Novinky

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

  • 12.11.2024 Neutral BWT Alpine Team bude od roku 2026 používat pohonnou jednotku a převodovku Mercedes.

Facebook Instagram

Norris vystrčil drápy

Norris vystrčil drápy

VC Nizozemska – 2. trénink

McLaren se zdá být ve formě i v Zandvoortu. Norris totiž ve druhém tréninku těsně porazil Norrise. Zapůsobil i třetí Albon. Předčasně skončilo vystoupení Piastriho a Ricciarda, kteří havarovali na stejném místě nezávisle na sobě.

Dvě a půl hodiny po skončení prvního tréninku se vydaly vozy F1 na okruh v Zandvoortu znovu. Na programu byl druhý volný trénink. I před jeho začátkem bylo sucho, ačkoli pravděpodobnost příchodu deště činila 40 %. Zatímco vzduch měl teplotu 19 stupňů, asfalt 32.

Oproti prvnímu tréninku se mírně změnilo jezdecké složení. Švarcman totiž po své šanci v prvním tréninku pustil zpět do kokpitu Ferrari Sainze.

Hned v úvodu tréninku se na trať vydávala většina vozů. Mezi byli i Stroll s Hülkenbergem, které potkaly v prvních tréninkových jízdách potíže. Zatímco Kanaďan nemohl zajet měřený čas kvůli problémům s motorem, vystoupení pilota Haasu skončilo o 20 minut dříve, neboť vylétl z trati v předposlední zatáčce.

Druhý trénink začínal v obdobném duchu jako ten první. Jezdci se věnovali jízdám na střední nebo tvrdé směsi pneumatik. Měkkou sadu neměl obutou nikdo. Očekávalo se, že přijde ke slovu až ve druhé polovině.

Max Verstappen ve druhém tréninku těsně prohrál. Foto: Red Bull



Pro Verstappena nezačínal druhý trénink zrovna příjemně. Nizozemec měl co dělat, aby se v předposlední zatáčce vyhnul pomalu jedoucímu Hülkenbergovi. Počínaní německého pilota se dvojnásobnému šampionovi pochopitelně nelíbilo a ve vysílačce se ozývaly nadávky.

Po deseti minutách se trénink musel přerušit. V klopené zatáčce číslo tři totiž došlo k situaci, která se rozhodně nelíbila australským fanouškům. Piastri ztratil nad svým monopostem kontrolu, roztočil se a skončil v bariéře. O pár vteřin později havaroval na stejném místě i jeho krajan Ricciardo. Pro oba jezdci tyto nehody znamenaly konec tréninku.

Během přerušení na tom byl nejlépe Red Bull. Verstappen totiž vedl s časem 1:12,449. Jeho kolega Pérez byl druhý. Na Nizozemce ztrácel 195 tisícin sekundy. Následovali Hamilton, Russell, Piastri, Stroll, Ricciardo, Gasly, Albon, Norris, Cunoda, Alonso, Bottas, Ocon, Leclerc, Sargeant, Sainz, Čou, Magnussen a Hülkenberg. U Piastriho s Ricciardem ovšem bylo jasné, že už se ani jeden nezlepší a ve zbývajících minutách se dal očekávat jejich výrazný propad.

Kvůli opravám bariéry se přerušení protáhlo na více než deset minut. Poté, co se na konci boxové uličky znovu rozsvítilo zelené světlo, piloti opět vyjížděli zpátky na dráhu. Řada z nich už tentokrát nazula měkké pneumatiky. Po nich sáhli Pérez, Stroll, Albon, Cunoda, Alonso, Sargeant nebo Čou. Postupně se přidávali i další.

Vzhledem k měkkým pneumatikám se pořadí začalo míchat. Pérez přeskočil svého kolegu Vestappena. Rychlí ale byli rovněž piloti Williamsu. Zatímco Albon ztratil na Mexičana pouhou tisícinu, Sargeant pilota Red Bullu dokonce překonal. V dalších vteřinách se ovšem na špici vystřídali Stroll, Gasly, Hamilton a Norris.

Daniel Ricciardo jezdil jenom chvíli. Foto: AlphaTauri



Krátce poté, co se trénink přehoupl do druhé poloviny, už většina pilotů zajetý čas na měkké sadě, pochopitelně s výjimkou Piastriho a Ricciarda. S kolem v hodnotě 1:11,330 vedl Norris. Verstappen ztrácel na pilota McLarenu 238 tisícin sekundy. Třetí byl Albon.

Verstappen nebyl spokojen s chováním svého vozu. Zdálo se, že mu ideálně nefungují brzdy. Sainz chyboval na výjezdu z 11. zatáčky a projel se přes kačírek.

Verstappen sice později zrychlil, ani jeho nové maximum však na Norrise nestačilo. Pilot McLarenu byl stále o 23 tisícin rychlejší.

V závěrečných minutách jsme viděli tradiční vývoj. Týmy přesouvali svou pozornost k závodním simulacím a časy už se příliš nezlepšovaly.

Stroll se stal dalším jezdcem, kterého nachytala jedenáctá zatáčka. Pilot Aston Martinu rovněž vycestoval z trati. Britské stáji se ve druhém tréninku nedařilo navázat na rychlost z toho úvodního. Zatímco Stroll byl osmý, Alonso desátý.

Norris už nebyl ve zbytku tréninku z prvního míste sesazen a stal se tak jeho vítězem. Druhý skončil domácí Verstappen. Slušné třetí místo obsadil Albon. Nepříliš výrazné bylo Ferrari. Zatímco Leclerc zajel jedenáctý čas, Sainz se umístil dokonce až na 16. pozici. V závěru Španěla potkal druhý výlet z trati, tentokrát v předposlední zatáčce.

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Lando Norris McLaren Mercedes 1:11,330   30
2. Max Verstappen Red Bull Red Bull 1:11,353 + 0.023 26
3. Alexander Albon Williams Mercedes 1:11,599 + 0.269 31
4. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:11,638 + 0.308 27
5. Juki Cunoda AlphaTauri Red Bull 1:11,720 + 0.390 31
6. Pierre Gasly Alpine Renault 1:11,766 + 0.436 30
7. Sergio Pérez Red Bull Red Bull 1:11,817 + 0.487 29
8. Lance Stroll Aston Martin Mercedes 1:11,835 + 0.505 31
9. Valtteri Bottas Alfa Romeo Ferrari 1:11,857 + 0.527 31
10. Fernando Alonso Aston Martin Mercedes 1:11,863 + 0.533 31
11. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:11,915 + 0.585 30
12. Logan Sargeant Williams Mercedes 1:11,934 + 0.604 32
13. Esteban Ocon Alpine Renault 1:12,001 + 0.671 30
14. George Russell Mercedes Mercedes 1:12,009 + 0.679 28
15. Čou Kuan-jü Alfa Romeo Ferrari 1:12,074 + 0.744 30
16. Carlos Sainz Ferrari Ferrari 1:12,093 + 0.763 31
17. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:12,404 + 1.074 28
18. Nico Hülkenberg Haas Ferrari 1:12,693 + 1.363 31
19. Oscar Piastri McLaren Mercedes 1:12,901 + 1.571 6
20. Daniel Ricciardo AlphaTauri Red Bull 1:13,096 + 1.766 7


Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: McLaren