Novinky

  • 18.07.2021 Good Lewis Hamilton (Mercedes) triumfoval ve VC Velké Británie v Silverstone

  • 17.07.2021 Good Premiérové prvenství ve sprintu získal v britské VC Max Verstappen (Red Bull)

  • 17.07.2021 Good Vítězem druhého tréninku na VC Velké Británie se stal Max Verstappen (Red Bull).

Facebook Instagram

Azcona s cuprou je prvním vítězem v Pure ETCR

Azcona s cuprou je prvním vítězem v Pure ETCR

Odstartovalo mistrovství elektrických cestovních vozů

Také scéna cestovních vozů se dočkala svého elektrického šampionátu. Pod názvem Pure ETCR nyní absolvoval svůj debut na okruhu v italské Vallelunze. Úvodní podnik se stal kořistí Mikela Azcony s Cuprou e-Racer.

Na první pohled nová kategorie připomíná rallyekros, ovšem výhradně na asfaltovém povrchu. Trochu podobný je také formát. Účastníci, rozdělení do šesti skupin po třech autech, nejprve svedou bodované souboje ve dvou „bitvách“ na osm až deset kilometrů. Třetí fází je „časovkou“ na jedno kolo, určující výchozí pozice před jednotlivými finále – C, B a Grand Final. Vítěz posledně jmenovaného je současně korunován za krále víkendu.

V současnosti tento rozpis funguje v redukované podobě, neboť prozatím nastupují jen tři značkové týmy, vždy se čtyřmi závodníky. Jsou jimi Romeo Ferraris-M1RA (Stefano Coletti, Luca Filippi, Oliver Webb, Rodrigo Baptista), Hyundai Motorsport N (Jean-Karl Vernay, Augusto Farfus, John Filippi, Tom Chilton) a Zengö Motorsport X Cupra (Daniel Nagy, Jordi Gené, Mikel Azcona, Mattias Ekström).

Zajímavý je způsob startu, kdy vozy stojí v obrovské bráně v jedné řadě vedle sebe. K dalším vychytávkám patří funkce push-to-pass, umožňující jedenkrát během jízdy krátkodobě zvednout výkon. Fightback modus potom dává předjetým ve formě bleskového navýšení energie šanci to svému přemožiteli vrátit. 

Úvodní závod Pure ETCR vyhrál Mikel Azcona. Foto: Pure ETCR

Po technické stránce se jedná o čtyř- či pětidveřové elektromobily s dlouhodobým výkonem 300 kW a možností jeho navýšení až na 500 kW. Kapacita baterií, jejichž výhradním dodavatelem je Williams Advanced, činí 65 kW při 800 V.

Ve Vallelunze slavil čtyřiadvacetiletý Azcona triumf navzdory tomu, že po předchozím defektu vyrážel do Grand Final z nejhoršího startovního postavení. „Bylo opravdu extrémně těžké začínat úplně zezadu, když víte, že máte pět rychlíků před sebou. Od stáje jsem ale obdržel naprosto přesnou informaci o tom, kdy mám nasadit výkonový bonus. Nejen v tomto směru odvedla skutečně skvělou práci,“ vysekl pilot Cupry e-Racer poklonu svému mateřskému maďarskému Zengö Motorsportu.

I díky třetímu místu Ekströma a čtvrtému Geného se Cupra dostala do čela klasifikace výrobců.

Průběžné pořadí jezdců: 1. Azcona 77, 2. Vernay 72, 3. Ekström 69, 4. Gené 58, 5. Filippi 56, 6. Baptista, 7. Filippi 37, 8. Webb 36, 9. Nagy 31, 10. Coletti 22, 11. Farfus 21, 12. Chilton 10.

Seriál pokračuje dalšími díly v Motorlandu Aragon (9. až 11. července), Kodani (6. až 8. srpna), na Hungaroringu (20. - 22. srpna) a v korejském Inje (15. - 17. října).

Zdroj: Cupra, úvodní foto: Pure ETCR

Komentáře ke článku