Novinky

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

  • 28.03.2024 Good Z Güntera Steinera je ambasador VC Miami.

Facebook Instagram

Hauger podruhé v sezoně vítězí, Vestiho vedení se tenčí

Hauger podruhé v sezoně vítězí, Vestiho vedení se tenčí

F2 na Hungaroringu – sprint

Sprintový závod na Hungaroringu skončil druhým letošním triumfem Haugera. Nor se hned v první zatáčce dostal do čela před Mainiho a poté už vedení nikomu nepřepustil. Druhý dojel Iwasa a třetí místo nakonec vybojoval při souboji s Pourchairem Bearman. Jeho týmový kolega Vesti nebodoval a jeho náskok v čele šampionátu před druhým Pourchairem tak nyní činí už jen jediný bod. Staněk si připsal 16. příčku.

Do sprintového závodu startoval díky desátému času v kvalifikaci jako první Maini. Vedle něj se do první řady postavil Hauger. Za touto dvojicí se seřadili Daruvala, Bearman, Iwasa, Hadjar, Pourchaire, Vesti, Martins, Doohan, Fittipaldi, Verschoor, Boschung, Maloney, Novalak, Leclerc, Crawford, Nissany, Correa, Cordeel, Benavides a Staněk.

Staněk musel startovat z posledního místa poté, co v kvalifikaci havaroval. Correa původně zajel šestnáctý čas. Poté byl ale potrestán ztrátou tří míst za to, že zdržel Cordeela.

Už před startem závodu byl v ohrožení Novalak. Francouz byl podezřelý z toho, že se dopustil prohřešku týkajícího se pneumatik. Bylo oznámeno, že vyšetřování proběhne po závodě.

Mainimu vedení dlouho nevydrželo. Ind totiž v nájezdu do první zatáčky neuhlídal Haugera, kterému vyšel útok po vnitřku. Dopředu chtěl také Iwasa. Maini se sice bránil, Japonec se ale na výjezdu ze druhé zatáčky přece jen protáhl dopředu. Tím ale Mainiho propad neskončil. V šikaně ho totiž předjel i Bearman.

O vydařeném vstupu do závodu nemohl mluvit Vesti. Lídr šampionátu se po startu z osmého místa propadl v úvodních kolech na desátou příčku a jezdil tak mimo body. To byla šance pro Iwasu a Pourchaireho, aby Dánův náskok stáhli. Zatímco Iwasa byl druhý, Pourchaire se nacházel na páté pozici.

Maini se nechtěl smířit s tím, že vypadl z pódiových pozic tak brzy. V první zatáčce třetího kola proto zaútočil na Bearmana a pokusil se mu předjetí vrátit. Jejich duel sice trval několik zatáček, nakonec se ale jezdec Camposu dopředu vrátil. Souboje využil Pourchaire, který se k dvojici přitáhl a čekal na příležitost.

Hauger v čele ujížděl. Před svým parťákem z juniorského programu Iwasou udržoval náskok okolo sekundy a půl.

Staněk vydělal v úvodních čtyřech kolech jednu pozici. Český jezdec se dostal na 21. příčku. Za ním se nacházel pouze Iwasa.

Maini se na třetím místě odpoutal od Bearmana a zajel nejrychlejší kolo závodu. Ind už ztrácel jen šest desetin na Iwasu, přičemž za vedoucím Haugerem zaostával o méně než dvě sekundy. Také Iwasa ale dokázal Haugera stahovat. Kroužil za ním s odstupem okolo jedné sekundy.

Kush Maini přišel o vedení hned na startu. Foto: FIA Formula 2



Nejrychlejším mužem na dráze nezůstal Maini dlouho. Vzápětí mu totiž sebral nejrychlejší kolo Martins. Francouz byl sedmý a dotíral na před ním jedoucího Daruvalu. Daleko více se ale od pilota stáje ART Grand Prix dalo očekávat v neděli při hlavním závodě. Do něj totiž startoval jako druhý za Doohanem.

Dopředu chtěl i Martinsův týmový kolega Pourchaire. Ten si brousil zuby na Bearmanovo čtvrté místo. Brita měl těsně před sebou. Hauger udržoval v čele náskok větší než jedna sekunda.

Staněk opět získal jednu pozici. V 11. kole byl dvacátý. Za ním už nebyl jenom Cordeel, ale také Benavides. Pourchaire stále marně naháněl Bearmana. Toho využívali Daruvala s Martinsem, kteří se ke dvojici přibližovali.

Ve 13. kole jsme viděli první větší incident. Novalak neodhadl situaci a když v první zatáčce zaútočil na Boschunga, ztratil kontrolu nad vozem a poslal pilota Camposu ven z dráhy. Jak Boschung, tak Novalak nakonec na následky incidentu odstoupili. Byla vyhlášena fáze virtuálního zpomalovacího vozu.

Nissany se rozhodl zariskovat a rozhodl se během virtuálního zpomalovacího vozu dojet pro nové pneumatiky. V době, kdy najížděl do boxové uličky, ale režim virtuálního zpomalovacího vozu končil.

Konec režimu virtuálního zpomalovacího vozu zvládl skvěle Pourchaire. Ten si ihned vyšlápl na Bearmana a ve druhé zatáčce se před pilota Premy dostal. Netrvalo dlouho a pilot stáje ART Grand Prix už dýchal na záda Mainimu.

Pro Haugera to vypadalo s vyhlídkami na vítězství stále nadějněji. Svůj náskok před Iwasou totiž ve 14. kole navýšil už na dvě sekundy. V té době se závod nacházel ve své polovině.

