Novinky

  • 20.02.2024 Good Takuma Sato je výkonným poradcem Honda Racing Corporation

  • 13.02.2024 Good FIA má nového technického ředitele monopostů - Jana Monchauxe

  • 12.02.2024 Good Aston Martin představil vůz pro rok 2024.

Facebook Instagram

Mercedesy na špici, dvě červené vlajky i déšť

Mercedesy na špici, dvě červené vlajky i déšť

VC Kanady - 2. trénink

Prodloužený druhý volný trénink na Velkou cenu Kanady skončil triumfem Mercedesu. Zatímco nejrychlejší čas zajel Hamilton, druhé místo obsadil Russell. "Stříbrné šípy" ovšem vytěžily z toho, že obuly čerstvou sadu měkkých pneumatik v pozdější fázi než jejich soupeři, kdy byla trať v lepším stavu. Kvůli technickým problémům Ocona a Hülkenberga jsme viděli dvě červené vlajky. V závěru se silně rozpršelo.

Druhý volný trénink se v Montrealu rozeběhl už v 16:30 hodin místního času. Původně byl sice jeho start naplánován na 17:00, jelikož se ale v prvním tréninku mnoho nenajezdilo kvůli potížím s místním kamerovým systémem, byl druhý trénink prodloužen o 30 minut a rovněž došlo k posunutí jeho startu o půl hodiny dopředu.

Kvůli problémům v prvním tréninku bylo týmům rovněž umožněno nechat si pro druhý volný trénink pneumatiky, které se původně měly po prvních tréninkových jízdách vracet. Nyní stačilo, když je odvezdají dvě hodiny po skončení druhého tréninku.

Zatímco před startem prvního tréninku byla kanadská obloha zatažena, před druhými tréninkovými jízdami už svítilo slunce. Zatímco vzduch měl teplotu 22,9 stupňů, asfalt 38,7 stupňů. Zcela vyloučit se ale nedal příchod deště. Pravděpodobnost, že se během tréninku rozprší, činila 40 %.

Týmy se pochopitelně snažily dohnat ztracený čas a hned v úvodu tréninku vysílaly na dráhu své piloty. V garáži zůstával po uplynutí prvních dvou minut pouze Albon. Po trati kroužil i Gasly, kterého v prvním tréninku potrápil hnací hřídel.

Pro úvodní kola zvolila většina pilotů střední směs pneumatik. Verstappen, Pérez, Stroll, Alonso a Sargeant ovšem nasadili měkkou sadu.

Netrvalo dlouho a na trati se ukázal také Albon. Thajec nazul stejně jako jeho parťák Sargeant měkkou sadu. Na tu o několik minut později přešli i piloti Ferrari Sainz a Leclerc, kteří začali na střední směsi.

Leclerc budil ve druhém tréninku pozornost kvůli své přilbě. Pilot Ferrari totiž chtěl tento víkend absolvovat se speciálním zbarvením helmy, jehož prostřednictvím chtěl vzdát hold kanadské legendě Gillesu Villeneuveovi. Ve druhém tréninku se ale překvapivě ukázal se svou tradiční přilbou.

Stále více pilotů začalo přecházet na měkkou směs pneumatik. Mezi ně patřil i Hülkenberg, který se ale na této sadě příliš dlouho nesvezl. Ze zádi pilota Haasu se totiž začalo na cílové rovince kouřit a Němec své auto odstavil. Opět tak přišla ke slovu červená vlajka.

Během přerušení vedl Leclerc s náskokem 74 tisícin sekundy před Verstappenem. Třetí pozice patřila Sainzovi.

Carlos Sainz byl rychlejším z jezdců Ferrari. Foto: Ferrari



53 minut před koncem došlo k restartu tréninku. Týmům současně začínalo dělat starosti počasí. Nad okruhem se totiž začalo zatahovat.

Hned po restartu se postaral o dramatický moment Pérez. Mexičan se nejprve otřel levým zadním kolem o zeď a poté vycestoval v osmé zatáčce mimo trať. Následně zamířil do boxů.

Sainz se mezitím dostal na čelo výsledkové listiny. Španěl zajel čas v hodnotě 1:13,844. Týmového kolegu Leclerca pokořil o 250 tisícin sekundy.

