Novinky

  • 04.08.2022 Good Alexander Albon z Thajska prodloužil smlouvu s týmem Williams

  • 02.08.2022 Neutral Američan Logan Sargeant pojede ve williamsu první trénink při VC USA v Austinu

  • 02.08.2022 Good Australan Oscar Piastri bude druhým jezdcem Alpine F1 Teamu pro rok 2023

Facebook Instagram

Leclerc jede na titul

Leclerc jede na titul

Sainz viní volant.

Charles Leclerc získal ve třetím závodě sezony druhé vítězství a k tomu má jedno druhé místo, takže s přehledem vede šampionát. Těžko tedy může zahnat myšlenky na mistrovský titul.

Byl to samozřejmě pouze třetí závod, takže těžko mluvit o boji o titul. Ale abych byl upřímný, máme rychlý vůz, spolehlivý vůz a zatím jsme byli konkurenceschopní na každém okruhu. Pokud to takhle bude pokračovat, tak budeme mít šanci získat titul. Musím se usmívat, když to říkám, protože za sebou máme dva náročné roky, tým i já. Je skvělé, že opět dokážeme vyhrávat závody,“ řekl 24letý Monačan, pro kterého to dnes bylo pouze čtvrté vítězství v kariéře jezdce F1.

Kromě startu se Leclerc zapotil pouze při restartu po stažení safetycaru, když neodhadl nájezdovou rychlost do poslední zatáčky na studených pneumatikách. Po odstoupení Maxe Verstappena se však nejspíš začal nudit a už se obával pouze ztráty bodu za nejrychlejší kolo.

Vůz byl opravdu super. Odvedl jsem dobrou práci, ale taková jízda by nebyla možná bez skvělého vozu. Po celý víkend, ale hlavně v závodě jsme byli nejrychlejší. Pneumatiky poslouchali od prvního do posledního kola. Těžké chvíle jsem měl na konci safetycaru. Chytil jsem nedotáčivost a najednou jsem měl co dělat, abych si první místo udržel. Avšak podařilo se, po dvou nebo třech zatáčkách byla přilnavost zpět a spolu s ní i rychlost.

Leclerc dnes neměl konkurenci. Foto: Ferrari

Carlos Sainz navázal na velkou smůlu v sobotní kvalifikaci a ve druhém kole zůstal stát ve štěrkovém kačírku. Prý se ale nejednalo pouze o jezdeckou chybu.

Opět jsme měli problém, podobný jako včera. Volant nefungoval správně, některá tlačítka nefungovala. Museli jsme ho před startem vyměnit a nový nebyl dobře nastavený. Při startu se mi aktivoval režim proti zhasnutí motoru. Přišel jsem o pozice a chtěl jsem si je vzít zpět, ale pneumatiky asi byly trochu studené. Neodhadl jsem přilnavost a můj závod skončil.

Zdroj: RaceFans, úvodní foto: Ferrari