Novinky

  • 02.12.2024 Neutral Rezervním jezdcem BWT Alpine bude v roce 2025 dvacetiletý Estonec Paul Aron

  • 02.12.2024 Good Felipe Drugovich nastoupí ve VC Abú Zabí v Aston Martinu do prvního tréninku

  • 02.12.2024 Neutral Jack Doohan pojede VC Abú Zabí v týmu Alpine místo Estebana Ocona.

Facebook Instagram

Mercedes ztrácí vteřinu na kolo

Mercedes ztrácí vteřinu na kolo

99 procent z toho zapříčiňuje porpoising.

Pokud se fanoušek Mercedesu po prvním závodě sezony držel naděje, že to tam bylo pouze jednorázové selhání dokonalého stříbrného týmu, tak po závodě v Saúdské Arábii už musí i on vidět, že tento tým je v problémech a nemá vůbec blízko k dalšímu rozšíření sbírky vítězných pohárů.

Jsem tak rád, že tento víkend už skončil,“ řekl Lewis Hamilton v neděli v noci. „Jsem rád, že jsou všichni v bezpečí a už se těším, že je konec a odcházím. Těším se domů.

Z radiokomunikace vyplynulo, že Hamiltona jeho závodní inženýr povolal do boxů včas. Jezdec buď dost dobře nerozuměl, nebo nebyl na komunikaci soustředěn. Když se mu inženýr ozval podruhé, což se už dostalo i do televizního přenosu, vůz již minul vjezd do boxové uličky, která se následně uzavřela a sedminásobný šampion propásl vhodnou chvíli pro výměnu kol. Z Džiddy kvůli tomu, a kvůli zpackané kvalifikaci, odcházel pouze s jedním bodem.

V jiném rozhovoru stihl sedminásobný mistr říct, že vůz potřebuje více přítlaku i vyšší výkon. Jeho nový týmový kolega si ale myslí, že prakticky celý problém spočívá v motýlím efektu, porpoisingu, který se Mercedesu s jeho unikátním vozem dosud nepodařilo odstranit.

Je mnoho věcí, se kterými si lze pohrát. Mechanická tuhost vozu, tuhost podlahy, design podlahy, tlak v pneumatikách. Dokonce se počítá i motor, jelikož čím rychlejší jsme na rovinkách, tím větší problém. I proto máme největší problémy v kvalifikaci, protože tam musíme využívat maximálního výkonu. Vyšší rychlost, rychlejší proudění vzduchu kolem vozu a tím i silnější porpoising. V závodě má pak vůz více přítlaku se zavřeným než s otevřeným DRS. I to musíme brát v úvahu. Stále ještě problém zkoumáme, ale když se nám ho podaří odstranit, zmizí 99 % problémů," řekl Russell.

Velmi nepříjemně mu vyšel prostý přepočet aktuálního zaostávání za starými soupeři z Red Bullu.

V cíli jsem ztrácel kolem 30 sekund a bylo to asi 30 kol po stažení bezpečnostního vozidla, takže jsme ztratili v průměru vteřinu na kolo. Tolik to bylo i v kvalifikaci.

Russell dává fanouškům naději. Prý stačí jen odstranit porpoising. Foto: Mercedes

Zdroj: Motorsport, RaceFans, úvodní foto: Mercedes