Hamilton uklouzl, přesto vyhrál
VC Rakouska – 2. trénink
První relevantní porovnání sil v průběhu VC Rakouska dopadlo ve prospěch Mercedesu. Alespoň pokud jde o vyhlídky do boje o pole position. V závodním rytmu jsou na tom Mercedes a Red Bull víceméně stejně.
Počasí se vůbec nezměnilo. Sluníčko přes mraky neprorazilo, a tak teplota vzduchu činila 19 a asfaltu 31 stupňů.
V přestávce mezi oběma tréninky upoutala pozornost médií informace o zítřejší schůzce na nejvyšší úrovni, která se má zabývat budoucností motorů ve F1 po roce 2025. Uskuteční se už bez Hondy, zato ale s Volkswagenem…
Nikdo dlouho v boxech neotálel, a tak jsme se dočkali na dráze i dočasné zácpy. Mnoho jezdců se znovu pustilo do testování prototypových pneumatik Pirelli. Patřil k nim také Verstappen, který ustanovil základní čas 1:05,77. Druhý Cunoda na středních gumách zaostával o 16 setin.
Sainz se udiveně ptal, zda se náhodou neschyluje k neočekávanému dešti, protože na hledí přilby se mu objevilo několik kapek. Byl ubezpečen, že z tohoto mraku nezaprší.
Lance Stroll se tentokrát vyvaroval chyb a hned z toho bylo pěkné čtvrté místo. Foto: Aston Martin
Stejně jako před týdnem četní hříšníci nedodržovali v zatáčkách devět a deset limity trati a v důsledku toho se jim škrtaly dosažené časy. Patřili k nim například Räikkönen a Mazepin.
Verstappen se nepatrně zlepšil na 1:05,70, za něj se zařadil navzdory drobné chybě Bottas (+0,21). Alonso jako první přešel na měkké obutí (které je ještě o stupeň měkčí než stejně značené v předchozí VC Štýrska).
Rozjetý Bottas se na středních gumách už dostal na 1:05,60. Za sebou měl Verstappena a Gaslyho a teprve jako čtvrtý byl veden Alonso. Náladu mu značně pokazil Schumacher, jenž se mu neobratně připletl do cesty. Hamilton prozatím nabíral více než půlsekundové zpoždění.
Testovací gumy postupně mizely v zázemí týmů. Teď frčela hlavně střední směs. Verstappen z ní vytáhl 1:05,23 a utekl Bottasovi o 36 setin vteřiny. Opět se do popředí tlačil Räikkönen, naopak ve druhém sledu se zatím držely mclareny.
„Do pr…., to byla hrůza!“ Těmito slovy okomentoval Leclerc divoký výlet do únikové zóny v deváté zatáčce. Na invalidu patrně narazil Verstappen. Lze to odvodit z jeho tvrzení, že jeden ze soupeřů je slepý.
Vozů s měkkými pneumatikami neustálo přibývalo, Verstappen však jejich tlaku statečně vzdoroval. Nejblíže, na pouhé dvě setinky, se mu přiblížil Vettel. Trumfnul ho až Bottas, zato pořádně – 1:04,71. Slinu chytily aston martiny. Druhý se držel Stroll (+0,42) a čtvrtý Vettel (+0,55).
Hamilton uzavíral elitní desítku (+0,91). To ho pochopitelně neuspokojovalo, a proto vydatně přiložil pod kotel. Výkon 1:04,52 ho katapultoval do čela, o osmnáct setin před Bottasem a o jednadvacet před Verstappenem, který už také přezul na nejměkčí alternativu.
Red bully jsou právě na odlišných strategiích. V popředí jedoucí Pérez má obuté střední pneumatiky, Verstappen neznačené testovací. Foto: Red Bull
Po půlhodině si Norris a Vettel všimli, že lehce mží. Na dotaz ohledně další prognózy vývoje počasí se exmistr světa dozvěděl, že nikdo nic neví určitě. V horách může liják přijít zcela nečekaně.
Nevidomých se po Red Bull Ringu pohybovalo asi více. Na dalšího narazil Alonso. Faktem však je, že okruh je krátký a při plné obsazenosti se nalezení prostoru k zajetí skutečně čistého kola rovná malému zázraku.
