Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Sainz si DRS taktiku vymyslel sám

Sainz si DRS taktiku vymyslel sám

Jeho budoucnost s Ferrari nyní vypadá reálněji.

Ferrari přiznalo, že taktický krok vpustit Landa Norrise do své DRS zóny a vytvořit tak malý DRS vláček před Georgem Russellem finišujícím na podstatně novějších pneumatikách byl výhradně vlastním nápadem i rozhodnutím Carlose Sainze. Španěl takto nejspíše sobě i týmu zachránil první vítězství v sezoně 2023, které bylo zároveň první porážkou Red Bullu v roce 2023.

Byl to Carlosův nápad,“ řekl po VC Singapuru Frédéric Vasseur. „Neříkám, že to bylo zřejmé řešení, ale dobře věděl, že Mercedes je větší hrozbou než Norris. Norris měl stejné pneumatiky, téměř stejnou rychlost. Norris by byl vážnou hrozbou, kdyby nám úplně odešly pneumatiky. Takže bylo od Carlose velmi moudré držet si ho v DRSku.

Nebylo to snadné rozhodnutí,“ řekl Sainz. „Vždyť když si někoho pustíte do DRS vzdálenosti, tak jste pak pod větším tlakem. Už si nemůžete dovolit ani malou chybu. Lando by mě s pomocí DRS jistě předjel, kdybych takovou chybu udělal. Ale musel jsem doufat, že takhle se přes nás mercedesy nedostanou. Jedno kolo bylo obzvlášť zajímavé, když se Lando musel bránit v 16. a 17. zatáčce a já pak musel v sekci 1-2-3 hodně zpomalit, aby mě mohl dohnat.

Sainz si na okruhu Yas Marina vyjel pole position, stejně jako před dvěma týdny na Monze, kde také udělal vše v jeho silách pro udržení vedení, jenže dlouhé rovinky mu obranu komplikovaly. Zdá se, že Sainz, jak si ho pamatujeme z McLarenu, je zpátky.

Už před letní přestávkou jsem si začal s vozem opravdu rozumět. Rychlost byla dobrá. Ale potřeboval jsem si v létě sednout s inženýry a pořadaně si popovídat o tom, jak mít nejen dobrou rychlost, ale dobrý celý víkend. Zandvoort byl potom velmi dobrý, Monza perfektní a tady na sebe můžeme být opravdu pyšní.

Vítěz Velké ceny Singapuru 2023. Foto: Ferrari

Jelikož ve F1 je jezdec tak dobrý, jako jeho poslední závod, tak teď určitě utichnou spekulace o Sainzově odchodu do vznikajícího továrního týmu Audi a už se začalo psát o tom, jak ve Ferrari Sainz přebírá otěže od Leclerca. Oba jezdci mají smlouvy do konce roku 2024 a oba se vyjadřují, že by chtěli zůstat v týmu.

Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Ferrari