Vzápětí přišla druhá červená vlajka. Tentokrát za ni mohl Ocon. Francouz odstavil svůj vůz na výjezdu z deváté zatáčky. Šlo už o druhé technické potíže stáje Alpine během víkendu. V prvním tréninku měl totiž problémy s hnacím hřídelem Gasly.

Ještě před vyvěšením červené vlajky se dostal do problémů Cunoda. Japonec nedobrzdil do první zatáčky.

K horké chvilce došlo v boxech mezi De Vriesem a Magnussenem. Když Nizozemec opouštěl své mechaniky, vjel přímo do cesty Magnussenovi. Pilotovi AlphaTauri původně bylo na semaforu signalizováno zelenou. Již v době, kdy se rozjížděl, se ale zelená změnila na červenou. Na to už De Vries nezareagoval.

V posledních 30 minutách už se týmy soustředily zejména na závodní simulace. Současně pořád existovala hrozba deště. De Vries dostal informaci, že by měl přijít do 10 minut.

Většina pilotů už se sice soustředila na dlouhé jízdy, Hamilton s Russellem ovšem nasadili měkké pneumatiky a ihned to bylo znát. Zatímco sedminásobný šampion se dostal do čela, Russell byl pouze o 27 tisícin pomalejší a dostal se na druhé místo.

Déšť sice nepřicházel, v závěrečných minutách už se ale příliš nezrychlovalo. Někteří se ale ocitli velmi blízko k nehodě. Zatímco Gasly se otřel o zeď ve čtvrté zatáčce, Piastri políbil v poslední zatáčce takzvanou zeď šampionů.

Na Leclercově monopostu došlo k výměně nosu. Nezdálo se však, že by si ho Monačan v předchozím průběhu tréninku poškodil. Déšť stále nepřicházel, i když bylo hodně zataženo. Byl ale silný vítr.

Deset minut před koncem udělali překvapivý krok u Red Bullu. Pérez i Verstappen totiž obuli pneumatiky do přechodných podmínek. Zdálo se, že si oba piloti pneumatiky rozjíždějí pro sobotu, pro kterou rovněž platilo riziko deště.

Po pilotech Red Bullu si vyzkoušeli přechodné pneumatiky i další. Nazuli je Hamilton, Russell, Sainz, Leclerc, Gasly, Magnussen, Norris, Cunoda a De Vries. Tentokrát už ale bylo jasné, proč se tak děje. Déšť už totiž dorazil, a to silný. Zejména pršelo v závěrečném sektoru.

Max Verstappen se tentokrát na špici neumístil. Foto: Red Bull Racing



Na výsledcích už se nic nezměnilo. Vítězem tréninku se stal Hamilton před týmovým kolegou Russellem a Sainzem.

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:13,718   30
2. George Russell Mercedes Mercedes 1:13,745 + 0.027 31
3. Carlos Sainz Jr. Ferrari Ferrari 1:13,844 + 0.126 39
4. Fernando Alonso Aston Martin Mercedes 1:14,044 + 0.326 38
5. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:14,094 + 0.376 38
6. Max Verstappen Red Bull Red Bull 1:14,142 + 0.424 34
7. Valtteri Bottas Alfa Romeo Ferrari 1:14,220 + 0.502 40
8. Sergio Pérez Red Bull Red Bull 1:14,250 + 0.532 29
9. Lance Stroll Aston Martin Mercedes 1:14,419 + 0.701 31
10. Pierre Gasly Alpine Renault 1:14,477 + 0.759 39
11. Oscar Piastri McLaren Mercedes 1:14,533 + 0.815 38
12. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:14,544 + 0.826 36
13. Lando Norris McLaren Mercedes 1:14,617 + 0.899 40
14. Kuan-jü Čou Alfa Romeo Ferrari 1:14,811 + 1.093 37
15. Juki Cunoda AlphaTauri Red Bull 1:14,941 + 1.223 43
16. Nyck de Vries AlphaTauri Red Bull 1:15,002 + 1.284 38
17. Alexander Albon Williams Mercedes 1:15,003 + 1.285 33
18. Esteban Ocon Alpine Renault 1:15,092 + 1.374 17
19. Logan Sargeant Williams Mercedes 1:15,426 + 1.708 38
20. Nico Hülkenberg Haas Ferrari 1:16,369 + 2.651 11

Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Mercedes