Novinky

  • 04.08.2022 Good Alexander Albon z Thajska prodloužil smlouvu s týmem Williams

  • 02.08.2022 Neutral Američan Logan Sargeant pojede ve williamsu první trénink při VC USA v Austinu

  • 02.08.2022 Good Australan Oscar Piastri bude druhým jezdcem Alpine F1 Teamu pro rok 2023

Facebook Instagram

Leclercovi téměř vzali pole position

Leclercovi téměř vzali pole position

Sainz po kvalifikaci zuřil.

Charles Leclerc musel po zajetí nejrychlejšího kola kvalifikace zajít za komisaři a obhájit tam své počínání na trati, jinak by zítra nestál na pole position. Důvodem je, že v první části kvalifikace se při návratu do boxů po měřeném kole nevešel do stanoveného limitu. Hrozil mu tedy trest za bezdůvodně pomalou jízdu. Limit je stanovený pro kolo, ve kterém se jezdec vrací ke svým mechanikům, protože v minulosti při šetření paliva a pneumatik přehnaně pomalou jízdou vznikaly nebezpečné situace.

Monačan však komisaře přesvědčil o správnosti svého počínání. Jak jistě potvrdila radiokomunikace, původně v daném kole nechtěl zajet do boxů, své pneumatiky připravoval na další měřený pokus. Na kolo mezi dvěma rychlými koly se žádné omezení nevztahuje. Až někde v polovině kola se rozhodnutí změnilo. Druhá část obhajoby byla založena na argumentu, že pomalý čas zajel kvůli tomu, že se svědomitě vyhýbal jezdcům v jejich rychlých kolech. I to bylo zřejmě pravdou, protože komisaři se rozhodli neudělit žádný trest.

Po zisku pole position byl Monačan překvapený, protože Albert Park nikdy nebyl jeho silným okruhem. Dodejme, že mladý jezdec dosud v Austrálii závodil pouze dvakrát, jednou bral body.

Je to dobrý pocit, hlavně když se mi tady nikdy jezdecky nedařilo. Z nějakého zvláštního důvodu mám problém s takovými zatáčky, ne celkem 90stupňovými. Dal jsem pár dobrých kol, ale ani jedno výborné. Teď, ve Q3 se mi povedlo takové kolo poskládat, proto jsem opravdu nadšený a těším se na start z pole position,“ řekl po kvalifikaci jezdec Ferrari. „Dost jsem riskoval. Hlavně ve čtvrté zatáčce, ta je dost ošidná. Po celou kvalifikaci jsem v ní dělal jednu chybu za druhou, až ve Q3 jsem ji zvládl správně a na výsledném čase to je vidět.

Sainz nedostal šanci zabojovat o pole position. Foto: Ferrari

Zatímco Leclerc má pole position, jeho týmový kolega obsadil až deváté místo časem o 1.5 vteřiny horším. Je třeba říci, že se mu lepila smůla na paty. Jeden měřený pokus těsně nestihl dokončit kvůli nehodě Fernanda Alonsa. Před posledním se jeho mechanikům nedařilo nastartovat motor, proto nemohl stihnout dvě zahřívací kola a na rychle chladnoucím asfaltu po západu slunce neměl šanci.

Jsem moc rozzlobený, tohle by se nám nemělo stávat. Prostě katastrofa,“ řekl Carlos Sainz v rozhovoru pro Sky. „Po červené vlajce motor prostě nechtěl naskočit, na trať jsem se dostal o tři minuty později, než jsem chtěl. Kolo jsem začal na ledových pneumatikách. Dvakrát jsem se téměř vyboural, nebyla šance zajet dobré kolo. Zítra budu startovat z devátého místa, přitom jsem měl být v první řadě.

Zdroj: MotorsportWeek, Sky, úvodní foto: Ferrari