Novinky

  • 20.05.2024 Good Verstappen v neděli kromě Imoly opanoval také Nürburgring - v simulátoru

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

Facebook Instagram

Hauger pátým vítězem pátého závodu, favorité v problémech

Hauger pátým vítězem pátého závodu, favorité v problémech

F2 v Melbourne – sprint

Hauger se stal vítězem sprintového závodu F2 v Melbourne před Crawfordem a Mainim. Pro lídra šampionátu Boschunga skončil závod po nehodě cestou na start, kdy ho nachytala částečně mokrá trať. Jelikož ale nedojel do cíle ani Pourchaire a Iwasa nebodoval, zůstává Švýcar lídrem průběžného pořadí. Staňkovi nevyšel risk s přechodem na mokré gumy v závěru závodu a dojel až šestnáctý.

Do sprintového závodu F2, na jehož startu došlo k otočení nejlepší desítky z kvalifikace, vyrážel jako první Hauger. Za ním se seřadili Crawford, Maini, Leclerc, Bearman, Maloney, v kvalifikaci bourající Martins, Pourchaire, Iwasa, Hadjar, Boschung, Daruvala, Vesti, Nissany, Doohan, Fittipaldi, Staněk, Verschoor, Novalak, Correa, Cordeel a Benavides.

Hadjar dostal pro sprintový závod penalizaci tří míst. Francouz byl potrestán za to, že během kvalifikace zdržel Staňka. Hadjar zajel čtvrtý čas a do sprintu tak měl startovat jako sedmý. Penalizace ho ale odsunula na příčku desátou.

Otazníkem bylo před závodem počasí. V závěru třetího tréninku F1 se totiž v Melbourne začal snášet déšť. Před startem závodu F2 už sice nepršelo, po předchozím dešti ale byla trať stále částečně mokrá.

Mokrá trať dělala problémy nejednomu ze závodníků už cestou na startovní rošt. V hodinách se totiž ocitli Boschung, Fittipaldi a také Maini. Ředitelství závodu se raději rozhodlo odložit start závodu o pět minut.

Ralph Boschung sice skončil dříve, než začal, i tak ale udržel celkové vedení. Foto: Campos Racing



Zatímco Maini se při svých hodinách zvládl vyhnout zdem, Boschung s Fittipaldim v bariéře skončili a do závodu tak nemohli nastoupit. To znamenalo, že se dost možná bude měnit vedoucí muž průběžného pořadí. Boschung totiž měl na kontě stejně bodů jako Iwasa a pouze o bod méně než Pourchaire.

Zatímco někteří se rozhodli nazout pro závod střední sadu pneumatik, jiní sáhli po měkké. Mírnou převahu měla střední směs. Tu obuli Hauger, Crawford, Maini, Bearman, Maloney, Hadjar, Vesti, Verschoor, Novalak, Correa a Cordeel. Zbytek zvolil měkkou směs.

Hned od úvodních metrů jsme mohli vidět souboj juniorů Red Bullu. Crawford se totiž pokoušel dostat na první místo před Haugera. Nor ale všechny jeho pokusy odrazil.

Další útok ze strany Crawforda přišel v deváté zatáčce. I tuto situaci ale Hauger ustál. Souboje vedoucí dvojice využíval Maini, který už se také stával členem vedoucí skupiny.

Vítěz kvalifikaci Iwasa brzy přišel o naději získat ve sprintu dobrý výsledek. Japonec totiž na konci druhého kola zamířil k mechanikům, neboť si přivodil defekt pneumatiky. Iwasa si pneumatiku poškodil při kontaktu s Maloneym.

Ve čtvrtém z 22 kol stál vedl Haguer, pořád ale nemohl být moc klidný. Crawford za ním totiž i nadále jezdil v rozestupu menším než jedna vteřina. Těsně za Američanem se navíc nacházeli Maini, Leclerc a Martins.

Pourchairemu vstup do závodu nevycházel. Po startu z osmé pozice se totiž propadl až na jedenáctou. To by znamenalo nulový bodový zisk. Tím pádem by stále zůstal o bod za Boschungem. Hned za Pourchairem jezdil domácí Doohan. Staňkovi patřila 14. příčka.

Ředitelství závodu otálelo s povolením systému DRS. Nakonec ho mohli začít závodníci používat v sedmém kole. Toho hned využil Leclerc, který se na rovince před 11. zatáčkou dostal před Mainiho na třetí pozici. Ind se ale nevzdal a v 11. zatáčce to poslal zpět pod Leclerca. Odvážný manévr mu vyšel a zůstal třetí.

K zajímavému boji se schylovalo i na špici. Hauger sice vedl, Crawford se ale stále držel blízko a navíc mohl využívat systému DRS.

Leclerc nadále naháněl Mainiho. Pilot Camposu ale třetí pozici zatím držel. Leclercovi se ovšem jeho počínání nelíbilo. Při jednom z jeho pokusů o předjetí v nájezdu do deváté zatáčky si Monačan stěžoval, že ho Maini zavřel na poslední chvíli.

Novalak sice dostal na startu informaci, že by v průběhu závodu neměl přijít déšť, v polovině závodu se ale věci změnily. Nejednomu jezdci totiž bylo hlášeno, že déšť přijde velmi brzy.

Hauger zajel nejrychlejší kolo závodu a podstatně navýšil svůj náskok. Před Crawfordem vedl už o více než dvě sekundy.

Bojovalo se o šestou pozici. V této bitvě byli zapojeni hned čtyři jezdci – Martins, Hadjar, Vesti a Bearman.

Sedm kol před koncem byl na trať vyslán zpomalovací vůz. Correa totiž poslal ve třetí zatáčce do hodin Doohana. Domácí jezdec zůstal stát na trati a již se nerozjel.

