Novinky

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

Facebook Instagram

O vítězi rozhodla první kola

O vítězi rozhodla první kola

Ferrari prospalo výjezd safetycaru, míní Horner.

Podle Maxe Verstappena byly při jeho cestě za vítězstvím ve Velké ceně Miami klíčové úspěšné předjížděcí manévry v první části závodu. Ferrari ovládlo kvalifikaci a v závodě na tvrdých pneumatikách drželo tempo Red Bullu, takže start závodu a první stint na středně tvrdých pneumatikách dal Nizozemci jediné dvě šance dostat se na první místo.

Krásně jsme zvrátili nepříznivý vývoj víkendu,“ radoval se v cíli úřadující šampion. „V trénincích jsem ani neměl čas trénovat start, takže jsem netušil, co se bude dít. Nabídla se mi však příležitost vjet do první zatáčky vnější stopou. Potom jsem sledoval Charlese a jeho rychlost. Měli jsme velmi podobné tempo, nedařilo se mi dostat do dosahu DRS, ale poté mu začaly odcházet přední pneumatiky rychleji než mně. Náš vůz byl prostě velmi dobrý na středních pneumatikách. Po přezutí na tvrdé jsme s Charlesem dávali velmi podobné časy.

Výjezd safetycaru v závěru závodu umožnil jezdcům Ferrari dotáhnout se na Verstappena, ale neměli rychlost k jeho předjetí. Zklamáním pro fanoušky Red Bullu bylo, že Sergio Pérez nevyužil čerstvé pneumatiky, přezuté během safetycar fáze, k předjetí červených vozů. Měl však technický problém.

Myslím, že problém byl se senzorem (motoru),“ vysvětlil Mexičan. „Ve dvou kolech jsme ztratili asi tak sedm vteřin. A celý zbytek závodu už nebyl dobrý. Ani s DRS jsem se nedokázal dotáhnout za Carlose, rozdíl v rychlosti byl příliš velký. Začali se mi přehřívat pneumatiky, tak jsem to v jednom místě prostě zkusil (z velké dálky), ale trať byla mimo ideální stopu špinavá. Pak jsem se už nedokázal znovu dostatečně přiblížit.

V pátek a v sobotu mělo navrch Ferrari, v neděli slavil Red Bull. Foto: Red Bull

Šéfa Red Bullu překvapilo, že ani jeden jezdec Ferrari nevyužil safetycar k bonusové zastávce v boxech. Hlavně Carlos Sainz by měl zastávku zdarma, přinejhorším by klesl za Péreze, pokud by ten do boxů nejel a zůstal na starých pneumatikách.

Ferrari nás pustilo z háčku, když se virtuální safetycar nahrazen fyzickým,“ míní Christian Horner. „Max byl v té době už za vjezdem do uličky, Ferrari mohlo mít zastávku zdarma, ale nepovolalo ani jeden ze svých vozů. Jsme rádi, protože pokud by obuli měkké gumy, nejspíš by na nás zbylo pouze třetí místo.

Zdroj: RaceFans, úvodní foto: Red Bull