Novinky

  • 20.09.2022 Good Bývalý pilot F1 Juan Pablo Montoya slaví 47. narozeniny

  • 17.09.2022 Good Alonso věří, že pokoří hranici 400 velkých cen F1.

  • 15.09.2022 Good Antonio Giovinazzi se má zúčastnit testu s Alpine.

Facebook Instagram

Andrettimu se F1 otáčí zády

Andrettimu se F1 otáčí zády

Šéfové týmů ho do svého klubu nechtějí.

Zatímco Porsche a Audi se připravují na vstup do F1 v partnerství s již existujícími týmy, s rozšířením pole o jedenáctou stáj to nevypadá moc nadějně. Bez souhlasu již existujících týmů to nepůjde.

Nebylo by dobré zeptat se, jestli je správné, aby byl hlas Tota Wolffa hlasitější než hlasy ostatních?“ ptal se článek webu GrandPrix247, na který zareagoval Mario Andretti.

Správně! Bylo načase, aby to někdo řekl nahlas!“ napsal šampion z roku 1978 na Twitter. Připomeňme, že z potenciálních nových týmů se největší šance dávají týmu Andretti, který je oblíbený v USA a který patří Mariovu synovi Michaelovi. Co vlastně Wolff řekl?

Já si myslím, že kdokoli bude chtít založit jedenáctý tým, musí nejprve ukázat, čím obohatí náš byznys,“ řekl šéf Mercedesu. "Andretti je skvělé jméno a v USA dosáhlo hodně, ale tohle je stejně sport jako je to byznys a musí nám být řečeno, co nový tým přinese."

U Wolffa je opět třeba číst mezi řádky, zatímco šéf Alfy Romeo byl podstatně přímější.

O možnosti rozšíření pole o 11. tým jsme mluvili tak před třemi lety a tehdy bylo modelovým příkladem Porsche. Když jsme si představili, že například Porsche chce do F1 a chce si založit vlastní tým, dávalo smysl nechat mu pootevřené dveře,“ řekl Frédéric Vasseur. „Cena sportu by ohromně vzrostla, měli bychom dalšího výrobce motorů. To jsou důvody, proč existuje možnost rozšířit pole o jedenáctý tým.

Nechci mluvit přímo o Andrettiho týmu, protože tohle není osobní. Ale přidat prostě další tým, který bude dělat to samé co ostatní, bez velké přidané hodnoty... Nejsem si jistý, že to teď dává smysl. Nevíme, kam se svět pohne a jak bude vypadat za dva nebo tři roky. Ale mohu říct, že kdybychom před třemi lety měli jedenáct týmů, dva nebo tři to nemusel přežít. Když padne první, snadno nastane dominový efekt.“

Pokud si odmyslíme finanční stránku věci, bylo by super mít na startu 24 vozů,“ přidal se Christian Horner, šéf týmu Red Bull. „Pro mladé jezdce by bylo mnohem snazší najít si místo pro nováčkovskou sezonu. Avšak finance jsou problémem. Koláč by se nedělil mezi deset účastníků, ale mezi dvanáct. Majitel série musí mít hlavně pro malé týmy dobré vysvětlení, jelikož jejich příjmy klesnou možná o deset a možná o patnáct milionů dolarů. Finanční stránka prostě je důležitá. V ideálním světě bych byl všemi deseti pro dvanáctičlenné pole. Ale když se podívám na čísla v tabulkách a ztráty pro jednotlivé týmy, tak to přestává dávat smysl.

Jeden americký tým už F1 má a ještě na začátku roku dával přednost vlajce ruského sponzora. Foto: Haas

Zdroj: Racer, Sky, GrandPrix247, úvodní foto: