Novinky

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

  • 28.03.2024 Good Z Güntera Steinera je ambasador VC Miami.

Facebook Instagram

Russell využil výhody letošních pneumatik, Leclerc skončil ve zdi

Russell využil výhody letošních pneumatik, Leclerc skončil ve zdi

VC Mexico City - 2. trénink

Ve druhém volném tréninku na Velkou cenu Mexico City byl nejrychlejší Russell před Cunodou a Oconem. Výsledky ovšem nelze považovat za reprezentativní. Zmíněná trojice totiž patřila mezi piloty, kteří díky absenci v prvním tréninku mohli pro úvodních 30 minut využít letošní gumy. Jinak byl totiž trénink, který byl z obvyklých 60 minut prodloužen na 90, určen testům pneumatik na příští rok. Mnoho ale toho nenatestoval Leclerc, který po zhruba 30 minutách boural v sedmé zatáčce.

Jak Russell, tak Cunoda s Oconem zajeli své nejlepší časy na měkké směsi pneumatik. Možnost nasazení letošních pneumatik měli v úvodních 30 minutách kromě této trojice také Albon a Magnussen, kteří rovněž uvolnili pro první trénink kokpit nezávodním pilotům. Pilot Williamsu ale odjel pouze tři kola na měkké sadě a poté už se pustil do testů gum na příští rok. Magnussen dokonce nenasadil letošní pneumatiky vůbec. Mohla za to skutečnost, že na jeho voze se v prvních 30 minutách měnil motor. K tomu došlo poté, co kvůli jeho selhání nedokončil úvodní trénink Fittipaldi, který jel v Magnussenově voze. Za tuto výměnu ztratí Dán v neděli na startu pět míst.

Stejně jako v prvním tréninku byly dvakrát vyvěšeny červené vlajky. O první přerušení se postaral Leclerc. Monačan ztratil kontrolu nad svým ferrari v sedmé zatáčce a byla z toho havárie, kvůli které dění na dráze utichlo na téměř 20 minut. Druhé přerušení měl na svědomí Čou. Pilot Alfy Romeo zastavil až v samotném závěru kvůli potížím s hydraulikou.

Charles Leclerc si jistě představoval druhý trénink jinak. Foto: Ferrari



Všichni z pilotů měli během druhého tréninku předepsaný stejný program. Nejprve museli na testovacích pneumatikách odjet dva pětikolové úseky a poté dva osmikolové.

Vítěz prvního tréninku Sainz obsadil ve druhých tréninkových jízdách osmou příčku. Zajímavostí je, že nestačil na bourajícího kolegu Leclerca, který obsadil sedmou pozici. Sainz navíc přišel o titul nejrychlejšího jezdce dne. Díky zrychlující trati ho totiž trumfnul právě vítěz druhého tréninku Russell. Zatímo nejlepší kolo pilota Ferrari v prvním tréninku mělo hodnotu 1:20,707, Russell zajel čas 1:19,970.

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. George Russell Mercedes Mercedes 1:19,970   32
2. Juki Cunoda AlphaTauri Red Bull 1:20,798 + 0.828 30
3. Esteban Ocon Alpine Renault 1:21,177 + 1.207 31
4. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:21,509 + 1.539 32
5. Sergio Pérez Red Bull Red Bull 1:21,579 + 1.609 34
6. Max Verstappen Red Bull Red Bull 1:21,588 + 1.618 34
7. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:21,618 + 1.648 13
8. Carlos Sainz Ferrari Ferrari 1:21,693 + 1.723 34
9. Valtteri Bottas Alfa Romeo Ferrari 1:21,993 + 2.023 36
10. Pierre Gasly AlphaTauri Red Bull 1:22,104 + 2.134 36
11. Fernando Alonso Alpine Renault 1:22,337 + 2.367 31
12. Sebastian Vettel Aston Martin Mercedes 1:22,371 + 2.401 32
13. Alexander Albon Williams Mercedes 1:22,447 + 2.477 24
14. Lando Norris McLaren Mercedes 1:22,738 + 2.768 31
15. Daniel Ricciardo McLaren Mercedes 1:22,763 + 2.793 27
16. Lance Stroll Aston Martin Mercedes 1:22,840 + 2.870 23
17. Mick Schumacher Haas Ferrari 1:22,879 + 2.909 31
18. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:23,316 + 3.346 21
19. Nicholas Latifi Williams Mercedes 1:23,320 + 3.350 34
20. Čou Kuan-jü Alfa Romeo Ferrari 1:23,369 + 3.399 34

Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Petronas Motorsports