Sató. Nepřekvapí naopak to, že mezi vyřazenými zůstal právě Askew, který na předposledního McLaughlina ztratil celé dvě vteřiny.
I druhá skupina přinesla nejedno překvapení. Ani tak ne tím, že nejrychlejší čas zajel Rossi – 1:15.4664. Následovali jej VeeKay, Grosjean, Pagenaud, Daly a Palou. Překvapení najdeme mezi vyřazenými. Dál se nedostali ani vítěz kvalifikace na sobotní závod O´Ward, který se dostal příliš blízko ke zdi a ohnul zavěšení kola, či „skorovítěz“ sobotního závodu Power, který mířil k triumfu, než IndyCar v závěru vyvěsila červené vlajky, aby odstranila havarovaný vůz Romaina Grosjeana a závod nebyl dojetý pod žlutou, což nevydržela řídící jednotka v Powerově voze a na pit lane vypověděla službu, a mezi nepostupujícími byl také Ericsson, který se nakonec v sobotu radoval z prvního vítězství.
Netradičně – nuceným průjezdem boxy, odstartoval finálovou část kvalifikace Dixon. Penalizaci dostal za nepovolenou práci na voze. Na čele se postupně vystřídali Grosjean, Herta, Rossi, Ferrucci a Palou. Dvě minuty před koncem se na první místo vrátil Herta, ale okamžitě jej opět ssadil Palou. Pak se do souboje zapojil Newgarden, který skočil na první místo, byl sesazen Hertou a pak se na něj vrátil – na čas 1:14.1094 už nikdo nenašel odpověď. Je to mimochodem o vteřinu lepší výkon, než O´Wardovo maximum v sobotní kvalifikaci.
Nikdo nenašel odpověď částečně také proto, že Ferrucci v závěrečných vteřinách prudce narazil do zdi ve 13. zatáčce. Přičemž zničil o zeď levou přední část vozu. To pro něj mimo jiné znamenalo odmazání dvou nejrychlejších časů, takže do závodu odstartuje z 12. příčky.
Jezdci v letošní sezoně vyrovnali přes 20 let starý rekord ze sezony 2000 CART, kde prvních sedm závodů vyhrálo různých sedm jezdců. V neděli mohou rekordní zápis posunout, pokud se z vítězství bude radovat například vítěz kvalifikace Newgarden, pátý Grosjean či Rossi, který odstartuje ze sedmé příčky. Vítězství zatím mají na kontě Palou, Herta, Dixon, O´Ward, VeeKay, Castroneves a Ericsson.
| p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Josef Newgarden |
Team Penske | Chevrolet | 01:14,1094 | |
| 2. | Colton Herta |
Andretti Autosport | Honda | 01:14,4300 | + 0.321 |
| 3. | Rinus VeeKay |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 01:14,8180 | + 0.709 |
| 4. | Álex Palou |
Chip Ganassi Racing | Honda | 01:14,8432 | + 0.734 |
| 5. | Romain Grosjean |
Dale Coyne Racing | Honda | 01:14,9060 | + 0.797 |
| 6. | Scott Dixon |
Chip Ganassi Racing | Honda | 01:14,9231 | + 0.814 |
| 7. | Alexander Rossi |
Andretti Autosport | Honda | 01:15,3524 | + 1.243 |
| 8. | Conor Daly |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 01:15,4162 | + 1.307 |
| 9. | Graham Rahal |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 01:15,4187 | + 1.310 |
| 10. | Simon Pagenaud |
Team Penske | Chevrolet | 01:15,5294 | + 1.420 |
| 11. | Ed Jones |
Dale Coyne Racing | Honda | 01:15,9478 | + 1.839 |
| 12. | Santino Ferrucci |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 01:16,1146 | + 2.006 |
| 13. | Sébastien Bourdais |
A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | 01:16,5387 | 1. skupina |
| 14. | James Hinchcliffe |
Andretti Steinbrenner | Honda | 01:15,9533 | 2. skupina |
| 15. | Max Chilton |
Carlin Racing | Chevrolet | 01:16,6085 | 1. skupina |
| 16. | Patricio O´Ward |
Arrow McLaren SP | Chevrolet | 01:16,0805 | 2. skupina |
| 17. | Ryan Hunter-Reay |
Andretti Autosport | Honda | 01:16,6456 | 1. skupina |
| 18. | Jack Harvey |
Meyer Shank Racing | Honda | 01:16,1356 | 2. skupina |
| 19. | Takuma Sató |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 01:16,8947 | 1. skupina |
| 20. | Will Power |
Team Penske | Chevrolet | 01:16,4386 | 2. skupina |
| 21. | Scott McLaughlin |
Team Penske | Chevrolet | 01:17,1815 | 1. skupina |
| 22. | Marcus Ericsson |
Chip Ganassi Racing | Honda | 01:16,5514 | 2. skupina |
| 23. | Oliver Askew |
Arrow McLaren SP | Chevrolet | 01:19,1486 | 1. skupina |
| 24. | Dalton Kellett |
A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | 01:16,5805 | 2. skupina |
| 25. | Jimmy Johnson |
Chip Ganassi Racing | Honda | 01:17,9838 | 2. skupina |
Zdroj: Původní materiál redakce, úvodní foto: IndyCar

Filip Salač se v neděli 2. listopadu ve 13 hodin zúčastní besedy na Racing Expo
Sainz potrestán ztrátou 5 míst na startu v Mexiku

13.06. 2021
Josef Newgarden
Rinus VeeKay
Álex Palou
Romain Grosjean
Scott Dixon
Ed Jones
James Hinchcliffe
Max Chilton
Patricio O´Ward
Takuma Sató
Will Power
Marcus Ericsson