Verstappen se ujímá vedení
VC USA – 3. trénink
Před kvalifikací se dostává do čela Red Bull. Verstappen totiž zvítězil před Leclercem a Sainzem. Schumacher se potýkal s technickými problémy.
Poslední třetí volný trénink odstartoval v sobotu ve 14:00 hodin místního času. Pro týmy šlo o poslední možnost vyzkoušet nastavení svých vozů před kvalifikací. Zatímco asfalt měl teplotu 39 stupňů, vzduch 28.
V pátečních jízdách se dařilo nejvíce Ferrari. Zatímco v prvním tréninku zajel nejrychlejší čas Sainz, druhý ovládl Leclerc. Zejména druhý trénink ale neměl moc velkou vypovídací hodnotu. Testovaly se totiž pneumatiky na rok 2023 a Leclerc byl jedním z pilotů, který dostal výjimku a mohl použít letošní gumy. V prvním tréninku totiž chyběl, neboť s jeho vozem jezdil Švarcman.
Jak už to tak bývá, na začátku třetího tréninku byla aktivita o něco vlažnější než v úvodních minutách prvních dvou tréninkových jízd. Po prvních čtyřech minutách měli odjeté alespoň jedno kolo na kontě pouze Čou, Bottas, Vettel, Stroll, Gasly, Pérez, Sainz, Leclerc, Verstappen a Russell. Ani jeden z nich ale zatím neměl na kontě měřené kolo.
Netrvalo ale dlouho a brzy jsme viděli i ostré pokusy. Zhruba po osmi minutách ale musel řešit potíže Schumacher. Němec se belhal pomalým tempem po cílové rovince a vše nasvědčovalo tomu, že má technické problémy. Záznam odhalil, že na jeho voze došlo k potížím v poslední zatáčce. Musel tak obkroužit celé jedno kolo, než se mohl vrátit zpátky do boxů.
Po deseti minutách opět kralovalo Ferrari. Vedl Leclerc (1:37,471). Druhý byl Verstappen, třetí Pérez a čtvrtý Sainz. Zatímco první trojice jezdila na měkké směsi pneumatik, Sainz měl na svém voze střední.
Haas podal první zprávy o stavu Schumacherova vozu. Potíže se vyskytly na vodní pumpě systému ERS. Potíže byly i u Ricciarda. Australan si stěžoval, že je něco špatně s jeho brzdovým pedálem.
Dobré zprávy nepřicházely ani z tábora Ferrari a Alpine. Tyto týmy totiž oznámili, že Leclerc a Alonso dostanou penalizace za nasazení nových komponent pohonných jednotek. Zatímco Španěl dostal nový spalovací motor, Leclerc kromě spalovacího motoru i nové turbo. Leclerc i Alonso se tak připojili k Pérezovi a Čouovi, u nichž byly penalizace za nasazení nových částí pohonných jednotek potvrzeny už v pátek.
Po první polovině tréninku se nacházel na první pozici Pérez s časem 1:36,578. Druhý byl Hamilton (1:36,688) a třetí Verstappen (1:36,706). Piloti Ferrari se nacházeli mimo první trojici. Leclerc byl čtvrtý (1:36,765) a Sainz pátý (1:36,894). Zatímco první čtveřice se ale v úvodu věnovala jízdám na měkkých gumách, Sainz jezdil na střední směsi.
Zpět na dráze se objevil Ricciardo, u kterého se tak patrně podařilo vyřešit potíže s brzdami. Naopak Schumacher měl stále na kontě pouhá dvě kola bez jediného měřeného času a zůstával v garáži.
V závěrečných 15 minutách se konečně na trať vrátil Schumacher. Němec měl co dohánět. V úvodu totiž odjel jen dvě kola na střední sadě a na kontě neměl zajetý čas. To se ale brzy změnilo. Na měkké směsi totiž zaznamenal kolo v hodnotě 1:38,642 a posunul se na 17. pozici.
Přesýpalo se pořadí v první trojici. Na první místo se posunul Verstappen, na druhé Leclerc a na třetí Sainz. I Španěl už konečně nazul měkkou sadu.
Zhruba minutu před koncem sesadil Leclerc Verstappena z prvního místa. Jeho kolo mělo hodnotu 1:36,145. Verstappen ale vzápětí zareagoval. Zajel čas 1:35,825 a tím rozhodl o svém vítězství v tréninku.
| p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Max Verstappen |
Red Bull |
Red Bull | 1:35,825 | 21 | |
| 2. | Charles Leclerc |
Ferrari |
Ferrari | 1:36,145 | + 0.320 | 17 |
| 3. | Carlos Sainz |
Ferrari |
Ferrari | 1:36,271 | + 0.446 | 24 |
| 4. | Sergio Pérez |
Red Bull |
Red Bull | 1:36,397 | + 0.572 | 19 |
| 5. | Lewis Hamilton |
Mercedes |
Mercedes | 1:36,401 | + 0.576 | 16 |
| 6. | Fernando Alonso |
Alpine |
Renault | 1:36,928 | + 1.103 | 13 |
| 7. | George Russell |
Mercedes |
Mercedes | 1:37,064 | + 1.239 | 20 |
| 8. | Sebastian Vettel |
Aston Martin |
Mercedes | 1:37,151 | + 1.326 | 18 |
| 9. | Lance Stroll |
Aston Martin |
Mercedes | 1:37,215 | + 1.390 | 19 |
| 10. | Pierre Gasly |
AlphaTauri |
Red Bull | 1:37,290 | + 1.465 | 17 |
| 11. | Valtteri Bottas |
Alfa Romeo |
Ferrari | 1:37,310 | + 1.485 | 22 |
| 12. | Lando Norris |
McLaren |
Mercedes | 1:37,449 | + 1.624 | 18 |
| 13. | Esteban Ocon |
Alpine |
Renault | 1:37,468 | + 1.643 | 17 |
| 14. | Kevin Magnussen |
Haas |
Ferrari | 1:37,519 | + 1.694 | 20 |
| 15. | Daniel Ricciardo |
McLaren |
Mercedes | 1:37,622 | + 1.797 | 15 |
| 16. | Juki Cunoda |
AlphaTauri |
Red Bull | 1:37,888 | + 2.063 | 18 |
| 17. | Alexander Albon |
Williams |
Mercedes | 1:37,904 | + 2.079 | 17 |
| 18. | Nicholas Latifi |
Williams |
Mercedes | 1:38,028 | + 2.203 | 17 |
| 19. | Mick Schumacher |
Haas |
Ferrari | 1:38,132 | + 2.307 | 11 |
| 20. | Čou Kuan-jü |
Alfa Romeo |
Ferrari | 1:39,735 | + 3.910 | 3 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Red Bull

Filip Salač se v neděli 2. listopadu ve 13 hodin zúčastní besedy na Racing Expo
Sainz potrestán ztrátou 5 míst na startu v Mexiku

22.10. 2022

Max Verstappen
Red Bull
Charles Leclerc
Ferrari
Carlos Sainz
Sergio Pérez
Lewis Hamilton
Mercedes
Alpine
Sebastian Vettel
Aston Martin
Lance Stroll
Pierre Gasly
AlphaTauri
Valtteri Bottas
Alfa Romeo
McLaren
Kevin Magnussen
Haas
Daniel Ricciardo
Juki Cunoda
Alexander Albon
Williams
Čou Kuan-jü