Letošní trápení Jacka Doohana pokračuje i na domácí půdě. Foto: Virtuosi Racing



Déšť mezitím sílil a někteří jezdci se rozhodli zariskovat a nasadit mokré pneumatiky. Pro ty si zajeli Pouchaire, Staněk a Cordeel. K mechanikům zamířil i Correa, ten ale nazul pouze novou sadu suchých gum.

První metry po návratu na trať byly složité pro Staňka i Correu. Český jezdec vycestoval z trati hned v první zatáčce. Correa se poté roztočil ve třetí zatáčce v blízkosti Doohanova vozu. Australanovo auto ale netrefil.

Během zpomalovacího vozu se rozhodli zajet pro mokré gumy i další piloti. Zariskovali Martins, Daruvala, Benavides a Iwasa. Cordeel naopak usoudil, že mokré gumy byly špatnou volbou a dojel si zpět pro suché.

Čtyři kola před koncem skončil závod pro Benavidese. Američanovi se nepodařilo na mokrých pneumatikách zatočit do předposlední zatáčky. Ťuknul přední částí vozu do bariéry a závod pro něj skončil. Correa dostal desetisekundový trest za kontakt s Doohanem.

V 19. kole měl být závod konečně restartován. Kvůli odklízení Benavidesova vozu ale byla fáze neutralizace prodloužena.

Tři kola před koncem se rozhodl zbavit mokrých pneumatik i Iwasa. Na trať se Japonec vrátil zpět na suchém obutí. Zdálo se tak, že risk s přezutím na mokré gumy nebyl správnou volbou.

V předposledním kole se začalo znovu závodit. Hauger si restart pohlídal a zůstal první. Crawford se udržel na druhé příčce a Maini na třetí.

Hauger už se udržel na první příčce až do cíle a dojel si tak pro svůj třetí triumf ve F2. Druhý skončil Crawford a třetí Maini.

Jezdci na mokrých pneumatikách se podle očekávání trápili. Propadli se na chvost a Pourchaire dokonce v předposledním kole vyjel z trati. Po tomto okamžiku se rozhodl své snažení vzdát a odstoupil. Staněk nakonec obsadil až 16. pozici.

p. jezdec tým motor odstup kol body
1. Dennis Hauger MP Motorsport Mecachrome - 22 10+1
2. Jak Crawford Hitech Pulse-Eight Mecachrome 1,100 22 8
3. Kush Maini Campos Racing Mecachrome 1,700 22 6
4. Arthur Leclerc DAMS Mecachrome 2,000 22 5
5. Zane Maloney Rodin Carlin Mecachrome 2,400 22 4
6. Isack Hadjar Hitech Pulse-Eight Mecachrome 2,800 22 3
7. Oliver Bearman Prema Powerteam Mecachrome 4,800 22 2
8. Frederik Vesti Prema Powerteam Mecachrome 5,200 22 1
9. Roy Nissany PHM Racing by Charouz Mecachrome 5,500 22 0
10. Richard Verschoor Van Amersfoort Racing Mecachrome 5,700 22 0
11. Clement Novalak Trident Mecachrome 6,400 22 0
12. Amaury Cordeel Invicta Virtuosi Racing Mecachrome 11,800 22 0
13. Ayumu Iwasa DAMS Mecachrome 12,300 22 0+2
14. Juan Manuel Correa Van Amersfoort Racing Mecachrome 16,800 22 0
15. Victor Martins ART Grand Prix Mecachrome 36,600 22 0
16. Roman Staněk Trident Mecachrome 37,200 22 0
17. Jehan Daruvala MP Motorsport Mecachrome 41,000 22 0
DNF Theo Pourchaire ART Grand Prix Mecachrome - 20 0
DNF Brad Benavides PHM Racing by Charouz Mecachrome - 16 0
DNF Jack Doohan Invicta Virtuosi Racing Mecachrome - 13 0
DNS Ralph Boschung Campos Racing Mecachrome - 0 0
DNS Enzo Fittipaldi Rodin Carlin Mecachrome - 0 0

 

Pořadí šampionátu F2 - 2023

Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: FIA Formula 2

 

 

 

p. Jezdec as-Sachír Džidda Melbourne Baku Imola Monte Carlo Barcelona, Montmeló Spielberg Silverstone Budapešť, Mogyoród Francorchamps Zandvoort Monza Abú Zabí
1. Ralph Boschung 33 10 18 5 - -                                              
2. Ayumu Iwasa 33 5 4 10 12 2                                              
3. Théo Pourchaire 32 7 25 - - -                                              
4. Dennis Hauger 30 8 - 1 10 11                                              
5. Frederik Vesti 29 - - 3 25 1                                              
6. Jehan Daruvala 24 3 - 6 15 -                                              
7. Kush Maini 24 2 12 4 - 6                                              
8. Jack Doohan 20 - - 2 18 -                                              
9. Richard Verschoor 19 - 11 - 8 -                                              
10. Zane Maloney 19 - 15 - - 4                                              
11. Arthur Leclerc 18 - 8 - 5 5                                              
12. Victor Martins 17 6 - 11 - -                                              
13. Isack Hadjar 11 - 6 - 2 3                                              
14. Enzo Fittipaldi 9 1 2 - 6 -                                              
15. Jak Crawford 8 - - - - 8                                              
16. Oliver Bearman 3 - - - 1 2                                              
17. Juan Manuel Correa 1 - 1 - - -                                              
18. Amaury Cordeel - - - - - -                                              
19. Roy Nissany - - - - - -                                              
20. Brad Benavides - - - - - -                                              
21. Roman Staněk - - - - - -                                              
22. Clément Novalak - - - - - -