Simulace kvalifikace se nachýlila ke svému závěru a Stroll a Vettel setrvávali na lichotivých čtvrté a páté pozici. Skutečnost, že Pérez, papírově silnější než oni, jako jediný zůstal věrný střední směsi a propadl se tak až na jedenáctou příčku, jim radost zřejmě kazila jen málo.
Mexičan kroužil dlouhé úseky, ale přestávala ho poslouchat převodovka. Jinak se průměr pole v tomto režimu ustálil v rozmezí 1:09 až 1:10 na kolo. V popředí se i teď usadili favorité Bottas, Hamilton a Verstappen.
Vody z oblak padalo stále více, hlavně v partii mezi zatáčkami tři a pět. Zde také po předchozím probrzdění zakormidloval do kačírku Hamilton a těžce se vyhrabával ven. Bottas hlásil, že ve „čtyřce“ to klouže stále více.
V konci stoupala nervozita. Cunoda žehral na idiota, který měl pořád aktivované DRS a neumožnil mu předjetí. V první zatáčce se smýkal Norris. Na otázku, co má pošramoceného, odpověděl lakonicky: „Můj talent!“
| p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Lewis Hamilton |
Mercedes |
Mercedes | 1:04,523 | 31 | |
| 2. | Valtteri Bottas |
Mercedes |
Mercedes | 1:04,712 | + 0.189 | 34 |
| 3. | Max Verstappen |
Red Bull |
Honda | 1:04,740 | + 0.217 | 35 |
| 4. | Lance Stroll |
Aston Martin |
Mercedes | 1:05,139 | + 0.616 | 33 |
| 5. | Sebastian Vettel |
Aston Martin |
Mercedes | 1:05,268 | + 0.745 | 37 |
| 6. | Juki Cunoda |
AlphaTauri |
Honda | 1:05,356 | + 0.833 | 37 |
| 7. | Pierre Gasly |
AlphaTauri |
Honda | 1:05,379 | + 0.856 | 38 |
| 8. | Fernando Alonso |
Alpine |
Renault | 1:05,393 | + 0.870 | 34 |
| 9. | Lando Norris |
McLaren |
Mercedes | 1:05,466 | + 0.943 | 34 |
| 10. | Antonio Giovinazzi |
Alfa Romeo |
Ferrari | 1:05,511 | + 0.988 | 32 |
| 11. | Sergio Pérez |
Red Bull |
Honda | 1:05,516 | + 0.993 | 39 |
| 12. | Esteban Ocon |
Alpine |
Renault | 1:05,527 | + 1.004 | 36 |
| 13. | Carlos Sainz |
Ferrari |
Ferrari | 1:05,620 | + 1.097 | 37 |
| 14. | Kimi Räikkönen |
Alfa Romeo |
Ferrari | 1:05,624 | + 1.101 | 33 |
| 15. | Daniel Ricciardo |
McLaren |
Mercedes | 1:05,698 | + 1.175 | 32 |
| 16. | Charles Leclerc |
Ferrari |
Ferrari | 1:05,708 | + 1.185 | 33 |
| 17. | George Russell |
Williams |
Mercedes | 1:05,819 | + 1.296 | 36 |
| 18. | Mick Schumacher |
Haas |
Ferrari | 1:05,911 | + 1.388 | 35 |
| 19. | Nicholas Latifi |
Williams |
Mercedes | 1:06,014 | + 1.491 | 38 |
| 20. | Nikita Mazepin |
Haas |
Ferrari | 1:06,173 | + 1.650 | 35 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Mercedes

Němka Mathilda Paatz bude jezdit za Aston Martin ve FIA Academy 2026
Vozy týmu McLaren byly vyloučeny z VC Las Vegas

02.07. 2021
Lewis Hamilton
Mercedes
Valtteri Bottas
Max Verstappen
Red Bull
Lance Stroll
Aston Martin
Sebastian Vettel
Juki Cunoda
AlphaTauri
Pierre Gasly
Fernando Alonso
Alpine
McLaren
Antonio Giovinazzi
Alfa Romeo
Sergio Pérez
Ferrari
Daniel Ricciardo
Charles Leclerc
Williams
Haas
Nikita Mazepin