Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

F1 chce předejít "další Belgii"

F1 chce předejít "další Belgii"

Jde se hledat řešení.

Jakkoliv si zodpovědní stojí za svými rozhodnutími, Velká cena Belgie poškodila image F1 a všichni zúčastnění by se rádi vyhnuli opakování stejného scénáře. Jak na to? S prvním nápadem přišel Daniel Ricciardo.

"V případě, že se předem očekává špatné počasí, měl by se start přeložit na dřívější hodinu," navrhuje australský závodník. Připomeňme, že traťoví komisaři mají možnost přesunout start závodu, ale asi si dokážeme představit, jak velký je tlak ze strany médií i pořadatele, aby se šlo podle harmonogramu.

"V Japonsku 2014 jsme věděli, že se blíží tajfun. V Belgii to tak jednoznačné nebylo. To, že teď startujeme ve tři odpoledne, nám dává pouze tři nebo maximálně čtyři hodiny času, pak se už začne smrákat. Kdybychom měli start v jedenáct hodin dopoledne, měli bychom podstatně lepší šanci najít vhodné okno. Když jsme v půl třetí jeli na startovní rošt, trať ještě docela ušla. Teprve pak se to zhoršilo."

Max Verstappen souhlasí.

"V takové dny bych start naplánoval na dvanáctou hodinu, možná na jednu," řekl Nizozemec. "Mně by to tak vyhovovalo vždy. Takto jsme to natahovali a natahovali, ale všichni věděli, že brzy bude tma."

Zní to logicky, alespoň pro nás Evropany. Při startu v jedenáct hodin by si kupříkladu fanoušci v Japonsku mohli k televizním přijímačům sednout v šest večer, jenže v Austinu jsou ve stejnou dobu čtyři hodiny ráno. V říjnu se k problému vrátí zástupci FIA, F1 a všech týmů na setkání Komise F1. Mluvit se prý určitě bude o správnosti udělování bodů za závod, který se nestal, ale jistě to bude i vhodná příležitost navrhnout lepší scénář pro deštivé neděle.

Ricciardo si připsal dvoustou velkou cenu, ale nezávodil v ní. Foto: McLaren

Zdroj: Motorsport, úvodní foto: McLaren