Novinky

  • 20.02.2024 Good Takuma Sato je výkonným poradcem Honda Racing Corporation

  • 13.02.2024 Good FIA má nového technického ředitele monopostů - Jana Monchauxe

  • 12.02.2024 Good Aston Martin představil vůz pro rok 2024.

Facebook Instagram

Verstappen se ujímá vedení

Verstappen se ujímá vedení

VC USA – 3. trénink

Před kvalifikací se dostává do čela Red Bull. Verstappen totiž zvítězil před Leclercem a Sainzem. Schumacher se potýkal s technickými problémy.

Poslední třetí volný trénink odstartoval v sobotu ve 14:00 hodin místního času. Pro týmy šlo o poslední možnost vyzkoušet nastavení svých vozů před kvalifikací. Zatímco asfalt měl teplotu 39 stupňů, vzduch 28.

V pátečních jízdách se dařilo nejvíce Ferrari. Zatímco v prvním tréninku zajel nejrychlejší čas Sainz, druhý ovládl Leclerc. Zejména druhý trénink ale neměl moc velkou vypovídací hodnotu. Testovaly se totiž pneumatiky na rok 2023 a Leclerc byl jedním z pilotů, který dostal výjimku a mohl použít letošní gumy. V prvním tréninku totiž chyběl, neboť s jeho vozem jezdil Švarcman.

Jak už to tak bývá, na začátku třetího tréninku byla aktivita o něco vlažnější než v úvodních minutách prvních dvou tréninkových jízd. Po prvních čtyřech minutách měli odjeté alespoň jedno kolo na kontě pouze Čou, Bottas, Vettel, Stroll, Gasly, Pérez, Sainz, Leclerc, Verstappen a Russell. Ani jeden z nich ale zatím neměl na kontě měřené kolo.

Netrvalo ale dlouho a brzy jsme viděli i ostré pokusy. Zhruba po osmi minutách ale musel řešit potíže Schumacher. Němec se belhal pomalým tempem po cílové rovince a vše nasvědčovalo tomu, že má technické problémy. Záznam odhalil, že na jeho voze došlo k potížím v poslední zatáčce. Musel tak obkroužit celé jedno kolo, než se mohl vrátit zpátky do boxů.

Na voze Micka Schumachera zlobila vodní pumpa systému ERS. Foto: Haas



Po deseti minutách opět kralovalo Ferrari. Vedl Leclerc (1:37,471). Druhý byl Verstappen, třetí Pérez a čtvrtý Sainz. Zatímco první trojice jezdila na měkké směsi pneumatik, Sainz měl na svém voze střední.

Haas podal první zprávy o stavu Schumacherova vozu. Potíže se vyskytly na vodní pumpě systému ERS. Potíže byly i u Ricciarda. Australan si stěžoval, že je něco špatně s jeho brzdovým pedálem.

Dobré zprávy nepřicházely ani z tábora Ferrari a Alpine. Tyto týmy totiž oznámili, že Leclerc a Alonso dostanou penalizace za nasazení nových komponent pohonných jednotek. Zatímco Španěl dostal nový spalovací motor, Leclerc kromě spalovacího motoru i nové turbo. Leclerc i Alonso se tak připojili k Pérezovi a Čouovi, u nichž byly penalizace za nasazení nových částí pohonných jednotek potvrzeny už v pátek.

Po první polovině tréninku se nacházel na první pozici Pérez s časem 1:36,578. Druhý byl Hamilton (1:36,688) a třetí Verstappen (1:36,706). Piloti Ferrari se nacházeli mimo první trojici. Leclerc byl čtvrtý (1:36,765) a Sainz pátý (1:36,894). Zatímco první čtveřice se ale v úvodu věnovala jízdám na měkkých gumách, Sainz jezdil na střední směsi.

Zpět na dráze se objevil Ricciardo, u kterého se tak patrně podařilo vyřešit potíže s brzdami. Naopak Schumacher měl stále na kontě pouhá dvě kola bez jediného měřeného času a zůstával v garáži.

Danielu Ricciardovi dělaly potíže brzdy. Foto: McLaren



V závěrečných 15 minutách se konečně na trať vrátil Schumacher. Němec měl co dohánět. V úvodu totiž odjel jen dvě kola na střední sadě a na kontě neměl zajetý čas. To se ale brzy změnilo. Na měkké směsi totiž zaznamenal kolo v hodnotě 1:38,642 a posunul se na 17. pozici.

Přesýpalo se pořadí v první trojici. Na první místo se posunul Verstappen, na druhé Leclerc a na třetí Sainz. I Španěl už konečně nazul měkkou sadu.

Zhruba minutu před koncem sesadil Leclerc Verstappena z prvního místa. Jeho kolo mělo hodnotu 1:36,145. Verstappen ale vzápětí zareagoval. Zajel čas 1:35,825 a tím rozhodl o svém vítězství v tréninku.

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Max Verstappen Red Bull Red Bull 1:35,825   21
2. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:36,145 + 0.320 17
3. Carlos Sainz Ferrari Ferrari 1:36,271 + 0.446 24
4. Sergio Pérez Red Bull Red Bull 1:36,397 + 0.572 19
5. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:36,401 + 0.576 16
6. Fernando Alonso Alpine Renault 1:36,928 + 1.103 13
7. George Russell Mercedes Mercedes 1:37,064 + 1.239 20
8. Sebastian Vettel Aston Martin Mercedes 1:37,151 + 1.326 18
9. Lance Stroll Aston Martin Mercedes 1:37,215 + 1.390 19
10. Pierre Gasly AlphaTauri Red Bull 1:37,290 + 1.465 17
11. Valtteri Bottas Alfa Romeo Ferrari 1:37,310 + 1.485 22
12. Lando Norris McLaren Mercedes 1:37,449 + 1.624 18
13. Esteban Ocon Alpine Renault 1:37,468 + 1.643 17
14. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:37,519 + 1.694 20
15. Daniel Ricciardo McLaren Mercedes 1:37,622 + 1.797 15
16. Juki Cunoda AlphaTauri Red Bull 1:37,888 + 2.063 18
17. Alexander Albon Williams Mercedes 1:37,904 + 2.079 17
18. Nicholas Latifi Williams Mercedes 1:38,028 + 2.203 17
19. Mick Schumacher Haas Ferrari 1:38,132 + 2.307 11
20. Čou Kuan-jü Alfa Romeo Ferrari 1:39,735 + 3.910 3


Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Red Bull