Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Krack neobrátil Aston vzhůru nohama

Krack neobrátil Aston vzhůru nohama

Opatrnost na prvním místě.

Zatímco Otmar Szafnauer vysvětloval, že v jednom týmu s aktivním majitelem Lawrencem Strollem mu bylo příliš těsno, proto odešel šéfovat týmu Alpine, nový šéf týmu Aston Martin poznává továrnu v Silverstonu. Možná není tak velká jako továrny automobilek BMW a Porsche, pro které dosud pracoval, ale větší než cokoli z jiného odvětví motorsportu.

Člověk zůstane ohromený,“ přiznal Mike Krack. „Byl jsem tady párkrát ještě před oficiálním nástupem do práce. A vidět novou obrovskou budovu ve výstavbě hned vedle, to člověka opravdu ohromí. Myslím, že v mé pozici musím být patřičně pokorný a nejprve dobře pochopit, jak takový tým funguje. Tento tým, známý také jako "Team Silverstone" (v neposlední řadě kvůli častým změnám jména, pozn. red.), je skvělým týmem a roky úspěšně boxuje proti soupeřům z vyšší váhové kategorie.

Takže musím pochopit, z čeho ta síla pramení. A naopak, identifikovat a posílit slabá místa. Hodně mluvím s jednotlivci, s s lídry jednotlivých týmů a šéfy oddělení. Chci nejprve pochopit celý systém. Bylo by prostě hloupé sem vkráčet a hned v první den nenechat kámen na kameni. Tým má dobré výsledky, potřebuje jen najít správnou cestu na vyšší level. Toho se ale nedosáhne tak, že vše otočím vzhůru nohama. Volím konzervativní způsob. Chci se co nejvíce dozvědět, potom aplikovat svoji filozofii.

Nemám v plánu přivést nové lidi. Nepřinesl jsem si s sebou dlouhý seznam. Mám známé v Porsche, mám známé v BMW i jinde. Koneckonců, motorsportovní komunita není zas tak velká. Práce v automobilce je poněkud jiná než práce pro tým F1 a ne každý, kdo měl úspěch v organizaci automobilky zapadne do týmu F1. Takže mám v hlavě pár jmen, skvělých lidí, ale ještě nemůžu vědět, jestli by zde našli uplatnění.

Tým teprve loni začal kopat základy nové továrny i s větrným tunelem, na úvahy o investici do vlastní pohonné jednotky není správný čas. Foto: Aston Martin

Krack se nechal vtáhnout i do úvahy, zda není zrovna teď nejlepší doba, aby Aston Martin zvážil výrobu vlastní pohonné jednotky pro F1. Připustil že ano, nejspíše netušíce, že právě pohonná jednotka Aston Martinu bude v titulku mnoha článků. Samozřejmě teď je správný čas začít vyvíjet nové motory, které budou nasazeny v roce 2026, ale automobilka i tým Aston Martin mají teď zcela jiné starosti a za rok nebo dva bude už pozdě.

Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Aston Martin