V 16. kole zajel do boxů Correa. Zdálo se, že Američan má technické problémy. Nissany využíval čerstvých pneumatik a zajel nejrychlejší kolo závodu. S velkou ztrátou byl ale na 19. místě. Jelikož navíc přezouval, stejně neměl na bod za nejrychlejší kolo nárok, a to ani v případě, že by dojel v nejlepší desítce.

Maini se musel stále obávat o své třetí místo. Pourchaire totiž zůstával velmi blízko. Mezi vedoucím Haugerem a druhým Iwasou naopak stále platil zhruba dvousekundový rozestup.

Iwasa ovšem devět kol před koncem zabral. Japonec stáhl svou ztrátu na Haugera na 1,5 sekundy. Correa byl potrestán pěti sekundami za překročení rychlosti v boxové uličce.

Frederik Vesti vede už jen o jediný bod. Foto: Prema



Vesti se dostal nahoru. V první zatáčce 20. kola předjel Doohana. Nadále ale zůstával mimo body. Patřilo mu totiž deváté místo. Nissany znovu vylepšil své nejrychlejší kolo.

Pourchaire nepolevoval ve svém tlaku na Mainiho. Staněk zaznamenával solidní postup dopředu. Šest kol před koncem už jezdil na 15. pozici.

Chvíli se sice zdálo, že by Iwasa mohl stahovat Haugera, pět kol před koncem to ale nevypadalo, že se chystá v boji o vítězství drama. Rozestup mezi juniory Red Bullu se totiž stále pohyboval okolo sekundy a půl.

Drama ovšem přišlo, a to v bitvě o třetí místo. Pourchaire se čtyř kola před koncem dostal v první zatáčce vnitřkem před Mainiho. Ind se sice snažil reagovat a mezi dvojicí dokonce došlo ke kontaktu, Pourchaire ale třetí místo udržel. Mainiho navíc ve druhé zatáčce objel po vnějšku i Bearman.

Boj o třetí místo ale nekončil. Bearman se totiž dvě kola před koncem dostal v první zatáčce před Pourchaireho. Francouz se sice pokoušel jezdci Premy předjetí vrátit, Bearman si ale brzy vytvořil mírný náskok.

Na čele už byla situace více než jasná. Haugerův náskok před Iwasou se totiž vyšplhal až ke čtyřem vteřinám. Nora tak už na cestě za druhým vítězstvím v sezoně nikdo nezastavil. Iwasa projel cílem jako druhý a Bearman udržel třetí místo před Pourchairem.

Maini nakonec neudržel ani páté místo. Inda totiž v posledním kole překonal i jeho krajan Daruvala. Musel se proto spokojit se šestou příčkou. Staněk nakonec dojel šestnáctý.

Jelikož Vesti nebodoval, jeho náskok v čele šampionátu se výrazně ztenčil. Do neděle půjde už jen s jednobodovým náskokem před Pourchairem. Třetí Iwasa zaostává o 15 bodů.

p. jezdec tým motor čas/odstup kol body
1. Dennis Hauger MP Motorsport Mecachrome 44'43,144 28 10
2. Ajumu Iwasa DAMS Mecachrome +4,230 28 8+1
3. Oliver Bearman Prema Mecachrome +14,196 28 6
4. Théo Pourchaire ART Grand Prix Mecachrome +16,592 28 5
5. Jehan Daruvala MP Motorsport Mecachrome +20,760 28 4
6. Kush Maini Campos Mecachrome +24,054 28 3
7. Victor Martins ART Grand Prix Mecachrome +24,388 28 2
8. Isack Hadjar Hitech Mecachrome +24,660 28 1
9. Frederik Vesti Prema Mecachrome +25,316 28 0
10. Jack Doohan Virtuosi Mecachrome +25,714 28 0
11. Enzo Fittipaldi Carlin Mecachrome +26,060 28 0
12. Zane Maloney Carlin Mecachrome +26,592 28 0
13. Richard Verschoor Van Amersfoort Mecachrome +26,840 28 0
14. Jak Crawford Hitech Mecachrome +27,122 28 0
15. Arthur Leclerc DAMS Mecachrome +27,486 28 0
16. Roman Staněk Trident Mecachrome +28,035 28 0
17. Roy Nissany PHM Racing by Charouz Mecachrome +32,986 28 0
18. Brad Benavides PHM Racing by Charouz Mecachrome +37,389 28 0
19. Amaury Cordeel Virtuosi Mecachrome +38,013 28 0
20. Juan Manuel Correa Van Amersfoort Mecachrome +1 kolo 27 0
DNF Ralph Boschung Campos Mecachrome - 11 0
DNF Clément Novalak Trident Mecachrome - 11 0

Průběžné pořadí jezdců: 1. Vesti 135, 2. Pourchaire 134, 3. Iwasa 120, 4. Bearman 94, 5. Martins 90, 6. Verschoor 75, 7. Doohan 72, 8. Hauger 70, 9. Fittipaldi 68, 10. Maloney 66, 11. Daruvala 53, 12. Maini 52, 13. Crawford 39, 14. Leclerc 39, 15. Boschung 33, 16. Hadjar 29, 17. Staněk 11, 18. Correa 10, 19. Novalak 2.

Průběžné pořadí týmů: 1. Prema 229, 2. ART Grand Prix 224, 3. DAMS 159, 4. Carlin 134, 5. MP Motorsport 123, 6. Campos 85, 7. Van Amersfoort 85, 8. Virtuosi 72, 9. Hitech 68, 10. Trident 13.

Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Prema